Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Espace IV Van

albert, 2 lata temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 400 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Espace IV Van 2.0 dCi 150KM 110kW 2003-2012 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bradzo trwala i przyjemna jednostka
Przeniesienie napędu : skrzynia automat hydrokinetyczny , przyjemnie zmienia biegi dostosowuje sie do stylu jazdy ale jak depniesz to wchodzi w tryb sportowy i pokazuje pazura
Inne : wentylacja jak trzeba to ciepło jak trzeba to zimno , nie rodzą sie zadne zastrzerzenia a to juz duzo
5,0
Całokształt
auto kupione na dobicie , do pracy a zostało przyjacielem tak najkrócej okreslić mojego especa. juz 7 lat w domu i dalej sprawia przyjemnosć . owszem plastkiki we wnętrzu to nie ta epoka trochę trzeszczą ale nie z powodu spasowania tylko wyboru samego materiału, który jest sztywny pamietajmy ta generacja powstała w 2000roku to dwie dekady do tyłu . ale od początku , nadwozie bez rdzy bo to plastik i aluminium , podwozie dobrze zabezpieczone równiez bez szalejącej rdzy jak w japonczykach, wnętrze wygodne zwłaszcza fotele bo jestem osobą wysoką, duzo miejsca i cisza nawet powyzej 160km/h dobre nagłosnienie (głosniki zmieniłem na jvc) nawigacja , zestaw głosnomówiący do telefonu automatycznie sie paruujący , automat wygodny nie szarpie wrecz delikatnie zmieniający biegi choc potrafi pokazać pazura przy depnięciu gazu do konca . wentylacją pokladowa wysmienita klimatronik ze sterowaniem dla tylnych siedzen , wentylator mało głowy nie urwie bardzo silnie dmucha , w zimie wspaniale szybko sie ogrzewa - fabryczne webasto wspołpracujące z klimatyzacją do tego grzałki elektryczne równiez fabryczne wspomagające szybkie ogrzewanie . duzomiejsca w srodku bardzo ustewne 7 foteli, silnik 2.0 dci fap mimo duzego przebiegu bezawaryjny , turbospręzarka chłodzona płynem jeszcze nie naprawiana , rozrząd fabryczny nie zmieniany w silniku nikt jeszcze nie grzebał mówiąc najkrócej bardzo udana konstrukcja . auto trochę prądozerne co 4 lata akumulator do zmiany wiec warto pamiętać o jego doladowaniu . w tym roku pewnie amortyzatory do wymiany bo to juz 400 tys. mimo ze na badaniach pokazują 70 % sprawnosci to mam wrazenie ze tłoki wytarły cylindry i postukują . auto sprawia przyjemnosc w prowadzeniu , jest ciezkie opony szerokie . system start stop to wygoda i wrazenie auta wspolczesnego nie nosisz kluczyków , sam sie otwiera po dotnieciu której kolwiek klamki drzwi czy bagaznika i sam sie zamyka trąbiąc gdy odchodzisz , ma funkcje domknięcia szyb i złozenia lusterek .... nie jedno wspoczesne auto tego nie ma spalanie to trudny temat bo rozrzut jest duzy , w trasie przy spokojnej jezdzie to 6,1 tak do 110km/h ( czuć ze brakuje 7 biegu bo 6tke automa włacza przy 87km/h , srednia w miescie 7-8l ale to automat i trzeba mu wybaczyć , przy silnych mrozach w miescie nawet do 11l ale tutaj podkrada paliwo webasto i tez trzeba być wyrozumiałym , predkosc max to 202km/h ale to okupione jest paliwem 12-14l na 100km
Wrażenia
5,0
Silnik
bezawaryjna jednostka nissana 2.0 dci
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia firmy jatco , miękko przeklada biegi bez awaryjna jak dotąd, troche zaniedbalem wymiany oleju bo renault nie zaleca wymian jednak warto to robić bo producent podaje 60tys
4,0
Układ jezdny
auto ciezkie wiec sworznie z prawiej strony i koncówka drązka do wymiany co 6-7 lat , lewa strona bez zarzutu hamulce ceramiczne juz 4 rok nie piszczą nie brudzą felg jestem zadowolony firma ate
5,0
Karoseria
co sie komu podoba
Komfort
5,0
Widoczność
dobra widocznosc , takie akwarium , czujniki zblizeniowe na zderzakach fabryczne
5,0
Ergonomia
pewnie jest wiele aut wygodniejszych mnie wystarcza , panel sterowania klimą na drzwiach kierowcy uwazam za bardzo praktyczny
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja kabiny wysmienita , silny wentylator , dobre rozlokowanie dysz ,w zimie nic nie paruje podczas jazdy , a o poranku szybko zgania , duzo podgrzewaczy wiec szybko robi sie cieplo w srodku klimatyzacja wydajna jesli sprawna ale serwisy nie umieją sie z nią obchodzić i trzeba stać pilnować bo otrafią zrobić krzywde swoją niewiedzą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tak tu duzo miejsca , moze tylko dziwić wyzsza podloga dla pasazerów z tyłu ale da sie przyzwyczaic
5,0
Wyciszenie
jedno z niewielu cichych aut , naprawde sprawią przyjemnosć jazda powyzej 160km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty to takze trudny temat , no z wiekiem auta trzeba pewne rzeczy zrobić na swój koszt jak hamulce czy zawieszenie ale to przebieg dosć wysoki bo 400tys oceniam to auto jak solidnie zrobione . dotknęła mnie klimatyzacja ale to głownie z winy serwisu klimatyzacji malo kto wie jak to porządnie serwisować bo uklad jest prosty a krzywde robi mu nadmiar oleju który tak chetnie serwisanci pakują do ukladu .. oleje filtry to tak jak w innych autach.
5,0
Stosunek jakość/cena
jestem zadowolony , auto nie zraziło mnie kosztami , ale warto zauwazyć ze jest to auto raczej na trasy anizeli do miasta na codzienne do jazdy , duzy silnik musi sie nagrzać a fap wydmuchać po trasie . w takim trybie je uzytkuję i moze dla tego jest w dobrym stanie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic uciązliwego czy razącego by zostało w pamięci ale i oczekiwania nie były wysokie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic powaznego ,

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Espace IV Van 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Espace IV Van