Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Fluence Sedan

hombre, 14 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Fluence Sedan 1.6 16V 110KM 81kW od 2009 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Samochód jest dużo większy a wydaje się być zwinniejszy od Megane II hatchback. Plus ASR, EBD, ABS ...
4,0
Całokształt
Jestem raczej zadowolony, ale naprawdę przekonam się o wartości tego samochodu za kilka lat i kilkadziesiąt kkm.
Wrażenia
4,0
Silnik
Charakterystyka silnika jest nieco zmieniona w stosunku do wersji z Megane II. Lepiej się zbiera ze stosunkowo niskich obrotów (2 000), ale powyżej 5 000 bardzo traci animusz. Na wykresie mocy powyżej 5 000 obr/min krzywa jest już prawie płaska i to się czuje.
4,0
Skrzynia biegów
Bez rewelacji ale i bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Nie jest to auto sportowe, ale z punktu widzenia zwykłego człowieka prowadzi się ZNAKOMICIE, a dodatkowo czuwa elektronika. Świetny kompromis pomiędzy komfortem a bezpieczeństwem i stabilnością. Wygląda na dobrze dostosowany do naszych dziurawych dróg.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak zwykle w nowoczesnych sedanach nie widać końca bagażnika, więc trzeba nauczyć się oceniać odległość przy cofaniu. Albo dokupić czujniki. Działają bardzo dobrze - reagują na pojedynczy słupek znaku drogowego - duży plus.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, ale: mniej schowków niż w Megane II, brak uchwytu klapy bagażnika (też był w M II).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skuteczność klimatyzacji (dwustrefowy automat z nawiewem na tył) - rewelacja!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń adekwatna do wymiarów zewnętrznych - bardzo duża.
3,0
Wyciszenie
Spory minus. Przy delikatnej jeździe, tak do 3 000 obrotów i 100 - 110 km/h, jest nieźle, ale na autostradzie robi się zdecydowanie za głośno, a przy ostrym wyprzedzaniu jest tragedia. W dodatku brzmienie silnika nie jest ładne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może mam zbyt wygórowane oczekiwania, ale po doświadczeniach z Megane II z niemal tym samym silnikiem jestem rozczarowany. Fluence miał palić mniej (vide komentarz nt. silnika) a pali o dobre 0,5 l więcej (ten sam kierowca, ten sam styl jazdy). W M II jak się człowiek bardzo postarał to na trasie przy małym ruchu (np. Oława - Opole) można było zejść poniżej 5 l/100 km (średnia prędkość wg komputera 67 km/h). Tu trudno jest zejść poniżej 6 l. W normalnej jeździe jest to o 0,5 - 1 l więcej niż dla M II (im szybciej tym różnica większa). Może jeszcze się trochę dotrze, pierwsze wyniki były znacznie gorsze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma konkurencji
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3 000 km i 3 miesiące. Co tu się mogło zepsuć? Czasem, kiedy jest zimno, trochę skrzypi (brzęczy?) przednia szyba.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
3 000 km i 3 miesiące. Co tu się mogło zepsuć?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Fluence Sedan