Ocena kierowcy - Renault Fluence Sedan Facelifting
Mario,
11 lat temu
Silnik dCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Niskie spalanie, duża kultura pracy.
5,0
Całokształt
Po pierwszych przejechanych 1000km wielki pozytyw. Nie spodziewałem się tak niskiego spalania. Generalnie udał się kompromis pomiędzy osiągami, przyjemnością z jazdy a ekonomią.
Minusem jest monochromatyczny wyświetlacz radia oraz jakość audio niestety sprzed co najmniej dekady. W prestiżowej wersji privillege można było spodziewać się nieco więcej.
Nstępny minus to niewykończony i niezabezpieczony mechanizm zamykania tylnej klapy na poziomie fiata 126p tu Francuzi (Turcy ?)dali plamę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Daję maksymalną ocenę. W porównaniu do volkswagenowskiego diesla 1.9TDi PD 101KM to dwa odmienne bieguny. Przy niskich temperaturach silnik lubi poklekotać jednakże wewnątrz tego nie słychać.
Elastyczność chyba typowa dla 6-cio stopniowej przekładni. Na pierwszym biegu nie pociągniesz. W zasadzie prawdziwy temperament daje się odczuć od trójki. Trochę zbyt duża turbodziura jak na rozreklamowany ultranowoczesny silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Jak na razie bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Wymaga przyzwyczajenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Dzięki systemowi parkowania bez zarzutu. Doskonałe duże boczne lusterka.
5,0
Ergonomia
Trochę zbyt małe niektóre przyciski. Jak każda guzikologia wymaga przyzwyczajenia. Doskonały pomysł z automatycznym hamulcem - szacunek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonała funkcja szybkiego odparowania szyb.
Przy temperaturze zewnętrzne rzędu -3st., potrzeba zaledwie paru minutek na całkowite przygotowanie do jazdy. Klimatyzacja dwustrefowa z nawiewem na tylny rząd siedzeń również bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca dla kierowcy. Tylny rząd siedzeń bez problemu zmieści trójkę dorosłych pasażerów, którzy będą mieli sporo miejsca na nogi.
5,0
Wyciszenie
Pasażerowie nie potrafią rozpoznać że mają do czynienia z ropniakiem. W zasadzie szum toczących się kół do prędkości 130km/h jest bardziej słyszalny.
Z większą szybkością na razie producent nie pozwala jechać - docieranie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie to 4.9l/100km
Pierwszy przegląd po przejechaniu 30000 lub po upływie roku.
W octavii było wg wskazań, czyli w praktyce co ok. 27000tkm.
5,0
Stosunek jakość/cena
72000zł po upustach wersja Privillege. Octavia, którą chciałem zakupić w porównywalnym wyposażeniu z silnikiem 1.9 TDi 150KM kosztowałaby 85000 po upustach. Nie sądzę by \"prestiż\" czeskiej marki byłby wart tych 13000 zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Początki eksploatacji na razie brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika dCi 130KM 96kW
[l/100km]