Kupiłem coś co miało być kompromisem pomiędzy osobówką a małą furgonetką i nie ɓędzie wozem drabiniastym w stylu T4 z silnikiem diesla.Udało się prawie w 100%.Auto wielkie i przestronne.Miejsca dość dla pięciu osób,przy siedmiu już się robi ciasno.Genialnie demontowane tylne siedzenia.W około dwie minuty fotele są wyjęte i można wozić n.p. cement.Albo cztery rowery.Schowków dość,bagażnik przy konfiguracji 2+3 wielki.Silnik 140kM może trochę za słaby ale daje radę jeżeli ktoś nie usiłuje robić z tego auta bolidu F1.Jak to w renault szwankuje tu i ówdzie wyposażenie elektryczne i tak programowanie szyb żyje własnym życiem otwierają i zamykają się jak chcą ale tak w ogóle otwierają się i zamykają.Wentylator ogrzewania pracował na dziwnych obrotach wymiana rezystorów pomogła.Sensor deszczu umarł i już go nie reanimowałem.Z drogich gratów wyłamały się zęby na kole zamachowym i to już trochę koszyowało.Ogólnie auto kupione za 13 tys.+ wymiana rozrządu,oleju i takie tam za jakieś 2500.Z naprawą tego koła zamachowego (w tym wymiana kompletengo sprzęgła) które padło po roku od zakupu mam duże,dobrze wyposażony samochód(wersja Tech Run z video w zagłowkach,grzane fotele,klimatronic II strfowy)za niecałe 20 tys.Spalanie miasto zima 12,3;lato ok.11,3,trasa 8.5 przy jeździe przepisowej i 13.5 po autostradzie z predkością 140-150 km/h
Wrażenia
4,0
Silnik
Może te 140 kM "nie jedzie" ale do 150 km/h daje radę choć oczywiście demonem przyspieszenia nie jest.Dość elastyczny.Trwały i to bardzo Znajomek ma takie auto z przebiegiem 460 tys.km. i silnik działa bez remontów w nim czegokolwiek
5,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowa,bez uwag.Elastyczna.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie,nie szuka drogi,zakręty pokonuje bez uwag,ale nie jest to wyścigówka więc rozsądek przy prowadzeniu jest niezbędny.Wysoki czyli czuły na mocny wiatr boczny choć mniej niż 11 lat młodsza Kia ceed.Jakiś tam kompromis pomiędzy komfortem a sztywnością jest.
5,0
Karoseria
Przestronna Bardzo.No i wygodna w każdym aspekcie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko w każdym kierunku.Wielka przednia szyba.Parkowanie ułatwiają czujniki.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką za wyjątkiem schowanego radia.Ale jest sterowanie przy kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepło.Zimno z resztą też.Zależy czego się używa Szyby nie parują,klimatyzacja dwustrefowa działa poprawnie.Ci z tyłu też nigdy nie narzekali.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca.Bardzo dużo.Są podłokietniki dla kierowcy i pasażera.Jest naprawdę wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Do 110-120 km/h może być potem już trochę szumi i warczy.Ale biedy nie ma.Idzie pogadać nawet przy 140 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Normalnie.Ani jakoś drogo ani bardzo tanio.Psuje się pewnie tak samo często jak inne auta.U mnie padło koło zamachowe i te rezystory nadmuchu.A i jeszcze najdroższa blaszka świata czyli coś na czym trzyma się czujnik ABS przy tylnym kole.Coś co przypomina dekiel puszki piwa a nie udało mi się tego znaleźć taniej niż za 120 zyla.
4,0
Stosunek jakość/cena
Może być.Może niemiecki wóz drabiniasty T4 z siedzeniami jak kurza grzęda byłby tańszy ale....No właśnie.Kompletne passè.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeździ.Nie odmówił jazdy nigdy.Nie umarł mu jakiś pierdołowaty czujnik który by go unieruchomił.Choć szwankował o czym było wcześniej.No i umówmy się,za dwa lata to auto będzie pełnoletnie i zacznie coraz bardziej tęsknić za matką hutą.Choć zaopiekowane i przy jakiś tam wkładach finansowych pewnie jeszcze pojeździ.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Koło zamachowe.Urwane dwa zęby i wszystkie graty z tym związane do wymiany.Tarcza sprzęgła to już tak przy okazji rozbierania tego wszystkiego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW
[l/100km]