Ocena kierowcy - Renault Fluence Sedan Facelifting
Jerzy Majchrzak,
9 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
2 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
W bardzo przystępnej cenie i dobrze wyposażone auto dla rodziny. Bez szaleństw i zacięcia sportowego ale za to nowe, tanie, eleganckie i naprawdę komfortowe (oczywiście w odniesieniu do klasy i ceny auta)
Wrażenia
4,0
Silnik
Cudów nie ma ale jedzie jak powinien. Pali jak to wolnossąca benzyna w zależności od wielkości "cegły w bucie"; 7-8l/100km trasa, 8-10l/100km miasto. Ja osiągam dolne granice bez problemu.
3,0
Skrzynia biegów
Wystarczą biegi nieparzyste, na trasie brakuje 6-tki. 5-ka bardzo elastyczna (50-150km/h), 3-ka dobra na rondo :), 1-ka tylko po to by wrzucić na 3-kę i zaraz na 5-kę.
4,0
Układ jezdny
Na Le Mans się nie nadaje, na górskiej krętej drodze nie urzeknie bujaniem nadwozia, ale to przecież miejski krążownik dla rodziny a nie król wyścigów.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko dobrze jeśli masz czujniki parkowania z tyłu, w przeciwnym razie na pewno porysujesz zderzak. Widoczność do tyłu raczej słaba, przód i boki w porządku.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze. Spotkałem się z marudzeniem o źle umieszczonym (konsola hamulca ręcznego) przycisku wyboru tempomatu/ogranicznika ale to bzdura, bo tempomat czy ogranicznik i tak obsługujesz z kierownicy a wspomniany przycisk naciskasz może raz dziennie.
Nisko umieszczony panel radia nie ułatwia kierowcy obsługi , rekompensuje go jednak pilot na konsoli kierownicy który ma przecież wszystkie niezbędne funkcje, a czytelny wyświetlacz jest wysoko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja z nawiewem do tyłu w aucie za 56000 PLN nie może być niedoceniana. Na dodatek obsługa łatwa i przyjemna i prosty, czytelny wyświetlacz funkcji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie cenowej raczej nie ma sobie równych, nie jestem ułomkiem (186cm) i spokojnie siadam za fotelem kierowcy wyregulowanym pod siebie. Znaczy 4 dorosłe osoby jadą komfortowo a Państwo z tyłu mają podłokietnik z miejscem na kubeczki z kawą.
3,0
Wyciszenie
Bez rewelacji. W mieście pełna kultura, na trasie przy 120km/h słychać że to wolnossąca benzyna z 5-cio biegowa skrzynią (3500obr/min). Podgłaśniam radio i cieszę się życiem bo nie lubię marudzić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno powiedzieć po 2000 km, ale z sekwencyjnym LPG przejeżdżam 100km za 18 PLN, więc taniej niż w mojej Octavii 1,6TDI Family (full opcja bez skóry, 2011r). Serwisy i inne cuda zawsze kosztują raczej "europejsko" w przypadku nowego samochodu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupujący u niemieckiej konkurencji auto w podobnej cenie mają ręczną klimę i korbki na tylnych drzwiach. Ja uchylam każde okno ruchem wskazującego palca i blokuje wyjście dzieciom kiedy zechcę w chłodzie indywidualnie ustawionego nawiewu.
Plastik wnętrza jest na dotyk nie gorszy niż w Skodzie, a o trwałości opowiem za 10 lat. W dobie "planowanej zużywalności" będe wtedy na progu zmiany samochodu na inny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto, zero wniosków.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto, zero wniosków.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]