Karoseria
: Komfort, przestrzen. Pisalem juz o komforcie i przestrzeni;-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Halas rozrzadu-lubie jak wszystko jest ok, a tu jakies
5,0
Całokształt
Kupilem auto uzywane160.000km i "serwisowane" w Marsylii. Olej nie byl zmieniany od "x" czasu, filtr paliwa oryginal, filtr oleju i powietrza jak u mojego wujka w ciagniku. Zaopiekowalem sie nia, a ona odwdzieczyla mi sie bezawaryjna, komfortowa i bezpieczna jazda. Zmienilem auto na mniejsze ale teraz wroce do Reni tylko, ze z silnikiem 2.0 dci od Nissana, bedzie to Espace po lifcie. Polecam
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest dobrym kompromisem miedzy ekonomika, a osiagami. Nie generuje zbytniego halasu nawet przy wiekszych predkosciach. Jedyna usterka, typowa dla tego silnika z poczatku produkcji to kola zebate rozrzadu. Dokladnie kolo zebate z tlumikiem drgan. Na biegu jalowym powoduje dziwne brzeczenie. Uciazliwe i powodujace stres niedociagniecie.Aha, przy duzym obciazeniu, np. wyprzedzanie pod gorke turbina potrafi "przepompowac" dolot i silnik sie wylacza. Panika byla ;-)
5,0
Skrzynia biegów
Po zmianie oleju na valvoli...Zaniknal problem "ciezkiej" jedynki i dojki. Przelozenia dobrze zestopniowane, co pozwala na spokojna jazde w roznych warunkach(od kretych drog na Korsyce po niemieckie autostrady).
4,0
Układ jezdny
Dobrze tylko dla tego, ze przyzwyczailem sie do bardziej komunikatywnych zawieszen. Wiec poczatki byly trudne. Potem sie przyzwyczailem i zaczelem doceniac komfort. Zawieszenie wytrzymale,biorac pod uwage stan drog na Korsyce. Uwazam, ze w Polsce jest o wiele lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Tlumaczyc nie trzeba-akwarium na kolach ;-)
5,0
Ergonomia
Oprocz ciezkich foteli, zero zastrzezen. Z drugiej strony, kto wyciaga codziennie fotele???
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zime w Polsce byl klopot z zamarznietymi szybami bocznymi, szczegolnie z tylu. Zaznacze, ze filtr kabinowy byl nowy. Byc moze ktorys z czujnikow sie zmeczyl i zle podawal pomiary? W lato na poludniu Francji, mimo duzej powiezchni oszklonej klima bi-strefowa dzialala jak sie nalezy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Espace-przestrzen...
4,0
Wyciszenie
Troche halasu na autostradzie. fakt, ze trzeba pogonic troche auto tzn. ponad 140-150km/h. Powiem tak, przejechalismy z rodzina z Korsyki do Polski przez Wlochy, Austrie i Niemcy bez jakiegos strasznego zmeczenia halasem. Nie cierpie halasu wiec jezdze wolnie i dla tego moge jechac dluzszy dystans bez uszczerbku na nerwach ;-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tak ciezkim aucie uwazam, ze jest super. Jezdzac na krotkich dystansach i kretych, gorzystych drogach Korsyki Renia spalala ok 8.3-8.7l/100km. Na autostradzie przy ekonomicznej jezdzie mozna zejsc ponizej 7-miu litrow. Zeby zobrazowac-wyjazd srednie spalanie na kompie(pokrywa sie ze spalaniem realnym) 8.4l/100km, Monachium 7.3l/100km, Poczdam 7.1l/100km, Dojazd do Wa-wy 7.5l/100km. W/g super.
5,0
Stosunek jakość/cena
J/w kupujac auto uzywane w takim stanie jak moje trzeba sie liczyc z pewnymi kosztami. Potem jest tylko dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy 165.000 km zmienilem wszystkie oleje, przekaznik wspomagania spzregla, kolo pasowe+paski i rolki, a potem w Polsce koncowke drazka i oslone przegubu polosi napedowej. Zadnych "piredol" nie mialem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadnych powaznych i niepowaznych usterek. Zwracam uwage na zmiane oleju,ktory to zalecam zmieniac co 15.000km, a nie 30 jak mowi komputer. To, ze renault proponuje pewien olej, to nie znaczy, ze taki trzeba lac. Polecam dobry olej Val.. lub Mot.. Na prawde jest to wazne. No,i ten nieszczesny rozrzad-kola zebate halasuja ze wzgledu na tlumik drgan na jednym z nich. Rozwiazanie-kupic caly zestaw lub zaryzykowac i kupic tylko jedeno z tym tlumikiem ale tylko i wylacznie w Renault zwracajac uwage kiedy bylo produkowane; Te po 2005 (bodajze) sa juz poprawione.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 dCi 150KM 110kW
[l/100km]