Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio V Hatchback 5d

Darunio, 4 lata temu
Silnik 1.3 TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio V Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,43
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik i związany z nim komfort jazdy - według mnie Clio powinno być oferowane tylko w połączeniu z automatem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Wycieraczki, radary - zobaczymy co jeszcze francuska elektronika przyniesie w kolejnych latach
4,0
Całokształt
Wygoda, wygląd, silnik, skrzynia, wyciszenie - to wszystko sprawia, że w tej klasie auto jest bezkonkurencyjne. Jeśli jeszcze dodamy do tego atrakcyjną na tle konkurencji cenę to mamy auto idealne. Niestety idealne nie jest - chyba, że ja mam zbyt wysokie wymagania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczna jednostka połączona ze wspaniałym dwusprzęgłowym automatem daje komfort, którego żadne inne auto w tej klasie nie mogło mi zaproponować. Spalanie bardzo akceptowalne. Z wnętrza samochodu praktycznie nie słychać pracy jednostki
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza jaką miałem okazję jeździć i testować. Świetny automat - dużo lepszy niż DSG od VAG-ów i mniej zagubiona niż fordowy wynalazek.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjnie i komfortowo się prowadzi. Niestety praca zawieszenia jest dość głośna, lecz na dobrej drodze tego nie usłyszymy
4,0
Karoseria
Samochód jest ładny - wygląda świeżo. Lakier jest żywy i przyciągający oko. Niestety lakier sam w sobie wybitnie miękki i kilka odprysków na masce po roku dla mnie jest małym zaskoczeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
WIdoczność dobra, ale tylna szyba mogłaby być większa.
5,0
Ergonomia
Trzecie Renault z rzędu - niczego nie musiałem się uczyć. Wszystko jest pod ręką - czytelne i jasne. Nie korzystam za bardzo ze schowków, więc na ten temat nie mam zdania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak powinno. A to już wystarczające.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze, ale pozycja za kierownicą mogłaby być minimalnie lepsza dzięki zmniejszeniu wymiarów konsoli środkowej. W jeździe po mieście nieodczuwalne - przy trasie już trochę tak.
5,0
Wyciszenie
Największy atut na tle konkurencji w segmencie. Przynajmniej w dziedzinie komfortu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Segment B z automatem powyżej 200Nm? Nic tańszego nie znajdziecie na rynku. Paliwa nie spala za wiele.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pomimo atrakcyjnej ceny i dużego komfortu czuć, że na jakości niektórych elementów mocno przyoszczędzono. Szczególnie w konsoli środkowej i obiciu/wypełnieniu drzwi.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po roku użytkowania: - odpryski na masce, i na rantach drzwi - słaby lakier - zacinające się wycieraczki (naprawa gwarancyjna) - wyłączający się radar drogi bez wyraźnej przyczyny, który aktywuje się znów po kilku-kilkunastu minutach
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem nigdy problemu z uruchomieniem ani dalszą jazdą

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio V Hatchback 5d