Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Espace V Van

Pciuch, 8 lat temu
Silnik 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Espace V Van 1.6 Energy TCe 200KM 147kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
3,57
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Obiecany update po 10 000: - auto nadal jeździ :) - jeden dzień w serwisie do tej pory na obowiązkowe akcje naprawcze - w zimie wyszły dwie niedoróbki całej nowej gamy Renault: kiepskie spryskiwacze (przy prędkościach autostradowych w zimie płyn dolatuje maks. do połowy szyby) oraz problemy z hands-free jak auto jest brudne i zasolone przy temperaturach poniżej 0 - komfort i cisza nadal te same
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów - wymiana sprzęgieł i całej skrzyni do tej pory.
3,0
Całokształt
EDIT: Strzeżcie się tego auta z roczników 2015 i 2016. Poniżej moja była ocena przeplatana nowymi wstawkami. Auto spędziło 2 miesiące w serwisie do tej pory. Na razie zbyt mały przebieg aby coś więcej powiedzieć na temat tego auta. Niemniej jednak - sprawia frajdę mnie, żonie i dzieciakom przy czym jest trochę pierdół, które mogłyby być lepiej rozwiązane w "rodzinnym" przecież aucie. Nie porównuję tego auta do poprzednich generacji, po których została tylko nazwa, bo to nie ma większego sensu - to zupełnie inny pomysł na auto niż na pojemne akwarium E1/2/3/4 - albo ktoś to lubi albo szuka innego modelu innych producentów (jeszcze jest jakiś, niewielki wybór).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dla tego auta jest wystarczający, tylko tyle i aż tyle. Zbiera się całkiem ładnie, na trasie mało pali ale autostrada to już wir w baku powyżej 115km/h.
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest zestrojona bardzo dobrze, przełożenia są płynne i pasażerowie w ogóle nie zauważają zmiany biegu. Korzystam głównie z ustawień w trybie Neutral. EDIT: Na gwarancji z powodu pisków i szarpnięć wymienione zostały już sprzęgła a następnie cała skrzynia. Zobaczymy co dalej ale problem jest ze wszystkimi Getragowymi skrzyniami używanymi przez Renault w Megane, Talismanie i Espace - EDC7.
5,0
Układ jezdny
Na wielki plus - 4Control, to auto to wielka "krowa" a manewrowanie nim jest dziecinnie łatwe Plus: dobrze też się trzyma drogi na autostradzie oraz w zakrętach (Neutral/Sport). Minus: zawieszenie, tak jak i inne układy, umożliwia wybranie jednego z predefiniowanych trybów - Neutral, Sport czy Comfort ale niestety głównie używanym jest najtwardszy - czyli Sport. Pokonywanie jakichkolwiek większych nierówności czy też progów zwalniających w trybie Comfort grozi zaryciem w asfalt - autem buja niemiłosiernie, szczególnie jak jest obciążone. Generalnie - na Sporcie zgrzytają zęby, na innych buja jak na łajbie przy sztormie. EDIT: Po jednym z wielu pobytów w serwisie bujanie ustało.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Plus: widoczność do przodu i na boki - rewelacja Plus: do tyłu słaba ale lusterka oraz kamera cofania bardzo pomagają Minus: kamera łatwo się brudzi podczas deszczu - do takiego momentu, że trzeba nawet wysiąść i przetrzeć przed manewrem.
