Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Fluence Sedan

Piotr, 3 lata temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Fluence Sedan 1.6 16V 110KM 81kW od 2009 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogólna bezproblemowość pojazdu. Dużo się mówi o różnych problemach jakościowych Renault, ale we Fluencie producent się naprawdę postarał. Do tego całkiem trwałe wnętrze. Pomimo 8 lat użytkowania nie nosiło ono specjalnie śladów zużycia.
Karoseria : Przestronność samochodu zarówno dla pasażerów jak i w bagażniku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Najbardziej uciążliwe były okresowo zdarzające się problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Definitywnie jednak problem rozwiązała aktualizacja sterownika.
4,0
Całokształt
Bardzo udany samochód o świetnej relacji ceny do jakości. Jak ktoś lubi sedany to jest to jeden z lepszych wyborów.
Wrażenia
4,0
Silnik
W zasadzie bezproblemowy, stosunkowo prosta konstrukcja świetna do LPG, z dynamiką szału nie ma zwłaszcza przy przy załadowanym samochodzie, poprostu rozsądne minimum, spalanie też akceptowalne.
3,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie największy minus, o ile zestopniowanie jest w porządku, to biegi wchodzą nieprecyzyjnie z oporem i głośno - gorzej niż w Polonezie. Przede wszystkim brakuje 6 biegu, co pozwoliłoby na autostradzie ograniczyć hałas i spalanie. Ogólnie bezsensowna oszczędność producenta, o tyle dziwna, że w Megane 3 z tym silnikiem stosowano skrzynię 6 - cio biegową.
4,0
Układ jezdny
Raczej zestrojony na komfort niż dynamiczne pokonywanie zakrętów, ale nie ma problemu że auto prowadzi się niepewnie.
5,0
Karoseria
Rzecz gustu, ale moim zdaniem jeden z najładniejszych kompaktowych sedanów. Mimo, że jest to w zasadzie Megane 3 w wersji cztero - drzwiowej to projekt jest naprawdę zgrabny i nie robi wrażenia doklejenia bagażnika na siłę. Zabezpieczenie antykorozyjne jest bardzo dobre.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze, auto ma duże lusterka. Natomiast jak to we współczesnym sedanie nie widać końca tyłu auta. Czujniki parkowania są niezbędne.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra, to co potrzebne jest łatwo dostępne. Świetna obsługa radia z pilota za kierownicą, choć wymaga przyzwyczajenie się. Przyzwyczajenia też wymaga tempomat włączany z tunelu środkowego, ale już sterowany z kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami na tył. Prosta obsługa. Ogrzewanie w wersji z silnikiem benzynowym także bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym segmencie ilość miejsca jest rewelacyjna, zbliżona do segmentu D. Mimo ponad 180 cm wzrostu nie mam problemu z brakiem miejsca, także siedząc sam za sobą. Cztery osoby mieszczą się wygodnie. Z pięcioma też da radę. Do tego bardzo duży bagażnik. Jak na sedana ma duży otwór załadunkowy. Tylna kanapa składa się razem z siedziskiem co daje długą prawie płaską powierzchnię. Otwór po złożeniu oparć kanapy także jest dość szeroki. Do bagażnika bez większego trudu da się zapakować rower górski dla dorosłego. Natomiast duży minus za zawiasy wnikające do wnętrza bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Przeciętne. O ile do 100 km/h jest cicho, a do 120 km/h akceptowanie, to powyżej tej prędkości lub w okolicach 4000 obr/min robi się już trochę głośno. Poniekąd jest to wina 5 - cio biegowej skrzyni biegów, ale wygłuszenie też nie jest za bogate. Z drugiej strony nie jest to auto klasy premium.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części nie są wygórowane, zresztą niewiele rzeczy też trzeba było wymieniać, bo samochód jest bardzo małoproblemowy. Bez trudu da się założyć LPG dla obniżenia kosztów paliwa
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie, gdy kupowałem samochód nie było niczego lepszego. Porównywalne Skoda Octavia czy Chevrolet Cruze byłe jednak droższe i gorszym wyposażeniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka problemów się pojawiło jak uszkodzony czujnik pedału sprzęgła i gniazdo zapalniczki, ale jak na 8 lat użytkowania to jest nic. Nieco większym problemem były trudności z uruchomieniem zimnego silnika, ale problem rozwiązała aktualizacja sterownika.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
"Najpoważniejsza" awaria jaka miała miejsce to konieczność wymiany chłodnicy klimatyzacji. Co prawda nie była to rzecz, która unieruchomiła pojazd, nawet sama klimatyzacja działała prawidłowo, ale oddzielanie się listków chłodnicy od rdzenia nie powinno mieć miejsca.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Fluence Sedan