Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Fluence Sedan Facelifting

Jerzy Majchrzak, 9 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Fluence Sedan Facelifting 1.6 16V 110KM 81kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
W bardzo przystępnej cenie i dobrze wyposażone auto dla rodziny. Bez szaleństw i zacięcia sportowego ale za to nowe, tanie, eleganckie i naprawdę komfortowe (oczywiście w odniesieniu do klasy i ceny auta)
Wrażenia
4,0
Silnik
Cudów nie ma ale jedzie jak powinien. Pali jak to wolnossąca benzyna w zależności od wielkości "cegły w bucie"; 7-8l/100km trasa, 8-10l/100km miasto. Ja osiągam dolne granice bez problemu.
3,0
Skrzynia biegów
Wystarczą biegi nieparzyste, na trasie brakuje 6-tki. 5-ka bardzo elastyczna (50-150km/h), 3-ka dobra na rondo :), 1-ka tylko po to by wrzucić na 3-kę i zaraz na 5-kę.
4,0
Układ jezdny
Na Le Mans się nie nadaje, na górskiej krętej drodze nie urzeknie bujaniem nadwozia, ale to przecież miejski krążownik dla rodziny a nie król wyścigów.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko dobrze jeśli masz czujniki parkowania z tyłu, w przeciwnym razie na pewno porysujesz zderzak. Widoczność do tyłu raczej słaba, przód i boki w porządku.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze. Spotkałem się z marudzeniem o źle umieszczonym (konsola hamulca ręcznego) przycisku wyboru tempomatu/ogranicznika ale to bzdura, bo tempomat czy ogranicznik i tak obsługujesz z kierownicy a wspomniany przycisk naciskasz może raz dziennie. Nisko umieszczony panel radia nie ułatwia kierowcy obsługi , rekompensuje go jednak pilot na konsoli kierownicy który ma przecież wszystkie niezbędne funkcje, a czytelny wyświetlacz jest wysoko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja z nawiewem do tyłu w aucie za 56000 PLN nie może być niedoceniana. Na dodatek obsługa łatwa i przyjemna i prosty, czytelny wyświetlacz funkcji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie cenowej raczej nie ma sobie równych, nie jestem ułomkiem (186cm) i spokojnie siadam za fotelem kierowcy wyregulowanym pod siebie. Znaczy 4 dorosłe osoby jadą komfortowo a Państwo z tyłu mają podłokietnik z miejscem na kubeczki z kawą.
3,0
Wyciszenie
Bez rewelacji. W mieście pełna kultura, na trasie przy 120km/h słychać że to wolnossąca benzyna z 5-cio biegowa skrzynią (3500obr/min). Podgłaśniam radio i cieszę się życiem bo nie lubię marudzić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno powiedzieć po 2000 km, ale z sekwencyjnym LPG przejeżdżam 100km za 18 PLN, więc taniej niż w mojej Octavii 1,6TDI Family (full opcja bez skóry, 2011r). Serwisy i inne cuda zawsze kosztują raczej "europejsko" w przypadku nowego samochodu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupujący u niemieckiej konkurencji auto w podobnej cenie mają ręczną klimę i korbki na tylnych drzwiach. Ja uchylam każde okno ruchem wskazującego palca i blokuje wyjście dzieciom kiedy zechcę w chłodzie indywidualnie ustawionego nawiewu. Plastik wnętrza jest na dotyk nie gorszy niż w Skodzie, a o trwałości opowiem za 10 lat. W dobie "planowanej zużywalności" będe wtedy na progu zmiany samochodu na inny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto, zero wniosków.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto, zero wniosków.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Fluence Sedan Facelifting