Zawieszenie
: Samochód jest dużo większy a wydaje się być zwinniejszy od Megane II hatchback. Plus ASR, EBD, ABS ...
4,0
Całokształt
Jestem raczej zadowolony, ale naprawdę przekonam się o wartości tego samochodu za kilka lat i kilkadziesiąt kkm.
Wrażenia
4,0
Silnik
Charakterystyka silnika jest nieco zmieniona w stosunku do wersji z Megane II. Lepiej się zbiera ze stosunkowo niskich obrotów (2 000), ale powyżej 5 000 bardzo traci animusz. Na wykresie mocy powyżej 5 000 obr/min krzywa jest już prawie płaska i to się czuje.
4,0
Skrzynia biegów
Bez rewelacji ale i bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Nie jest to auto sportowe, ale z punktu widzenia zwykłego człowieka prowadzi się ZNAKOMICIE, a dodatkowo czuwa elektronika. Świetny kompromis pomiędzy komfortem a bezpieczeństwem i stabilnością. Wygląda na dobrze dostosowany do naszych dziurawych dróg.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak zwykle w nowoczesnych sedanach nie widać końca bagażnika, więc trzeba nauczyć się oceniać odległość przy cofaniu. Albo dokupić czujniki. Działają bardzo dobrze - reagują na pojedynczy słupek znaku drogowego - duży plus.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, ale: mniej schowków niż w Megane II, brak uchwytu klapy bagażnika (też był w M II).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skuteczność klimatyzacji (dwustrefowy automat z nawiewem na tył) - rewelacja!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń adekwatna do wymiarów zewnętrznych - bardzo duża.
3,0
Wyciszenie
Spory minus. Przy delikatnej jeździe, tak do 3 000 obrotów i 100 - 110 km/h, jest nieźle, ale na autostradzie robi się zdecydowanie za głośno, a przy ostrym wyprzedzaniu jest tragedia. W dodatku brzmienie silnika nie jest ładne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może mam zbyt wygórowane oczekiwania, ale po doświadczeniach z Megane II z niemal tym samym silnikiem jestem rozczarowany. Fluence miał palić mniej (vide komentarz nt. silnika) a pali o dobre 0,5 l więcej (ten sam kierowca, ten sam styl jazdy). W M II jak się człowiek bardzo postarał to na trasie przy małym ruchu (np. Oława - Opole) można było zejść poniżej 5 l/100 km (średnia prędkość wg komputera 67 km/h). Tu trudno jest zejść poniżej 6 l. W normalnej jeździe jest to o 0,5 - 1 l więcej niż dla M II (im szybciej tym różnica większa). Może jeszcze się trochę dotrze, pierwsze wyniki były znacznie gorsze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma konkurencji
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3 000 km i 3 miesiące. Co tu się mogło zepsuć? Czasem, kiedy jest zimno, trochę skrzypi (brzęczy?) przednia szyba.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
3 000 km i 3 miesiące. Co tu się mogło zepsuć?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]