Samochód po prostu kosmiczny i właściwie bez wad. Na tle konkurencji wyróżnia się ponadczasową konstrukcją. Sylwetka jest nowoczesna a jeszcze fajniej jest w kabinie. Niektórzy narzekają na awaryjność. Myślę że wiem czemu. Jest tak, jak kupimy samochód od handlarza. Polecam samemu sprowadzić z oryginalnym przebiegiem, który powinien być rzędu 250-300tyś. jeśli autko z początku produkcji. (Mniej na liczniku na pewno oznacza jego korektę) Nie wykluczajmy większych przebiegów. jeśli samochód zadbany i serwisowany. Na diesla to jest nic. Dla tego silnika to pestka i powinien pojeździć jeszcze 2 tyle byle by systematycznie zmieniać olej. Kierownica przy tym przebiegu powinna być prawie jak nowa. Gorzej jak trafimy wersję od handlowca który skorygował licznik z 600tyś na 150. Możemy spodziewać się wtedy wydatków. Na około 10 vanów jakim jeździłem. Espace jeździ najlepiej. Wygoda i komfort jakiego nie spotkamy u konkurencji przy rozsądnej eksploatacji. Brakuje jedynie przesuwanych dzwi bocznych wzorem aut amerykańskich, lecz to kwestia gustu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie psuje się wcale, co trochę dziwi bo różne rzeczy ludzie piszą o francuskich autach i nie wiem skąd to się u nich bierze. W mojej rodzinie jest wiele renówek i wszystkie od lat nie sprawiają żadnych kłopotów. Nie gniją też jak japońce. Silnik mimo 120KM na gaz reaguje błyskawicznie. Nie ma turbo dziury. Potrafi wciskać w fotel. Prosze nie słuchać że za słaby. Bo jak tak jest to jest po prostu zajeżdzony. Na 6 wyprzedzanie bez problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi krótkie lecz za to 6, więc jest w czym wybierać:)
5,0
Układ jezdny
Najlepszy ze wszystkich vanów jakie miałem.
Komfort
5,0
Widoczność
Komfort lepszy niż w dużo droższych i młodszych samochodach. Siedzenia wygodne, kabina obszerna dobrze wyciszona. czego więcej chcieć.
5,0
Ergonomia
Niektóre przełączniki są inaczej rozmieszczone, ale zawsze w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik, wiele nawiewów w kabinie. Nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca więcej niż w Sharanie a kabina lepiej wykorzystana niz w amerykańcach. Nie ma tak grubych np boczków, zabierających przestrzeń.
5,0
Wyciszenie
jedynie mruczy dieselek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To najbardziej ekonomiczne silniki. Mniej spalił by tylko 1.5 ale takiego nie montowali z oczywistych względów
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochody sa tanie w zakupie. Za granicą taniej można kupić tylko rozbite lub do remontu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poważnych usterek brak. Zepsuł się czujnik powietrza w kole. Wymian grosze. Reszta to części eksploatacyjne. tanie dostęne od ręki i to od różnych producentów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]