Karoseria
: Duza przestrzen w aucie.Wielkie okna i jego moc.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Za duzo elektroniki!
Zawieszenie
: Za maly przeswit!
4,0
Całokształt
Auto prowadzi sie dobrze.Moc 165KM pozwala na szybkie rozpedzanie 1,8 tonowego pojazdu.
Hamulce fantastyczne!
Panoramiczny dach daje jeszcze wieksza frajde,zwlaszcze dla pasazerow z tylu.
Mozna to auto wykozystac jako CAMPING dla dwoch osob.
Przetestowane!!! :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracuje na benzynie i na gazie be problemowo.
Latwo wchodzi na obroty i swietnie sie czuje w zakresie 2000-2500 obr\\m.Wtedy jazda jest najoszczedniesza!
3,0
Skrzynia biegów
W moim Espasie biegi od 1-3 wchodza z lekkim oporem.Pozostale super.Mysle, ze to wina synchronizatorow.Trzeba naprawic.
4,0
Układ jezdny
Bardzo maly przeswit.Trzeba uwazac na nierownosci, a zwlaszcza na krawezniki podczas parkowania przodem.Poza tym,szerokie opony wraz z zestawieniem miekkiego zawieszenia,daja naprawde komfortowa jazde.
Komfort
4,0
Widoczność
Troche za male lusterka.Lusterko wewnetrzne w cyklu ,,jazda noca,, pokazuje raczej podsufitke,niz auta jadace z tylu.Nie jest to wynik zlego ustawienia lusterka!
Szyby duze,przestronne, ale i slupki sa sporej grubosci.Na skrzyzowaniach,przy skretach trzeba uwazac,by sie ktos nie schowal za slupkiem.
4,0
Ergonomia
Duzo schowkow.Kierownica ustawiana w czterech plaszczyznach.Siedzenia przednie regolowane rowniez w pionie.Podlokietniki.Bardzo przydatne przy dlugich dystansach.Wszystkie instrumenty w zasadzie pod reka.Trudno trafic na sygnal dzwiekowy,oraz obsluga ogrzewania\\klimatyzacji wymaga patrzenia na przyciski.A to zle,zwlaszcza przy duzych predkosciach!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chlodzi super.
Wazna jest konserwacja klimy i wymiana filtra pylkowego.Unikniemy przykrych zapachow z klimatyzacji.Kontrola diagnostyczna (komputer) rowniez wplywa na jakosc ogrzew\\chlodz,poniewaz sa zamontowane czujniki temp. i wilgotnosci powietrza.I to wszystko musi ze soba wspolgrac!
Temp.dla lewej i prawej str.regolowana jest oddzielnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 200cm wzrostu i to jest pierwszy samochod w ktorym moge pokonac 1500km, a potem wysiasc i jeszcze chodzic :)
Co wazne,pasazerowie z tylu(drugi rzad) maja tez miejsce na nogi.Gorzej jest wtrzecim rzedzie.Tam jest ciasno i nie ma jak sie do nich dostac!
5,0
Wyciszenie
Przy 130km\\h slychac w zasadzie szum opon i troche wiatr.Ale spokojnie mozna sluchc muzyki z nienajlepszego radia montowanego seryjnie Cabase.
Lepiej jest w Dacii Logan z radiem Blaupunkt.
Duzy minus dla Renault!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duze,ciezkie auto,wiec tez troche pali (LPG 10\\9,5\\12,5)Serwis Renault-nie wiem, bo robie naprawy w rodzinnym warsztacie.Ceny czesci-umiarkowane.
4,0
Stosunek jakość/cena
Najlepiej kupic w niemczech od osoby prywatnej.
Wiemy od kogo i co kupujemy!
Nie kupowac najtanszych egzemplazy, bo potem i tak trzeba szybko doplacic w warsztacie.
A czemu w niemczech, bo nie bedzie zawieszenie wybite!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Latwe do zadrapania plastiki.Schodzaca powloka w okolicach przyciskow sterowania ogrz\\klim.
Tablica elektroniczna ze wskaznikami,gdy swieci na nia slonce jest absolutnie nie czytelna!
Zbyt nisko otwierana klapa tylna.
Wlew oleju silnikowego mozliwy jest tylko przy uzyciu lejka na wyposazeniu auta.Problem z rsztka oleju w lejku,ktory to trzba schowac w aucie.
Troche za mala wydajnosc spryskiwaczy,katastrofalna wymiana zarowek postojowych z przodu!
Przbudowa siedzen tylnych jest uciazliwa z powodu duzej wagi siedzen.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za duzo elektroniki!
Wystarczy,ze akumulator jest slaby, a juz mamy wizyte w warsztacie na kasowanie bledow.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
[l/100km]