Silnik
: "Dostosowany" do założenia instalacji gazowej, jak i całe auto. W miarę ekonomiczny, bardzo elastyczny, cichy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: skrzynia,
półosie
5,0
Całokształt
Nie ma idealnych samochodów. Są tylko lepsze lub gorsze kompromisy. Ci, którzy potrzebują większego auta a za razem nie chcą się ścigać na torze docenią ten model Renault.
Osobiście jestem zadowolony. Samochód mi się podobał jeszcze przed zakupem. Przy odrobinie szczęścia i wkładu w znalezienie dobrego egzemplarza można się cieszyć z posiadania auta - każdego.
W stosunku do tego co oferuje rynek Renault Grand Espace IV 2.0T jest dobrym wyborem.
Nie ma się co czarować, zakup samochodu używanego to początek wydatków.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli jest zdrowy to daje rade bez problemu. Kierowca nie nabawi się kompleksów z powodu braku dynamiki, a pasażerowie nie odczują dyskomfortu z powodu hałasu i drgań. Dobrze serwisowany nie zaskoczy negatywnie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów nie jest zła. Całkiem dobrze dobrane przełożenia, natomiast nie jest to model pancerny. Przeguby półosi, flansza skrzyni jak i łożyska potrafią dać o sobie znać. Powinno się wymieniać olej.
5,0
Układ jezdny
Jak na autobus to zakręty pokonuje przyzwoicie.
5,0
Karoseria
Ocynk, aluminium, tworzywo. Czasem drzwi bardziej się rozszerzą od nagrzania w słońcu i czuć to przy otwieraniu/zamykaniu ale to chyba czepialstwo.
Stal koroduje tylko od naruszenia warstwy galwanicznej. Zdarza się, że dzieje się to w dolnej części tylnych nadkoli przez atakowanie brudem z koła.
Komfort
5,0
Widoczność
SZKLARNIA
5,0
Ergonomia
Dużo miejsca w każdym rzędzie. Możliwości aranżacji. Bogata regulacja fotela kierowcy i kierownicy. Jedyny mankament to w III rzędzie w jednym fotelu trudniej jest zapiąć/rozpiąć pas a w drugim regulować pochylenie ale to chyba też czepialstwo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje rade, nie ma co narzekać. Może przeszkadzać co najwyżej brak grzałek w nawiewach (w starszych modelach występowała nagrzewnica elektryczna ale bez szału) oraz szum przy większej prędkości wentylatora.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest super. Jedynie trzeba mieć na uwadze, że w trzecim rzędzie nie będzie się siedziało cudownie osobom o wzroście powyżej 180cm. Przy 7 osobach przyda się box dachowy w dalsze wypady.
5,0
Wyciszenie
Jest przyzwoicie, przy 150 można rozmawiać półgłosem. Troche trzeszczą elementy z tworzywa (głównie w przedliftach)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie da się nie dołożyć i jeździć. Nie te czasy żeby każdy element projektować na wiele lat.
Czasem tańszy zamiennik odbija się na komforcie użytkowania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochody Renault uchodzą w Polsce na awaryjne, skomplikowane, z delikatną elektroniką więc są tańsze od np seata, volkswagena itd. Kwestia jak kto dba o odpływy wody, suche wnętrze, osłony silnika i nie psikanie pianką w nadmuchy (to co się osiądzie przecieka pod deskę)
Alternator chłodzony cieczą,
wyświetlacz główny,
koło pasowe wału,
cewki zapłonowe,
niezbyt pancerna maglownica,
reszta jak w każdym aucie... jakie drogi tak szybko sypie się zawieszenie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 170KM 125kW
[l/100km]