Inne
: - układ kierowniczy 4 control
- komfort podróżowania
- przestrzeń dla 5 osób;
- wykończenie wnętrza
- nie jak deklaruje producent ale oszczędny
4,0
Całokształt
Uważam że auto bardzo udane. Radocha z jazdy naprawdę jest - komfortowe wnętrze, dynamika, zwrotność, przestrzenne, z pakietami wyposażenia dodatkowego turbo wyposażone. Z mankamentów dźwięki silnika i wyciszenie powyżej 130-140. Jak masz go w promocji -50k to będziesz zadowolony/a. Jeżeli za to samo auto jak pierwotnie miałbym dać 220000 to już bym myslał (głównie przez ten silnik). Chociaż jak zakosztujesz 4control to w innym aucie tego samego rozmiaru też bym marudził. Moim zdaniem przy lifcie i dodaniu innej jednostki napędowej może być lepiej
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ... Jest tak. Na zimnym podczas ruszania jest niekomfortowo i to wg mnie zawsze, na szczęście szybko łapie temperaturę. Podczas trasy jak doładowuje zagrzany jest już lepiej, to niestety kwestia przyzwyczajenia i trybu bo na comforcie działa to mniej zauważalnie niż na eco ale wciąż jest. Na sporcie oba silniki działają równolegle a 3 cylinder zawyje nawet przyjemnie, spalanie jednak w górę. Silnik to niestety największy minus auta. Uważam jednak , że nie warto auta dyskwalifikować, bo jeżeli chodzi o dynamikę jest nieźle, spalanie jest bardzo dobre (w trybie mieszanym bez autostrady). Jeżeli chodzi o dziurę przy 120 jest ok 1sek-1.5 sek
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie płynna. Raz, może 2 mną szarpnęło ale to przy max rekuperacji więc zastanawiam się czy to może zbieg okoliczności. Przez cały czas właściwie wszystko działa płynnie.
5,0
Układ jezdny
4control sztos. Ułatwia życie, auto mega manewrowe jak na kolubrynę.
Zawieszenie bardzo komfortowe, jezdzi się bardzo przyjemnie.
5,0
Karoseria
Espirit alpine moim zdaniem najładniejszy, ale pozostałe mogą się podobać. Daje 5 bo osobom , którym pokazywałem auto również mega się podobało. Standardowo kwestia gustów.
Zabezpieczenia - za wcześnie żeby oceniać, w moim clio od spodu i na karoseri niema rudej a jezdzi od 2010 więc ufam , że tu podobnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wysoko i wygodnie patrzeć przed siebie. Gorzej jest ze słupkami trochę przysłaniają. Trzeba też podjeżdżać dalej od świateł, bo za blisko to się garbisz. Martwe pole - polecam kupować z bsw, to praktycznie nie przeszkadza. Na tylnej szybie też mało co widać, ale mając kamerę praktycznie się nie używa.
5,0
Ergonomia
Rozmieszczenie, ułożenie przycisków na bardzo dobrym poziomie. 3 dźwignie po prawej na początku wymagają przyzwyczajenia, teraz nie zauważam. Wykończenie wnętrza w wersji espirit alpine absolutnie świetne. Wszystko przyjemne w dotyku, spasowane dobrze. Kierownica z wstawką z alcantary to mała ale przyjemna rzecz. Tablice czytelne i bardzo dobrej jakości. Nad przesuwaną podpórką nie będę się pastwił, mi pasuje ale to gadżet. Kierownice regulujesz jak się podoba
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak brać to tylko z ogrzewaną szybą przednią. Nieocenione w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód i 2 rząd bajka. Na temat 3 rzędu można powiedzieć tylko że na kilka km można zabrać 2 osoby niepokaźnych rozmiarów. Ja to traktuję jako sytuację awaryjną i dodatkową możliwość więc nie ma wpływu na moją ocenę. Bagażnik z opcją dostosowania (tylna kanapa przesuwna). Jest rozmiarami dobry. Auto na 5 jak wsiądziesz proponuję się przejechać w salonie.
3,0
Wyciszenie
Rozruch i autostrada powyżej 130 - 140 - niestety daje się we znaki. Po zagrzaniu w zakresie od 0- 120 jest komfortowo, doładowania akumulatora do przyzwyczajenia, w trybie komfortowe jest z tym lepiej, bo nie trzyma go na tak podwyższonych obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak pisałem bardzo dobre. Przeglądy i awarie jeszcze za wcześnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W moim przypadku kupiłem espirit alpine z całym pakietem, bez szklanego dachu i matrixów za niecałe 170000. W takim przypadku bardzo polecam bo przy takim wyposażeniu i komforcie oraz hybrydzie auto jest tego warte. Jeżeli miałbym płacić cenę 220 000 wybrałbym innego suva pewnie kodiaqa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW
[l/100km]