Układ elektryczny
: Jestem zadowolny z zakupu. Myślę, że jeszcze trochę muszę się przyzwyczaić do tego samochodu.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
No, diesel jak to diesel. Na autostradach super. Trochę gorzej po mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Chyba jednak szósty bieg źle się włącza. Zdarzyło mi się pomylić i włączyć czwarty.
5,0
Układ jezdny
Jest dobrze, chociaż po zatankowaniu do pełna coś słyszę czasami z tyłu.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest dobrze. Szczególnie dzięki czujnikowi cofania.
4,0
Ergonomia
Tutaj chyba najwięcej można się przyczepić. Dzwignia biegów jakby była za długa. Jak pasażer siedzi wygodnie to przy włączaniu 5 lub 6 zahacza się o niego. Trzeba mocno nacisnąć, żeby uruchomić sygnał dźwiękowy, co w pewnych okolicznościach może być niebezpieczne. Uchwyt do zamykania drzwi od wewnątrz powinien być bardziej w lewo. Obecnie jest zbyt blisko zawiasów i trzeba użyć większej siły żeby poruszyć drzwi, a potem zazwyczaj się trzaśnie nimi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest wydajna, ale jak zaczyna walić zimnym powietrzem po nagach lub twarzy podczas upału na dworze, to staje się to męczące.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać, nic ująć.
4,0
Wyciszenie
Dużo zależy od asfaltu. Jeździłem po dobrych autostradach austriackich i nawet przy predkości powyżej 140 km/h nie było tak źle. Poza tym ma przyjemny pomruk.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest nawet trochę lepiej niż się spodziewałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic nie uległo awarii, ale przednie prawe nadkole jest niedopasowane do karoserii. Może wpadac piasek i sól. W serwisie zaproponowano mi założenie przednich chlapaczy, oczywiście na mój koszt :).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czas pokaże, na razie wszystko chodzi jak w zegarku.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW
[l/100km]