Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Espace III Van

www, 13 lat temu
Silnik 3.0 168KM 124kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Espace III Van 3.0 168KM 124kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
3,92
5% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, silny z automatyczną skrzynią, która spokojnie daje sobie radę w terenie. Niestety nieekonomiczny silnik.
4,0
Całokształt
Rewelacja, ale trzeba wziąć pod uwagę koszty awaryjności. Dwie trzy awarie i masz dość. Jeszcze nie miałem problemów ze skrzynią, a tu wydatki ok 4,5 tys zł (wyjęcie skrzyni, zestaw naprawczy za 1800zł, robocizna, olej i filtr). Ogólnie auto godne polecenia. Wygodne, przestronne. Komfort jazdy zadowalający. Radio na pilota + zmieniarka na 6 płyt. Zagłówki przy każdym fotelu. Auto 14 letnie, a jakość jak przy 6 letnim. Do tego bogate wyposażenie. Wspaniałe auto rodzinne, swobodnie 7 osób jedzie i to dorosłych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy i dynamiczny silnik. Prawie 170 koni czyni wiele. UWAGA! Silnik należy do problematycznych, tzn. czasami trzeba wyjąć silnik, żeby auto naprawić, a to dużo kosztuje i nie każdy zrobi. Wiele części jest do ściągnięcia tylko przez serwis, który ma na to 14 dni i się nie spieszy (w całej Europie tak jest, testowałem w Chorwacji).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia u mnie pracowała w miarę niezawodnie. Małe zgrzyty w skrzyni, ale baaaardzo rzadko. Wymiana filtra i oleju obowiązkowo co 30tys.km. Kick off (chyba tak się pisze) działa bez zarzutu. Pierwszy raz kupiłem auto z automatem, i od tej pory nie chcę innego! Rewelacja jak na miasto. Do tego tempomat i można by zamknąć oczy (tego nie radzę!). Po prostu używasz tylko hamulca i gazu. Trochę kontrowersyjna jest dźwignia zmiany przełożeń, niektórym kobietom się bardzo podobała, pewnie jakieś skojarzenia ;)
5,0
Układ jezdny
W zasadzie doskonały. Podjeżdża pod duże górki i z dużym ciężarem, ale trzeba się nauczyć prowadzić auto z automatem.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, ALE: szyba przednia za niska i nie widać sygnalizatorów ponad głową kierowcy, trzeba się wychylać. Słupki przednie solidne, ale też trzeba się ruszyć, by nie mieć strefy martwej, bo można kogoś skosić przez nieuwagę ;)
4,0
Ergonomia
No malutki minusik. Kierownica ustawiana tylko w jednej płaszczyźnie. Fotel kierowcy duży i obszerny z podłokietnikiem, ale jeszcze mi się nie udało go ustawić tak, żeby mnie plecy nie bolały, a dużo jeżdżę. Dużo dodatków ułatwiających kierowcy i pasażerom jazdę i nawet odpoczynek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa w zimie i bardzo dobrze chłodzi w lecie. Szyby szybko się odparowują. Minu za wymianę filtrów od klimy. Są w komorze silnika blisko lusterek (przez lusterka wlatuje powietrze). Dostęp fatalny, można ręce pociąć od blachy i filtry nie chcą wyjść i wejść. Co do klimy, to tylne rzędy też są ogrzewane poprzez kanały w drzwiach, brak kanałów w podłodze. Dodatkowo klimatyzowany duży schowek przed pasażerem (chłodna czekolada i picie w lecie :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nic dodać nic odjąć. Lepsza jest tylko wersja grand. Szerokie i w miarę wygodne fotele. Oprócz foteli w I rzędzie, wszystkie inne można wyjąć lub odwrócić. Przestrzeni (jak w nazwie) jest dużo: meble, rower na stojąco, drzwi do szafy itp oczywiście przy wyjętych fotelach. Pomiędzy tylnymi fotelami można przejść, więc dzieci do ostatniego rzędu czasami wchodziły przez bagażnik (lubiły to).
5,0
Wyciszenie
Czasami się zastanawiasz, czy silnik pracuje.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
MINUS! Ponad 20 w mieście. Dobrze, że auto na gaz. Butla zamiast koła zapasowego (47 l, tankowanie do 42 l) i tankujesz co 200-250 km. Poza miastem można zejść do 17/18 l na 100 km. To są dane z praktyki jeżdżenia, a nie z danych do sprzedania auta. Normą jest spalanie (pytałem wielu mechaników, specjalistów) w zakresie od 15 do 25 l/100km. Ważną rzeczą jest czystość filtra powietrza (po wymianie spalanie spada o litr-dwa).
3,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się, że za dużo zapłaciłem za auto (zawsze tak mam ;). Gdyby nie awarie, to bym auta nie zmienił (obecnie od pół roku auto ma innego właściciela, więc jestem bezstronny i nie występuję w roli sprzedającego. Jednocześnie jest to moja subiektywna ocena i mówi o moich odczuciach i o moim konkretnym egzemplarzu auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu w zasadzie nie ma co pisać, u jednego żarówka, u innego radio, zamek itd. U mnie zamki w klapie tylnej wymieniłem, ale nie na nowe, bo w cenniku serwisu ASO to funkcjonuje łącznie z tylną klapą... Radio samoczynnie i sporadycznie wyłącza się i później samo włącza.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Porażka, nie tylko cenowa. Przekładnia kierownicza w Chorwacji na wakacjach (nie muszę pisać co to oznacza - lotem bliżej i 4,5 tys zł w ASO + 2 tygodnie). Rozrząd, który jest na łańcuchu jeszcze DROŻEJ. Podobno rozrząd na łańcuchu jest bezobsługowy i się go nie wymienia, ale ja musiałem, bo urwały się dwa łańcuchy. Do tego trzeba wyjąć silnik (+ wyjęcie zawieszenia, odpięcie klimy itd). Cena rośnie wykładniczo, byle kto nie zrobi i 4-6 tygodni auto w warsztacie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.0 168KM 124kW [l/100km]

Średnie zużycie
19,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
19,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
17,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Espace III

Liczba wpisów: 26

Renault Espace III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Espace III Van