Ocena kierowcy - Renault Fluence Sedan Facelifting
Łukasz,
7 lat temu
Silnik 1.6 114KM 84kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
10 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Realcja ceny do jakości, wyposażenia i przestronności.
5,0
Całokształt
Tak naprawdę samochód jest "dobry", ale patrząc przez pryzmat ceny - znakomity. Renault udało się w budżetowej cenie wykonać przestronny, komfortowy, bardzo dobrze wyposażony samochód. Gdzieniegdzie widać oszczędności (np "gołe" zawiasy w bagażniku, do otwierania drzwi guziczki zamiast czujników w klamkach), ale są to raczej drobne rzeczy. Bardzo przyzwoite materiały, niezły design, solidny montaż i spasowanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Solidny wolnossący silnik z wszelkimi wadami i zaletami. Po kiepskich doświadczeniach z poprzednim silnikiem (TSI) świadomie szukałem motoru bez turbiny/downsizingu. Jest nieźle - nie jest zawalidrogą, choć na sportowe emocje nie ma co liczyć. Ale chyba nikt szukający sportu nie rozpatruje Fluence'a :) Podobno ta wersja jest dużo żwawsza niż poprzedni silnik o mocy 110KM, choć na papierze różnica mocy nie jest duża.
Naprawdę nieźle silnik sprawuje się na autostradach - w sumie to logiczne, przy wyższych prędkościach dostępny jest maksymalny moment obrotowy.
4,0
Skrzynia biegów
Jak pisali inni użytkownicy - trochę dokucza brak szóstego biegu. Zestopniowanie skrzyni OK, okazjonalnie trudności z wbiciem wstecznego (trzeba wówczas jeszcze raz wcisnąć sprzęgło).
4,0
Układ jezdny
Nieźle. Układ kierowniczy nieco ospały, ale znowu - to nie jest samochód mający podnieść poziom adrenaliny. Dla przeciętnego kierowcy całkowicie w normie.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki świetna widoczność. Z tyłu - jak w sedanach. Bez czujników parkowania może być krucho :)
5,0
Ergonomia
To moje drugie Renault, więc pewnie jestem trochę przywyczajony. NIe dajcie sobie wmówić, że np wtopą jest tempomat na konsoli środkowej. Z reguły w testach nikt nie doprecyzowuje, że tam jest tylko przełącznik pomiędzy tempomatem a ogranicznikiem prędkości. Sama aktywacja bądź zmiana prędkości odbywa się z kierownicy. Świetny pilot do radia za kierownicą. Mały minus za ulokowanie R-Link centralnie z przodu, dość dalego od kierowcy - nie da się nawigować bez oderwania pleców od fotela.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna, dwustrefowa klima. Sterowanie temperaturą co pół stopnia. Tak jak w innych Renault trzy tryby pracy (soft/auto/fast). Nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja! Ten samochód oferuje z tyłu więcej miejsca niż Laguna3. Pod kątem przestronności Fluence zasługuje na szóstkę.
4,0
Wyciszenie
Przed zakupem trochę martwiły mnie opinie o silnym hałasie i słabym wyciszeniu. Istotnie - jeśli punktem odniesienia są 2 x droższe samochody segmentu D, na pewno tak jest. Ale w codziennej eksploatacji Fluence nie odbiega od średniej. Do 12--130km/h hałas nie jest uciążliwy. Z samochodów, które użytkowałem Fluence wypada pod tym kątem np. ciut lepiej niż Focus mk2 TDCI czy Qashqai 2.0 140KM.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez zastrzeżeń. Silnik nie jest ultraoszczędny, ale za to raczej bezawaryjny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. Nie wiem jak na rynku wtórnym, ale wśród nowych to była najlepsza oferta w tym przedziale cenowym (samochód kupiony w promocji VAT Gratis). Ten samochód kosztował dwa razy mniej niż Passat czy Mondeo, a jest niewiele mniejsz, zaś pod kątem wyposażenia w niczym nie ustępuje segmentowi D (dwustrefowa klima, nawigacja, HandsFree, bluetooth, czujniki parkowania, podłokietniki, skórzana wielofunkcyjna kierownica, podgrzewane przednie siedzenia etc)