Niby dobrze za funkcjonalność ergonomię i niesłychaną łatwość prowadzenia i manewrów ale irtująca jakość wykonania i fatalne zawieszenie nie pozwalają na wystawienie naprawdę dobrej opinii. A szkoda bo Francuzi mieli ponad 20 lat aby się nauczyć. Niemcy to niesty nie są....
Wrażenia
4,0
Silnik
180 KM wystarcza ale warto \"zapiąć\" na wyzszą moc - odwdzięczy się lepszym przyspieszeniem od ok 50 do 100-120
4,0
Skrzynia biegów
Be zarzutów aczkolwiek tzw. \"inteligentny\" automat irytuje podczas np wielokrotnego wyprzedzania ciężarówek. Po prostu gubi się czy trzymać niskie biegi na wysokich obrotach czy też \"dążyć\" do zmiany na wyższy
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie to \"budyń\" albo \"ponton\" jak kto woli.
Samochodem huśta podczs jazdy na wszystkie strony a szkoda bo układ kierowniczy jest bardzo prezycyjny i przyjemny. Gdyby zawieszenie było sztywniejsze to byłaby wysoka ocena a tak...
Mistrzem tu jest Galaxy i nic go nie pobije.
Zawieszenie jest tez głośne i naprawdę nie daje frajdy z jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
to chyba największa zaleta tego samochodu. Lepszą widoczność maja tylko kabriolety
5,0
Ergonomia
Mistrz funkcjonalności i patentów na zagospodarowanie wnętrza. Nie ma drugiego auta które ci przechowa 30 płyt CD w opakowaniach w tzw schowku na rękawiczki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę paruje podczas deszczu. Silnik diesla się zdecydowanie za wolno nagrzewa (min 15-20 min jazdy aby doszedł do pełniej temperatury) i przydałoby się lepsze odmrażanie szyb - tu znowu elektryczne przednie w Galaxy dają efekt
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Reszta Vanów może iść do domu.. wliczając w to grand voyagera. każdy pasażer ma własny fotel i każdy może go regulować jak chce
4,0
Wyciszenie
Dośc cicho - silnik cichszy niż zawieszenie auta
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie jest największy problem tego auta mimo iż pali 34 litry więcej niż radośnie podaje producent. Nawet moja żona która prawie nie dotyka gazu a w jeździe \"na kropelkę\" ma mistrza świata nie zbliża się nawet do wartości producenta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto za 230 tys zł (3,0 Diesel Initiale) powinno być lepiej wykonane i lepiej jeździć!
Ale niestety w prawdziwych vanach niewieli jest wybór....
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nowe auto skrzypi i piszczy już po ok 10 000km
do tego dochodzą błedy komputera, błyskawicznie zużywające się klocki hamulcowe - w związku z tym częstsze niż planowane wizyty w serwisie. Stuki zawieszenia, wymiany drążków, ciągłe problemy ze spryskiwaczami
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam dopiero 40000 km więc niz jeszcze nie padło na poważnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 dCi 180KM 132kW
[l/100km]