Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Espace VI

Paweł, 17 dni temu
Silnik 1.2 E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Espace VI 1.2  E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Espace zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Wcześniej miałem Alhambrę i chciałem przejść na coś mnie autobusowego. Szukałem różnych opcji i padło na Espace. Trochę bałem się silnika, konkretniej dynamiki i wrażeń z jazdy jednak w tym aspekcie jest wręcz super. Elastyczność mnie zaskoczyła na duży plus, przyspieszenie również, frajda z jazdy jest całkiem spora. Do tego praca na samym elektryku też jest miłym dodatkiem. Co do opinii testerów z Youtuba, których filmy przeglądałem przed zakupem. Wskazywali na jakieś wielkie drżenie kierownicy i duży hałas podczas załączania się silnika spalinowego. Drżenia nie ma żadnego, dźwięki włączania silnika słychać, ale to głównie dlatego, że przed tym nie słychać nic, bo jedziemy na samym elektryku... Nie jest to nic głośniejszego niż standardowe silniki. Praca jest mniej równa z uwagi na 3 cylindry, ale to nic na co zwracam uwagę podczas jazdy. Za to rzeczywiście jest odczuwalne zatrzymanie przyspieszenia na około 2 sekundy przy prędkości 125 km/h. Zmienia się wtedy jakoś przełożenie i na chwilę przyspieszenie ustaje. Trzeba o tym wiedzieć wtedy nie jest to problem, bo w pozostałym czasie przyspieszenie jest więcej niż dobre. Ogólne wrażenia z jazdy są znacznie lepsze niż się spodziewałem. Na co dzień jeżdżę BMW X2, VW Golfem, Porsche Macan, BMW X3 i o dziwo, jeśli chodzi o jazdę najprzyjemniej jest w Espasie... Prowadzenie po mieście jest niewiarygodnie łatwe, kierownica i 4 skrętne koła robią robotę. Czysta przyjemność, zero zmęczenia. Na początku czułem się trochę dziwnie, bo to trochę jakby prowadzić jakąś zabawkę. Auto jest w odczuciu bardzo lekkie i tak też się prowadzi, za to z czasem widzę już tylko pozytywy takiej jazdy. Funkcje dodatkowe typu multimedia i sterowanie, wszystko działa bez zarzutu. Widoczność jest mniejsza niż np. w Alhambrze, za to system kamer i czujników w pełni to rekompensuje. Co do wyciszenia to tak, nie jest idealnie. Z tego co czytałem chodziło dość mocno o zbicie masy, dlatego drzwi nie mają podwójnych szyb czy innych systemów wyciszających. Z drugiej strony, nie jest to jakieś mocno uciążliwe, ale pewnie zależy dla kogo. W każdym razie dla mnie na tą chwilę rewelacyjny samochód rodzinny. Przebieg 15 tyś.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super przyspieszenie i elastyczność.
4,0
Skrzynia biegów
Zmiana przy 125km/h jest dość długa.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Espace VI