Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Espace IV Grand Espace

olo, 9 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 170KM 125kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 147 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Espace IV Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW 2003-2012 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest elastyczny i świetnie współpracuje z 6 biegową skrzynią manualną.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Spalił sie wentylator wnętrza
4,0
Całokształt
Auto jest genialne dla rodziny. Duże, przestronne, wygodne i można do niego zapakować masę bagażu. Polecam 7 osobową wersję Grand z silnikiem 2.0 benzyna, który idealnie nadaje się do instalacji gazowej i najlepiej z manualną 6 stopniową skrzynią biegów.
Wrażenia
5,0
Silnik
To jest chyba jeden z najlepszych silników benzynowych na rynku, bezawaryjny i wystarczająco mocny do tego modelu aby jeździć dynamicznie i jak na tak duży i ciężki samochód, stosunkowo oszczędnie. Większość osób montuje do niego instalacje gazową bo silnik radzi sobie z gazem idealnie. Spalanie gazu jest na poziomie 12 litrów trasa i 13 cykl mieszany czyli koszty na poziomie małego diesla :-) Można zamontować zbiornik mieszczący 50 litrów więc zasiąg na gazie to minimum 400 km na jednym tankowaniu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna 6 biegowa jest bardzo dobrze zestopniowana i nawet na szóstym biegu samochód zbiera się nieźle już od 80km/h. Ja jak na razie nie mam z nią żadnych problemów, biegi wchodzą płynnie i bez oporów.
5,0
Układ jezdny
Byłem pewny, że w tak dużym i wysokim samochodzie będzie znacznie gorzej ale i tutaj pozytywne zaskoczenie. Trzyma się drogi jak należy i tylko przy dużym wietrze bocznym i sporej szybkości trzeba uważać, szczególnie podczas wyjeżdżania zza ekranów na autostradzie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra w każdą stronę ale wiadomo, że to długi samochód więc cofając do tyłu trzeba uważać. Czujniki pomagają ale tylko na dole więc ostrożność jest konieczna. Siedzi się za to wysoko i patrzy na wszystko z góry co bardzo mi się podoba :-)
5,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza to praktycznie jeden duży wyświetlacz i w zasadzie zero przycisków. Sterowanie nawiewami jest w drzwiach a reszta przy kierownicy i pod nią. Wszystko wygodnie rozplanowane ale do pewnych rzeczy trzeba się przyzwyczaić np. przycisk świateł awaryjnych nad głową :-) Schowków za to nie brakuje, w samej desce rozdzielczej 5 plus w drzwiach itd. Za siedzeniami kierowcy i pasażera odchylane stoliki, idealne dla dzieciaków siedzących z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie dają radę w takiej dużej przestrzeni bez żadnych problemów. Silnik benzynowy szybko się nagrzewa więc jest ciepło w zimie. Nawiewy są umieszczone w każdym z trzech rzędów siedzeń i nikt nie marznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba największy atut tego auta. Nikt z pasażerów nie ma prawa na nic narzekać. Fotele z tyłu można regulować do woli a nawet obracać w przeciwnym kierunku. Fakt są trochę ciężkie ale to robota dla faceta. Po wyjęciu foteli z trzeciego rzędu bagażnik robi się ogromny i można przewieźć nawet sporą lodówkę albo narty 165cm długości.
4,0
Wyciszenie
Nie jest zbyt głośno jak na takiego busa. Nie mam okna dachowego więc może dlatego nie odczuwam problemu hałasu nawet przy większych prędkościach. Silnik pracuje dość cicho a na trasie przy 6 biegu nie przekracza w zasadzie 3 tys. obrotów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam gaz więc ekonomiczność jest wzorowa 25 zł za 100km to tylko w małym dieslu jest możliwe :-) Części zamienne nie są drogie i wszystko można kupić poza serwisem więc eksploatacja nie jest specjalnie kosztowna. Wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody i robocizną za 550 zł a klocki hamulcowe z przodu za 200 zł więc nie ma tragedii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto 9 letnie z udokumentowanym przebiegiem niecałe 140 tys. km w cenie 20 tys. PLN do tego instalacja STAG za 2200 zł i za ok 23 tys. PLN mam ekonomiczny i niedrogi w utrzymaniu autobus :-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek to na razie tylko spalony wentylator wnętrza, który kosztował mnie 200 zł plus dwa bezpieczniki i wymiana 100 zł. Zrobiłem tym autem dopiero ok. 8 tys km w pół roku więc mam nadzieje, że w przyszłości będzie równie dobrze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, ale przed zakupem poprzedni właściciel wymienił całą tylną oś/belkę wraz z hamulcami bo stara już była mocno wysłużona.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Espace IV Grand Espace