Auto jest naprawdę dobrym nabytkiem. Trzeba o nie dbać, ale i można mieć do niego stuprocentowe zaufanie. "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz, to wspaniała jest maszyna" - można zacytować piosenkę "Dżemu":-).
Taka rodzinna krowa hehe:-).
W razie pytań: miodek@miodek.org
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest troszkę za słaby do tego autka. 117 koni musi się nieźle namęczyć przy gwałtownym ruszaniu - zaznaczam - TYLKO przy ruszaniu!! Przy spokojnej eksploatacji i po rozpędzeniu nie ma najmniejszych problemów. Wyprzedzanie na trasie też nie sprawia trudności. Na początku trudno się przyzwyczaić do irytującej, sporej turbodziury - ale dzięki temu silnik ciągnie też do wyższych obrotów (4 tysiące), chociaż jazda wtedy staje się nieprzyjemnie głośna.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra skrzynia o sześciu przełożeniach. W trasie szósty bieg pozwala na niesamowitą wręcz oszczędność paliwa. Jedynka ma trochę krótkie przełożenie, gwałtownie szarpie przy szybkim ruszaniu. Później jest już tylko lepiej. Jak dotąd nie miałem z nią problemów.
4,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, ESP jest bardzo wrażliwe i działa przy najmniejszym nawet poślizgu. Na początku trzeba się przyzwyczaić do przechyłów nadwozia przy skręcaniu, ale nie jest źle.
Zawieszenie też niczego sobie, w miarę dobra amortyzacja. Czasem trzeba wymienić coś w zawieszeniu, ale to rzadko. Zrobiłem już nim 50 tysięcy kilometrów i wymieniłem drążki. Teraz trzeba wymienić sprężynę, bo w ASO powiedzieli że lekko pęknięta. No ale nie jest źle, wręcz powyżej oczekiwań.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj Espace króluje na każdym kroku. Widoczność jak z helikoptera, szybciej niż ktokolwiek inny zdążysz zmienić pas, zobaczysz znak, stację benzynową, policjantów...:-). Jak w akwarium. Super.
5,0
Ergonomia
Bardzo ergonomiczne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa automatyczna klima działa dobrze, ale gorzej z nagrzewaniem wnętrza. W zimie to jakaś masakra, jadę przez 20 km jak idiota i trzęsę się z zimna zanim auto się nagrzeje, masakra, idzie zamarznąć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć. Fotele wyjmowane, po ich demontażu przewiozłem naraz dwie, dwumetrowe kanapy. Poza tym, można dowolnie aranżować sobie przestrzeń dla pasażerów. W siedem osób jedzie się wygodnie, co mogę potwierdzić jadąc 500 kilometrów jako pasażer (170 cm wzrostu) w ostatnim rzędzie siedzeń - jest NAPRAWDĘ dobrze.
Do bagażnika można pakować co tylko dusza zapragnie.
4,0
Wyciszenie
Nie ma źle, silnik słychać tylko przy wysokich obrotach. Przy normalnej jeździe bardzo przyjemny. Wnętrze auta starannie izoluje kierowcę przed hałasami z zewnątrz. Przy autostradowych prędkościach też nie jest źle, idzie normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo mało pali. Ceny przeglądów w renault dosyć spore. Jeżdżę tylko na wymianę oleju i filtrów - jeżeli coś w ASO zauważą do naprawy, to jadę do nieautoryzowanego mechanika, który spokojnie radzi sobie z tą francuską techniką.
5,0
Stosunek jakość/cena
Idealnie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje. Kupując to auto, bałem się, że zostanę w trasie, a mechanicy w życiu nie połapią się co nawaliło - nic takiego nie miało miejsca. Auto nigdy się nie zepsuło. Podstawowa dbałość o ten samochód jest gwarantem tego, iż odwdzięczy się ono niezawodnością.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje. Kupując to auto, bałem się, że zostanę w trasie, a mechanicy w życiu nie połapią się co nawaliło - nic takiego nie miało miejsca. Auto nigdy się nie zepsuło. Podstawowa dbałość o ten samochód jest gwarantem tego, iż odwdzięczy się ono niezawodnością.
Raz, na początku znajomości z ESPACEM (przy 110 tysiącach km) padły szczotki alternatora - serwis szybko się uporał i jeżdżę do tej pory bezproblemowo.