Silnik
: Silnik i związany z nim komfort jazdy - według mnie Clio powinno być oferowane tylko w połączeniu z automatem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Wycieraczki, radary - zobaczymy co jeszcze francuska elektronika przyniesie w kolejnych latach
4,0
Całokształt
Wygoda, wygląd, silnik, skrzynia, wyciszenie - to wszystko sprawia, że w tej klasie auto jest bezkonkurencyjne. Jeśli jeszcze dodamy do tego atrakcyjną na tle konkurencji cenę to mamy auto idealne. Niestety idealne nie jest - chyba, że ja mam zbyt wysokie wymagania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczna jednostka połączona ze wspaniałym dwusprzęgłowym automatem daje komfort, którego żadne inne auto w tej klasie nie mogło mi zaproponować. Spalanie bardzo akceptowalne. Z wnętrza samochodu praktycznie nie słychać pracy jednostki
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza jaką miałem okazję jeździć i testować. Świetny automat - dużo lepszy niż DSG od VAG-ów i mniej zagubiona niż fordowy wynalazek.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjnie i komfortowo się prowadzi. Niestety praca zawieszenia jest dość głośna, lecz na dobrej drodze tego nie usłyszymy
4,0
Karoseria
Samochód jest ładny - wygląda świeżo. Lakier jest żywy i przyciągający oko. Niestety lakier sam w sobie wybitnie miękki i kilka odprysków na masce po roku dla mnie jest małym zaskoczeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
WIdoczność dobra, ale tylna szyba mogłaby być większa.
5,0
Ergonomia
Trzecie Renault z rzędu - niczego nie musiałem się uczyć. Wszystko jest pod ręką - czytelne i jasne. Nie korzystam za bardzo ze schowków, więc na ten temat nie mam zdania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak powinno. A to już wystarczające.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze, ale pozycja za kierownicą mogłaby być minimalnie lepsza dzięki zmniejszeniu wymiarów konsoli środkowej. W jeździe po mieście nieodczuwalne - przy trasie już trochę tak.
5,0
Wyciszenie
Największy atut na tle konkurencji w segmencie. Przynajmniej w dziedzinie komfortu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Segment B z automatem powyżej 200Nm? Nic tańszego nie znajdziecie na rynku. Paliwa nie spala za wiele.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pomimo atrakcyjnej ceny i dużego komfortu czuć, że na jakości niektórych elementów mocno przyoszczędzono. Szczególnie w konsoli środkowej i obiciu/wypełnieniu drzwi.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po roku użytkowania:
- odpryski na masce, i na rantach drzwi - słaby lakier
- zacinające się wycieraczki (naprawa gwarancyjna)
- wyłączający się radar drogi bez wyraźnej przyczyny, który aktywuje się znów po kilku-kilkunastu minutach
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem nigdy problemu z uruchomieniem ani dalszą jazdą
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 130KM 96kW
[l/100km]