Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Fluence Sedan

Pablo 74, 12 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Fluence Sedan 1.6 16V 110KM 81kW od 2009 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo dobre hamulce
4,0
Całokształt
Uważam, że jest to jedna z najbardziej atrakcyjnych propozycji na polskim rynku.Jeździłem wieloma samochodami różnych klas (ople, fiaty, skody, fordy, hondy) i przy tej cenie samochód naprawdę oferuje dużo.Jest tylko kilka drobiazgów, które denerwują ale które generalnie nie obniżają istotnie wartości użytkowej auta - brak rączek do zamykania drzwi, brak klamki do zamykania klapy bagażnika, brak 6 biegu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest przyzwoity, zapewnia odpowiednie osiągi,jedyną wadą jest zbyt głośna praca od 3 tys obrotów.Uważam że dla spokojnie jeżdzącego kierowcy mocy wystarczy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje dziwnie - przy zmianie biegów jest głośny szum, sam mechanizm sprawia wrażenie sztucznego. Przełożenia wskakują dośc precyzyjnie jednak moim zdaniem skrzynia to słaby punkt auta. Niepotrzebnie oszczędzono też na 6 biegu - przy 100km/h na piątce mamy 3000 obrotów.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dośc dobrze tłumi nierówności na naszych dziurawych drogach. Czego nie wytłumi zawieszenie to zrobią to miękkie fotele:-) Minusem jest wrażenie rozchybotania samochodu na nierównej drodze-widac że auto ma kłopot z amortyzowaniem krótkich, następujących po sobie nierówności.Szczególnie widac że tylna oś się z tym męczy.Jednak coś za coś-jest sprężyście i całkiem wygodnie.Na pewno ten samochód kompletnie nie sprawdza się w szybkiej jeździe na zakrętach - duże przechyły, duży prześwit...
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznośc jest średnia = a to za sprawą małych okien i \"nadmuchanego nadwozia\".Trzeba wyczuc gabaryty auta.Ja który nigdy nie miałem kłopotów z parkowaniem w tym aucie mam duży problem:-)
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - deska jest nieprzeładowana przyciskami, brak uchwytów do zamykania drzwi od wewnątrz
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest pod dostatkiem, jednak mimo 2,7m rozstawu osi z tyłu na nogi jest mniej miejsca niż w Octavii, którą ostatnio jeździłem.
3,0
Wyciszenie
Brak 6 biegu, wyciszenie jest nie najlepsze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli ktoś jeździ zgodnie z zasadami eco-drivingu (tak jak ja) to można osiągnąc zużycie paliwa na poziomie ok.6,5 litra.Pomaga w tym wskaźnik optymalnej zmiany biegów.Mój wynik przy codziennych dojazdach do pracy (zmiana biegów przy 2300 obr/min, 22 km w jedną stronę, aglomeracja katowicka) to średnia 6,3 litra.Jestem bardzo zaskoczony in plus, gdyż mniejszą i lżejszą astrą II 1.4 16V na tej samej trasie nie zszedłem poniżej 7,3 litra, przy słabszej dynamice i elastyczności
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 50-55 tys zł otrzymujemy duże, całkiem ładne auto z dobrym wyposażeniem. W kategorii jakośc/cena nie znajdziemy nic lepszego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie wszystko gra,co prawda coś delikatnie poskrzypuje w okolicach deski ale się tym nie przejmuję.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Fluence Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
59,50 zł
7,9
l/100km
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Fluence Sedan