3,0
Ergonomia
Widać, że auto projektowane było przez stylistę a nie osobę, która ma doświadczenie w użytkowaniu/ergonomii. plus: komfort - super plus: duży, klimatyzowany schowek pasażera plus: duży schowek pod wygodnym podłokietnikiem natomiast w rodzinnym aucie brakuje: minus: stolików dla drugiego rzędu (co ciekawe w folderach reklamowych i w instrukcji są) minus: brak sensownego miejsca na kubki /butelki gdziekolwiek (z produ miejsce na kubki jest płytkie i schowane pod wiszącą konsolą, wnęki w tylnych drzwiach może i są głębokie ale wąskie) minus: brak standardowego już minilusterka do podglądnięcia "co robią dzieci" w drugim rzędzie minus: brak miejsca na okulary minus: brak sensownego miejsca na telefon (chyba, że w miejscu na kubki) minus: brak schowków w drugim rzędzie minus: mało miejsca na głowę w drugim rzędzie przy zamówieniu otwieranego dachu (180cm to maks żeby nie obcierać głową o podsufitkę na dwóch skrajnych siedzeniach drugiego rzędu) minus: brak miejsca na schowanie roletki bagażnika przy wyższej wersji wyposażenia minus: brak sensownejregulacji foteli w drugim rzędzie - nie da się ich odchylić do tyłu (wtedy ten dach tak by nie przeszkadzał), da się tylko bardziej postawić do pionu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie są niestety sterowane przez system R-Link 2 i co za tym idzie są powiązane z jego stabilnością oraz rzadziej używane opcje są do wybrania tylko z tabletu. Bezpośredni dostęp jest do: regulacji temperatury (kierowca/pasażer), tryb auto, tryb widoczność z podgrzewaniem przedniej szyby, podgrzewanie tylnej szyby/lusterek. Tryb półautomatyczny - regulacja siły nawiewu, podział szyba/centralne/nogi oraz włączenie/wyłączenie klimatyzacji - tylko tablet. plus: klimatyzacja dzięki dwóm sprężarkom schładza auto błyskawicznie plus: otwierany dach pozwala na jeszcze szybsze "wywianie" gorącego powietrza plus: podgrzewane fotele - przód i boczne w drugim rzędzie minus: klimatyzacja potrafi chłodzić, gdy jest zimno a grzać kiedy jest ciepło, ustawienia Fast/Normal/Soft nie mają na to żadnego wpływu, nadal nie wiem co może ten wpływ mieć bo dzieje się to losowo i tylko podczas naprawdę dłuższej jazdy (1h+), w każdym razie w grudniu jest planowana jakaś aktualizacja dotycząca działąnia klimatyzacji (nie tylko ja się na to skarżę) minus: prostokątne nawiewy mają tylko regulację góra/dół, lewo/prawo jest zintegrowane z regulacją otwarcia nawiewu, jakkolwiek bym nie kombinował zimne powietrze i tak poleci na głowę kierowcy w trybie auto minus: ogrzewanie przedniej szyby jest dostępne tylko z funkcją "widoczność", która urywa głowę włączając maksymalny nawiew na przednią szybę, w zimie zapewne będzie to problem przy zimnym silniku minus: regulacja dodatkowego klimatora w trzecim rzędzie (jeśli nie używa się go w trybie auto) umieszczona jest w drugim rzędzie, rozumiem co mogło przyświecać projektantom (nawiew z trzeciego rzędu skierowany w kierunku drugiego rzędu siedzeń) ale nadal jest to dziwnie odbierane przez pasażerów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pierwszy rząd - rewelacja, pełen komfort. Drugi rząd - rewelacja jeśli chodzi o przestrzeń na boki i na nogi, nad głową - patrz wyżej. Trzeci rząd - dla dzieci/dojazdowy. Bagażnik - w tak wielkim aucie jego pojemność jest zaledwie ok, są mniejsze auta, które oferują znacznie więcej miejsca w bagażniku na długość i wysokość (ale nie tak komfortowe).
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest jak dla mnie doskonałe. Cicha praca silnika, klejone szyby z przodu (Initiale Paris) powodują, że nie ma się do czego przyczepić. Po 2kkm nic nie stuka ani nie puka ani nie zgrzyta, jeśli się coś zmieni - dopiszę. System audio Bose jest natomiast bardzo przeciętny - skalibrowany chyba do muzyki klasycznej i tworzy wrażenie pseudoprzestrzenności, z regulacji jest tylko bas/sopran i tylko w niewielkim zakresie. Lepiej już gra system audio, który jest w niższych wersjach wyposażenia. Radio FM - słabiutkie, Radio DAB - może być (ale jeszcze pełno bugów do wyeliminowania w oprogramowaniu sterującym).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Decydując się na takie auto trzeba mieć świadomość, że paliwo nie jest tanie (a spalanie jest co najwyżej ok), opony są niestandardowe a i pełne ubezpieczenie nie rozpieszcza, przeglądy (według zapewnień sprzedawców) powinny być względnie tanie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj natomiast ciężko się do czegoś przyczepić, porównywalne auta innych marek podobnie wyposażone są po prostu droższe.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
R-Link mógłby być bardziej dopracowany, problemy z tekstem ze stacji radiowych DAB, konieczność jednego pełnego resetu urządzenia w ciągu 2 tys. km itp. - do dopracowania. EDIT: R-Link po dwóch latach aktualizacji pracuje w końcu poprawnie. Wcześniej był dramat łącznie z całkowitym niedziałaniem radia cyfrowego. Tarcze wymienione na koszt Renault - w tandemie ze starymi klockami piszczały po roku niemiłosiernie. Klamki wymienione na koszt Renault - nie otwierały auta w zimie. Spryskiwacze przełożone z Laguny, oryginalne to był dramat. Rozleciały się (dosłownie) roletki, wymiana na mój koszt.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak do tej pory. EDIT: Choinka na desce, wymieniona skrzynia biegów, akumulator, który wytrzymał 1.5 roku.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Energy TCe 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Espace V Van 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Espace V Van