Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Espace IV Grand Espace

Staszek, 11 lat temu
Silnik 2.0 dCi 175KM 129kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 42 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Espace IV Grand Espace 2.0 dCi 175KM 129kW 2003-2012 - Oceń swoje auto
2,92
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Znakomity projekt, fatalne wykonanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
Układ elektryczny
Zawieszenie
2,0
Całokształt
Auto tak awaryjne, że nie ma go do czego porównywać. Życie jest za krótkie na taki szmelc.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest niezbyt dobrze wyciszony, słychać klekot na wolnych obrotach na postoju. Drgania przenoszone są (zimą) na fotel kierowcy i kierownicę, czuję się jak kierowca Stara. Lekka przesada, ale coś w tym jest. Nieustannie drgający daszek nad deską rozdzielczą na początku mnie irytował, teraz nie zwracam już uwagi- ale to fenomen. Silnik ma przyzwoite osiągi, umiarkowanie pali, średnie zużycie oleju- dolweka co 10,000 km murowana.
2,0
Skrzynia biegów
Słaby punkt tego samochodu- automat waha się w każdych w innych warunkach, poza ruszaniem i z miejsca i przyspieszaniem. Przy wyprzedzaniu potrafi nieprzyjemnie zaskoczyć długa pauzą, zanim podejmie decyzję, co zrobić z aktualnym przełożeniem. Na razie bez awarii, działa sprawnie, ocena wynika z kiepskiej kultury pracy.
1,0
Układ jezdny
Jeżeli do układu jezdnego zaliczamy układ hamulcowy, to jest to kompletne nieporozumienie. Tylko i wyłącznie z tego powodu nie kupiłbym tego samochodu po raz drugi. Wymiana klocków co 15,000 km, dwukrotna wymiana tarcz, w dodatku Renault nie uznaje tego elementu na gwarancji- totalna bzdura. Samochód dla hobbysty. Układ hamulcowy jest z plasteliny, z ewidentną wadą fabryczną/materiałową układu hamulcowego.
Komfort
5,0
Widoczność
Znakomicie zaprojektowany samochód. Ze szklanym dachem- bomba
4,0
Ergonomia
Niemal wzór samochodu dla rodziny lub eksploatacji wyjazdowej z łyżką dziegciu- idiotycznie podgrzewane fotele przednie, ogrzewanie jest w nich automatyczne, nieregulowalne. W zimie murowane zapalenie pęcherza (grzeje wolno), potem poparzenie- i tak na przemian. Fotele tylne krótkie. Fotele tylnych rzędów wygodne, ale trzeba je wyciągać, nie są składane- przestrzeń bagazowa siłą rzeczy zależy od garażu...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Średnio. Latem klima nie wyrabia. Brak klimatyzacji 2-go rzędu siedzeń, tylko regulowany nawiew, w dodatku bez podziału na strony samochodu. Za tą cenę spodziewam się więcej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez komentarza, rewelacja.
4,0
Wyciszenie
Silnik już było. Powyżej 130 km/h staje się zbyt głośny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,0
Stosunek jakość/cena
Szkoda słów.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tragedia. Dwa razy wymieniane lusterko prawe, raz lewe. Wymiana tylnej szyby. Dwa razy wymiana wiązek, nie działało ogrzewanie tylnej szyby. Trzykrotnie regulacja ksenonów. Wymiana czujnika tylnego ksenonów. Wakacje z uszkodzonych czujnikiem ciśnienia w oponie. 6 miesięcy walki z DVD. Skrzypiące szyby- poddałem się.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na 42 000 km przejechałem maksymalnie 17 000 km na jednym zestawie klocków. Inne wymiany po 15 000 i po 7 000 km. Dwa razy uszkodzone tarcze hamulcowe przednie; zwalanie winy na kierowcę przy ewidentnym niedopracowaniu? doborze materiałów? braku umiejętności serwisu? Awaria komputera lub turbiny- nadal w toku, na razie auto jeździ. Generalnie można sobie wykupić abonament w serwisie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Espace IV Grand Espace