Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Espace V Van Facelifting

Roman, 13 dni temu
Silnik 1.8 TCe 225KM 165kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 56 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Espace V Van Facelifting 1.8 TCe 225KM 165kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika i sensowne spalania
Układ elektryczny : Adaptacyjne tempomatu, asystenci, easy link
Zawieszenie : Można je dostosować do wielu warunków
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie usterka a wada. Mały bak paliwa z wysokim spalaniem oznacza niewielki zasięg (około 500km)
5,0
Całokształt
Espace 5 to rodzinne nowoczesne auto, które da się lubić. Jest kilka niuansów do rozpatrzenia przed zakupem, ale to nie wpływa na całokształt. Bardzo francuski charakter więc dla kierowców ceniących sobie komfort, spokój, elegancję, styl i brak afery. Trasa i międzymiastowe to jego główny habitat choć ma sporo ułatwień i do miasta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy 1.8TCe jest na najwyższym poziomie. Cisza i brak wibracji. Nawet ze start stop da się żyć. Bardzo dobra dynamika. Silnik jest ze sportowym rodowodem montowany m.in. w Megane RS czy Alpine 110 gdzie moce oscylują w okolicy 300km. Oznacza to szansę na wysoką żywotność. Nuda przy serwisie (oleje, filtry może czasem świece). Spalanie bardzo zależne od stylu jazdy. Międzymiastowe 7.5-8L, autostrada 8.5-10L, miasto 10-13L. Średnia z 6000km to 9.5L jak na tą budę i osiągi jest Ok.
4,0
Skrzynia biegów
Były z nią incydenty do 2017roku gdzie skrzynia miała wadę układu sprzęgieł. W efekcie kangurkowała i po kilkudziesięciu tysiącach km była do wymiany. Na skrznie była akcja serwisowa. W poprawionej wersji już nie ma tego problemu. Zachowanie skrzyni jest bardzo szybkie i poprawne. Czasem lubi przytrzymać silnik na wyższych obrotach co w mojej opinii przy downsizingowej turbo benzynie jest zaletą. Wymaga trochę wyczucia gazu przy ruszaniu. Należy mieć świadomość, że jej konstrukcja jest bliższa skrzyni manualnej niż klasycznego automatu hydrokintykiem. Bardzo prosta wymiana oleju co przy układzie z mokrymi sprzęgłami jest bardzo zalecane i pozytywnie wpłynie na żywotność.
5,0
Układ jezdny
Espace prowadzi się pewnie i dokładnie. 4 Control sprawia, że manewruje się jak hatchbackiem. Zawieszenie jest adaptacyjne i w trybie komfort ładnie wybiera i pisze to osoba "skrzywiona" przez hydropneumatykę Citroëna do którego żadne tradycyjne zawieszenie nie ma nawet podejścia. Jest dobrze nawet na 20 calach bo pomimo dużego rozmiaru opona nie jest nisko profilowa. Przyznam jednak, że w nowym Citroën C5X czy C4 zawieszenie potrafi być bardziej komfortowe natomiast nie będzie tak dobre w trybie Sport. Coś za coś. Bardzo przypadła mi do gustu jazda z wykorzystaniem aktywnego tempomatu i asystenta pasa ruchu. Nie jest to oczywiście jazda autonomiczna, ale ilość nadzoru wymagana podczas jazdy jest minimalna co ogranicza zmęczenie.
5,0
Karoseria
Mam za młode auto by coś sensownego napisać, ale 10 letnie już Espace 5 generacji nie wykazują problemów z rodzą o ile mi wiadomo. Dużo plastiku plus ocynk.
Komfort
5,0
Widoczność
Podwójny słupek A z dużą szyba, krótkie zwisy, duże lusterka. Czujniki parkowania 360'. Nie ma problemu z wyczuciem jaką przestrzeń auto zajmuje. Światła matrix LED to bajka i jest to nowa jakość jeżeli podróżujesz często w nocy.
5,0
Ergonomia
Po lifcie bardzo dużo usprawniono w systemie multimedialnym. Auto większość rzeczy robi za ciebie oraz ma duże możliwości personalizacji. Fotele są przepastne i wygodniejsze niż moja sofa w salonie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeszcze nie miałem auta co tak szybko potrafi nagrzać wnętrze lub odszronić przednią szybę. Ciekawostką jest, że Espace ma dwie dmuchawy. Jedna klasycznie pod deską rozdzielczą, a drugą w bagażniku. Można wybrać czy zależy nam na wydajności ogrzewania czy ciszy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wspaniałe są trzy osobne fotele w drugim rzędzie. Jeśli podróżujemy w 5 osób każdemu jest komfortowo, a nawet rosła osoba mieści się na środku z tyłu pomiędzy fotelikami. Prawdą jest, że Espace może być nieco problematyczny dla wysokich osób szczególnie jak ma się panoramiczny dach. Trzeci rząd siedzeń raczej dla dzieci lub za karę na jakąś awaryjną sytuację. Rozkładaniem foteli bardzo łatwo się zarządza. Gdy podróżujemy w 4 osoby można i mamy dużo bagażu można złożyć środkowy fotel w drugim rzędzie i wsunąć tam walizkę. Dla pasażerów z tyłu będzie to jakby podłokietnik, a przestrzeni bagażowej będzie mnóstwo.
5,0
Wyciszenie
Jest ok. W wersji Initiale Paris są nieco inne szyby i nawet przy 160 jest w miarę cicho. Nieco wtedy zaczyna się słyszeć oplywy powierza przy lusterkach (są dość spore)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z jednej strony auto nie jest wymagające w serwisie, ale z drugiej nie jest nastawione na ratowanie planety i wiele jakościowych części najtańsze nie będzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Espace 5 generacji po faceliftingu trzyma cenę i różnica jest znaczna dla aut sprzed 2020. Myślę, że z racji tego iż weszła kolejna generacja można dostać coś w miarę sensownej cenie. Kupując 3 lub 4 latka dużo spadku wartości też już będzie za nami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak (ale auto posiadane dość krótko)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak (ale auto posiadane dość krótko)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TCe 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Espace V Van Facelifting