Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Espace IV Grand Espace

LUK721, 10 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 170KM 125kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 305 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Espace IV Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW 2003-2012 - Oceń swoje auto
3,85
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Praktyczna przestrzeń, solidny silnik dobry do gazu, optyczny luksus, wysoka pozycja za kierownicą, siedem miejsc, a ponadto uchwyt na telefon w schowku (chyba na starego Siemensa), fabryczny pilot do radia (większy niż niejeden do kablówki) oraz codzienne emocje jakie kontrolki dzisiaj nie zgasną, a zapomniałem, że komunikaty są po niderlandzku "goeden dag"... oto cała renia
Wrażenia
4,0
Silnik
To typowy kompromis między kosztami zakupu i eksploatacji, a zużyciem paliwa, ponad 150 KM(wiadomo, że te 170KM to jak 400obr/min) pozwala ruszyć masę z miejsca, 2 litry, bez zmiennych faz rozrządu, czyli prosta, tania konstrukcja i dobra żwawość
4,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowa skrzynia i piąty bieg już przy 50 km/h, szóstka też potrafi się wyrobić na płaskim przy tej prędkości, utrzymywanie 1500-2000 obr/min daje szansę zejść poniżej 10 litr/100 (Pb) w mieście, skrzynia bardzo nie lubi zimna
4,0
Układ jezdny
duże koła 17", miło buja na dobrych drogach, ale dziury odczuwa się bolesnym łupaniem, co sugeruje delikatną jazdę na nędznych nawierzchniach, wspomaganie w normie
Komfort
5,0
Widoczność
co tu mówić, same szkło, jedynie na tylny słupek podczas cofania należy zwracać uwagę, potrafi na chwilę ukryć człowieka lub przeszkodę i okna jak zaparują.
4,0
Ergonomia
Właściwie tylko rozwiązanie elektrycznego hamulca postojowego, zaciąganego lewą ręką wymaga przyzwyczajenia, reszta: schowki, manetki, regulacje we właściwym miejscu, nie przeszkadza centralny wyświetlacz, ale w ostrym słońcu nic na nim nie widać pomimo półki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiadomo, żę bez dodatkowego ogrzewania wnętrza mroźne dni mogą być mniej komfortowe, po czasie zalecam dbać o wentylację, bo ciężko wytrzeć z pary przednią i boczne szyby, bardzo brak mi podgrzewanej przedniej szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie powiem, ze może byś lepiej, ale 5 osób z psem i zakupami i każdy ma swoje miejsce, a i zapas w środku bo butla w kole.
4,0
Wyciszenie
Daję dobrze, bo pewnie są lepsze auta tj. jakieś bmw z klejonymi szybami, ja uważam i inni też sami mówią, ze w reni ciszej niż w typowych miejskich autach.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak kupujesz to wiadomo, że masa i opory powietrza będą powodowały koszty w spalaniu o jakieś 2 lub 3 litr/100 więcej niż w kombi, ceny części, używanych przeciętne, ale nowych... np. podłokietnik(1500), czytnik kart(2500), sonda lambda (400), silnik wentylacji(1300), przy praktycznie każdej "elektrycznej" grzebaninie bez odpowiedniego komputera nic nie zdziałasz.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto zasadniczo drogie jak na 14 lat, ok. 10 tys. zł ale rekompensuje to wytłumieniem i przestrzenią
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spora ilość gadżetów, które nie wytrzymują 5-10 lat powoduje konieczność wymian, czasem niedrogich, a czasem..., np. popękane osłony dolne foteli i ogólnie tworzywa sztuczne, ich mocowania i powłoki "niby gumowane", nie palą się nietypowe ledy w guzikach przycisków okien,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trakcie 2 lat: klimatyzacja 1000zł(warsztat,w cenie wszystkie lipne naprawy tych "co się znali"), sprzęgło 1000zł(warsztat), czytnik kart 300zł(serwis używka); przyciski okna 200zł(serwis nowe), podnośnik okna 160zl(sam używka); wyciek z półosi 700zł(serwis nowe), sonda lambda 600zł(serwis nowe), i co roku drążek kierowniczy 200zł(warsztat)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Espace IV Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,50 zł
11,9
l/100km
14,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Espace IV Grand Espace