Jak dla 5 osobowej rodziny rewelacja, przestrzeń, wygoda, jak siadam za koło to aż nie chce się wysiąść, po wyjęciu 2 i 3 rzędu foteli mam ponad 2m równej podłogi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze tylko dlatego, że szukałem 3,5V6 miałem okazję porównać obydwa i dużo lepiej się prowadzi, aczkolwiek jak do tej pory mnienie zawiódł i jest dość dynamiczny, jak na razie wyminiłem 1 wtrysk benzyny, praktycznie od razu auto dostało zasilanie podtlenkiem elpidżi, nie ma z tym żadnego problemu, jedynie dobrałem za małą butlę :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzyni nie można nic zarzucić, sprawuje się nieźle 6 biegów w manualu w połączeniu z tempomatem w trasie spisuje się rewelacyjnie. Chociaż na stromych podjazdach w wysokich górach zdarzało się, że musiałem redukować do dwójki.
5,0
Układ jezdny
Dość trwałe zawieszenie jak na Renault, dopiero pół roku temu byłem zmuszony wymienić fabryczne sworznie wahaczy, drążki i końcówki wymieniałem po zakupie auta na dedykowane dla traffica, do tej pory służą, w Lagunie robiłem to samo a sworznie i końcówki drążków musiałem wymieniać co rok. Pomimo swoich gabarytów auto nie potrzebuje jakiejś ogromnej przestrzeni do zawracania. na parkingu przed blokiem też nie ma tragedii.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo wygodne fotele z przodu, drugi i trzeci rząd trochę gorzej, ale mimo wszystko długa trasa nie męczy. Miałem okazję prowadzić naprawdę drogie, nowe i niby luksusowe auta i nie zamieniłbym espaca na nic innego. W swoim posiadam 6 foteli ustawiłem w układzie 3x2 i jeszcze zostaje kawałek bagażnika. Przy wyjazdach na wakacje fotele przestawiam w układ 2 i 3 6 fotel wypada z samochodu do dyspozycji w tym układzie mam ogromny bagażnik.
5,0
Ergonomia
Masa schowków, uchwyty na kubki fotele 2 i 3 rzędu można składać w kostkę i robić z nich stoliki, 2 i 3 rząd można dowolnie przestawiać łącznie z kierunkiem ustawienia foteli. W moim aucie nie posiadam fabrycznej nawigacji, a radio i zmieniarka są zabudowane w nadkolu co jeszcze powiększa ilość schowków z przodu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdyby szyba czołowa była podgrzewana byłoby doskonale, klima niby 4 strefowa, tak naprawdę klimatyzacja jest 2 strefowa w drugim rzędzie można regulować elektronicznie siłę nawiewu na każdą stronę, nawiew w 3 rzędzie można regulować jedynie przez ręczne otwarcie lub zamknięcie nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj napisałem już praktycznie wszystko w dziale komfort. Mój wybór padł na Grand Espaca właśnie ze względu na ilość miejsca większą niż u trójki Sharan, Galaxy, Alhambra. i układ foteli 2,3,2 gdzie każdy fotel jest niezależny, a nie jak to ma miejsce w Grand Voyagerze, czy Hondzie Odyssey 2,2,3 gdzie w 3 rzędzie mamy kanapę 3 osobową.
4,0
Wyciszenie
do 130km/h jest świetnie do 150km/h jest znośnie, powyżej 150km/h słychać głośny szum powietrza, gabaryty robią swoje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest nieźle, auto się nie psuje, części nie są strasznie drogie, jedynym bólem może być wymiana sprzęgła z dwumasem. Spalanie jak na tak duże auto i stosunkową niewielką pojemność silnika nie należy do najniższych, dlatego mam LPG
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest bardzo dobrze, auto niestety przestało być produkowane, marka nie cieszy się dobrą opinią. Więc spadek wartości ogromny dla szukającego używanego kilkulatka stanowi niezły wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w Renault, elektryka, elektronika, same pierdoły w stylu przepalające się żarówki w podświetleniu klawiszy, padły czujniki ciśnienia w kołach, nic co by unieruchomiło auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście nie miałem tej przyjemności
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 170KM 125kW
[l/100km]