Co tu dużo pisać- 2.0T F4Rt - jeden z najlepszych silników benzynowych (nie tylko renault ale w historii motoryzacji w ogóle.) Zawsze w top 10 polecanych jednostek benzynowych.
5,0
Skrzynia biegów
Szukałem egzemplarza z manualem i się nie zawiodłem. Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie. Trochę krótka "jedynka". Fajny 6 bieg autostradowy.
4,0
Układ jezdny
Auto wygodne i miękkie. Nie jest jednak z tych które szoruja klamkami po asfalcie na ciaśniejszych łukach. Dobrze zestrojone.
5,0
Karoseria
Bardzo efektowana nawet dzisiaj linia nadwozia. Bardzo pojemne auto. Absolutny brak problemów z korozją.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznośc we wszystkie strony to wielki atut samochodu. Latem się dość nagrzewa (ogromne powierzchnie przeszklone) ale klimatyzacja jest wydajna. Swietnym dodatkiem jest otwierany, panoramiczny dach.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręka. Duża ilość schowków i możliwości aranżacji wnętrza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na tak duże i przestrzenne auto zarówno klimatyzacja jak i ogrzewanie daje radę (przynajmniej w wersji benzynowej). Dodatkowe nawiewy na 2 i 3 rząd siedzeń. Brak klimatyzowanego schowka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To Espace. Miejsca jest pod dostatkiem. Zwłaszcza w wersji Grand. Fotele z tyłu mniej wygodne od tych z przodu (te są swietne). Z tyłu umieszczone sa zbyt nisko wg mnie jednak miejsca nie brakuje nawet w 3 rzędzie (Grand)
4,0
Wyciszenie
Nie jest zle. Przy dużych prędkościach slychać szum powietrza ale to "zasługa" gabarytów. Czasami słychać jakieś plastiki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2.0T to idealna jednostka napedowa do tego samochodu. Dobry kompromis między osiagami a kosztami eksploatacji. .
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość/cena swietny. Chyba nie można mieć "tyle samochodu" za takie pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ceny części do tego silnika niskie, wszystko dostepne. Silnik mało awaryjny.
Zdecydowanie wersje po 2006 roku mniej podatne na awarie.
Czasem trafi się jakaś spalona zarówka czy czujnik cofania.
Te sprawy są łatwe do usuniecia niskim kosztem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wiele zalezy od wersji silnikowej.
Akurat 2.0 T 170KM nie sprawia problemów.
Warto kontrolować i wymieńiać koło pasowe wału.
Może się rozwulkanizować i zarwać pasek który moze dostać się do napędu rozrządu (i narobić szkód). Zdarzaja sie awarie kart czy osprzętu np alternatora.
Generalnie wielu potencjalnym awariom można zapobiec wymieniając wyeksploatowane już elementy prewencyjnie na nowe. Powiedzenie "jak sie dba tak się ma" idealnie sprawdza się w tym modelu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 170KM 125kW
[l/100km]