Inne
: Wnętrze i wyposażenie sprawia, że człowiek komfortowo dojeżdzał do celu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: delikatny lakier metalik, dość miękki
5,0
Całokształt
Najlepszy wybór w relacji cena/wyposażenie/komfort. Zawieszenie przyjemnie i cicho tłumi nierówności tak że płynie się po drodze. Az chce się jechać dalej...
Bagażnik pozwala bez obaw spakować się dłuższy wyjazd, choć wymaga odpowiedniego rozplanowania bagaży ze wzglęgu na wnikające do środka zawiasy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na swoją pojemność 1.6l całkiem nieźle radzi sobie z samochodem. Poniżej 2000rpm nic się dzieje, ale potem chętnie wchodzi na obroty i ciągnie do 6500rpm. Od 4000rpm można dość dynamicznie jechać, pod warunkiem że samochód nie jest w pełni załadowany. Generalnie trzeba kręcić, by żwawo jechać, ale nie ma dramatu.
3,0
Skrzynia biegów
Szybka zmiana biegów to nie jest mocna strona i czasem "3" potrafi haczyć. Precyzja też nie jest mocną stroną. Zestopniowanie biegów też mogłoby być lepsze - na A i S 5b już nie wyrabia i silnik ma 4000rpm przy prędkościach rzędu 130 km/h
6b skrzynia jest dużo lepsza pomimo ciasniejszego zestopniowania biegów.
4,0
Układ jezdny
Jest komfortowy, ale zapewnia spory margines bezpieczeństwa. Trzeba się tylko przyzwyczaić do przechyłów nadwozia, bo zawias pewnie trzyma koła przy drodze. Na dobrych oponach można sobie pozwolić na sporo i siedzieć niemieckim konstrukcjom na ogonie ;)
Spory prześwit (14cm) pozwala bez większego stresu jechać nawet polną drogą, oczywiście w granicach rozsądku.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest dobra, choć przedni słupek A trochę ogranicza widoczność i czasem może się za nim schować pieszy. Do tyłu nie jest najgorzej jak na sedana, ale czujniki parkowania z tyłu zdecydowanie polecam.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i nie ma większych problemów z obsługą auta. Pilot do obsługi radia i telefonu pod kierownicą jest bardzo dobrym rozwiązaniem, podobnie jak sterowanie tempomatem na kierownicy. Przełącznik trybu pracy tempomatu (ogranicznik/tempomat) na konsoli środkowej nie jest aż taki trudny w obsłudze jak to w gazetach piszą, choć faktycznie miejsce jest lekko dziwne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne ogrzewanie i klimatyzacja. Nawet w upały/mrozy nie ma problemu. Moja żona używała trybu fast do odmrażania przedniej szyby, gdy nie chciało jej się skrobać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy z 4 pasażerów ma mnóstwo miejsca i nikt nie narzeka na brak komfortu. 5 osoba tylko na krótkie trasy, bo tunel środkowy i profil kanapy wraz z chowanym podłokietnikiem wyraźnie sugerują ilość osób na kanapie.
4,0
Wyciszenie
Do 100km/h w kabinie jest przyjemnie cicho, później coraz bardziej słychać silnik. Słychać, że Renault pożałowało na wygłuszeniu komory silnika. Szumy powietrza są dobrze kontrolowane. Dodatkowa mata wygłuszająca na maskę niestety tylko trochę poprawia sytuację.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis raz 2 lata i dość rozsądne spalanie jak na tą pojemność oraz dość tanie części pozwalają ekonomiczną eksploatację.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę (60k) ciężko kupić nowy równie komfortowy, pojemny i tak bogato wyposażony samochód.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem przepalony bezpiecznik, który unieruchomił samochód. Przepustnica wymagała czyszczenia raz na 1,5 roku, inaczej silnik miał problemy z rozruchem na zimno przy mrozach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawsze dojechałem tam gdzie chciałem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]