Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Espace V Van

Jacek, 3 lata temu
Silnik 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 128 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Espace V Van 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2014-2019 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zaskoczenie to silnik świetna praca biturbo ale też wyciszenie i układ jezdny. Należy jasno powiedzieć samochód nie jest wybitny może pod względem wyglądu wnętrza tak ale mocno wybija się w średniej pod każdym względem. Tu nie ma kiepskich rozwiązań. Wszystkie mieszczą się w solidnej wysokiej średniej
4,0
Całokształt
Pomimo obaw przy zakupie okazało się ze samochód spełnia moje oczekiwania. Kupiłem go świadomie z myślą o dalekich wyjazdach. Po mieście ze względu na gabaryty może męczyć. To kwestia przyzwyczajenia. Spalanie zaskakuje na plus. Na trasach użytkuje go w dwie osoby. Mega pakowność po złożeniu tylnych siedzeń. Z udogodnień cenie tempomat aktywny, światła led ,kamera cofania , czytanie znaków, asystent pasa i oczywiście ogrzewanie szyby przedniej elektrycznej. Reszta to gadżety. Wrażenie robi oświetlenie wnętrza. Jak przesiadam się do innego samochodu to mi tego brakuje. Generalnie na trasę polecam samochód bardzo bardzo wygodny. Polecam także duży szklany dach. Przejazd przez drogi w lesie ,w górach nabiera naprawdę innego wymiaru.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny. Ma zapas mocy dla tak ciężkiego samochodu. Przy prędkościach pomiędzy 80 a 150 bardzo przyzwoite osiągi nawet zapakowany.
4,0
Skrzynia biegów
To automat a w zasadzie robot. Sam samochód to nie wyścigówka a wygodny pojazd na trasy. Skrzynia temu sprzyja. Ustawienie w tryb sport nie zmieni go w demona drogi. Za to przy spokojnej jeździe autostradowej to sama przyjemność. Na dowód napisze że do tej pory 1000 km autostradami państw zachodnich było dla mnie wartością graniczną. Tym samochodem zrobiłem "na krechę" jednego dnia ponad 1300 i dałbym rade jeszcze 200 przy podobnym zmęczeniu jak kiedyś przy 1000.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry miękki dostosowany do przyjemnej jazdy na wiele kilometrów. Prowadzenie do 160km/h jest bardzo precyzyjne. Tu mała uwaga dla sceptyków krzykaczy. To wysoki i duży samochód a nie naleśnik przyklejony do drogi wiec nie oczekujmy zachowania samochodu RC.
4,0
Karoseria
Żadnych uwag. Nic nie rdzewnieje nie odpada. Plastiki przyzwoitej jakości tak jak metalizowane ozdóbki. Wygląd może się podobać lub nie ale polecam na felgach 18 z pełnym profilem. Moim zdaniem wygąda lepiej jak na nisko profilowych 19".
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra jak na samochód tych rozmiarów. Napewno pomaga kamera cofania i boczne szybki. To takie troszkę akwarium. Szyby są naprawdę duże.
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodny, komfortowy na trasie. Fakt ze miejsce na kubki niepraktyczne ale nie spalmy samochodu takim drobiazgiem. Dla mnie bardzo wygodny dostęp do schowka podłokietnika i konsoli Praktycznie operując tylko prawą ręką mogę zrobić wszystko. Przekombinowany system składania siedzeń okazuje sie bardzo przydatny. I oczywiście pakowność. Po złożeniu tylnych siedzeń mamy naprawdę imponujący tunel do załadunku. Oczywiście można pomarudzić że można było bardziej wygospodarować miejsce ale dla mnie ok. Pozycja za kierownicą nie męczy a tempomat aktywny w trasie to bajka. Całkiem dobra nawigacja z niezła intuicyjnością obsługi. Polecenia głosowe gadżet dla cierpliwych
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Polecam modele z trzecią strefą klimatyzacji. Latem wychładza rewelacyjnie. Czasami automatyka wentylatorów za słabo przewietrza lecz korekcja jednym dotknięciem na panelu nikomu nie szkodzi. Rewelacyjny system ogrzewania przedniej szyby rodem z Forda. Pisze rewelacyjny bo na mrozie max 2-3 minuty i szyba bez drapania jest czysta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersje 5 osobową. Z przodu tylko maruda może mieć uwagi. Z tyłu podobnie. Nawet przy odchylonych siedzeniach przednich pasażerowie z tyłu nie mają na co narzekać.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Duży samochód przy prędkościach autostradowych daje komfort prawie ciszy. Świetnie wytłumiony silnik a to przecież Dizel. Jazda miejska to naprawdę prawie cisza zakłócana uderzeniami opon w wady drogi. Podobne wyciszenie miał peugeot 407SW.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód dobrze wyposażony więc narażony na więcej awarii. To taki komputer na kółkach gdzie maniak gadżetów będzie wniebowzięty. Narazie odpukać koszty tylko eksploatacji . Zmiana oleju paska osprzętu filtrów to normalna sprawa w cenie porównywalnej do innych samochodów i możliwa do zrobienia poza ASO. Gorzej ze zmianą oleju w skrzyni automatycznej. Cena wysoka i polecam tylko ASO ale to co 90 tys. wiec spokojnie bez paniki...
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem samochód używany 4 letni. Przy tym układzie i spadku wartości stosunek kosztów do jakości jest świetny. Przy nowym miałbym wątpliwości ale naprawdę nie jest źle.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic tu nie odpada. Samochód zrobiony solidnie. Czasami coś zatrzeszczy w kokpicie ale sporadycznie. Jeżeli utrzymuje się go w czystości i odpowiednio dba o tapicerkę siedzeń i kokpitu z trzeszczeniem nie ma problemu. To nie są plastiki najtańsze ale i też nie najlepsze. Rozsądny kompromis. Jak narazie nawet drobnych awarii brak a przejechałem prawie 20 tys. km.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odkręciła mi się śruba z łapy skrzyni biegów. Prawdopodobnie ASO przy wymianie oleju w skrzyni słabo dokręciło. Odpukać nić się nie dzieje a autko ma już prawie przejechane 130 tys.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Energy dCi 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Espace V Van