Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Fluence Sedan Facelifting

Tommm, 11 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 3 tys. km
Renault Fluence Sedan Facelifting 1.6 16V 110KM 81kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo ładna w wersji po liftingu.
4,0
Całokształt
Podsumowując: do słabszych punktów auta należy nieco za słaby i nieco za głośny silnik oraz skrzynia biegów bez szóstego biegu. Nie jest to jakiś duży problem, ale jak napisałem na co dzień jeżdżę też 6-biegowym dieslem i pewnie to mnie nastawiło nieco negatywnie. Cała reszta natomiast to już dobrze/bardzo dobrze. Wersja po liftingu jest ładniejsza, wyposażenie rewelacyjne, wygoda podróżowania wysoka, spalanie niezbyt duże.
Wrażenia
3,0
Silnik
Szału nie ma. Przy prędkości 100 km/h po prostu czuć, że powinno być jeszcze jedno przełożenie. Poza tym robi się głośno. Trochę też brakuje mocy - 140 KM byłoby optymalne :) Z plusów: do 110 km/h silnik jest cichy i co ważne, przy spokojnej jeździe jest zaskakująco ekonomiczny. Na trasie 450 km spalanie wahało się od 5,5 do 7,4 litra przy prędkościach do 120 km/h. Należy też docenić, że jest to klasyczny, prosty benzyniak pozbawiony róźnych nowoczesnych rozwiązań: nie ma turbiny, koła dwumasowego, filtrów dpf, wrażliwych wtryskiwaczy, nie jest wysilony. I to jego wielka zaleta.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety równocześnie jeżdzę 6-biegowym dieslem i może dlatego porównanie jest dla Fluenca niekorzystne. Ewidentnie brakuje szóstego biegu. Czasami nie wskoczy za pierwszym razem wsteczny. Poza tym ok.
4,0
Układ jezdny
Jest nieźle. Auto jest komfortowe i to czuć podczas jazdy. Nie ma co oczekiwać sportowych zachowań i wchodzenia w zakręty z dużą prędkością, ale jeśli ktoś woli komfort zamiast sportu to tu go znajdzie.
Komfort
4,0
Widoczność
W normie. Lusterka zewnętrzne są naprawdę duże - widać bardzo dobrze. Do tyłu nie jest za dobrze - jak to w sedanie, ale czujniki parkowania naprawdę pomagają.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, obsługa prosta, niektóre przyciski może ciut za małe. Fotel kierowcy z regulacją lędźwiową, przydałoby się jeszcze dla pasażera. Nie mam się do czego przyczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj rewelacja. Dwustrefowa klimatyzacja z trybami soft/fast i nawiewami z tyłu to super sprawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze. Z przodu bardzo dużo miejsca. Z tyłu też sporo, wynika to z większego rozstawu osi niż jest w większości aut kompaktowych. Jeśli się nie mylę to większy nawet niż w nowej Octavii, a to przecież kawał auta.
4,0
Wyciszenie
W trasie do 110 km/h jest ok, potem zaczyna się robić głośno w środku. Brak maty wygłuszającej pod maskę, ale to chyba cała komora silnika jest słabo wygłuszona. Przy niższych prędkościach czy jeździe miejskiej jest super.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co jestem pozytywnie zaskoczony. Przy umiejętnym operowaniu pedałem gazu i drążkiem biegów można się zdziwić. Auto nie jest lekkie - 1300 kg, a silnik nie za mocny, ale można uzyskać spalanie w cyklu mieszanym ok. 7 l/100 km. Jak ktoś jeździ tylko w mieście, będzie ze dwa litry więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu mamy rewelację. Powinna być ocena nr 6 ale nie ma takiej opcji. Za ok. 60 tys. zł nie ma szans znaleźć na rynku nowego auta o takiej wielkości, komforcie i wyposażeniu. Rozważałem różne opcje m.in. C4, i30, Ceeda, Octacvię, Focusa i parę innych, ale żeby mieć takie wyposażenie trzeba dopłacić nawet 17.000 zł !!! Pomijając pewien standard w klasie kompaktowej auto ma m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania przód/tył z wyświetlaczem na ekranie, nawigację TomTom, system głosnomówiacy bluetooth, wyjście USB/SD, fotochromatyczne lusterko, rolety w drzwiach tylnych i na tylnej szybie, dzienne światła LED, 16\" alufelgi i sporo innych dodatków. Konkurencja pada na twarz za takie pieniądze :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko ok. Za wcześnie na to mam nadzieję.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko ok. Za wcześnie na to mam nadzieję.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Fluence Sedan Facelifting 1.6 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,50 zł
8,6
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Fluence Sedan Facelifting