Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio V Hatchback 5d

Dariusz, 3 lata temu
Silnik 1.0 TCe 90KM 67kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 90KM 67kW 2021-2023 - Oceń swoje auto
4,64
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów x-tronic której się trochę obawiałem a działa rewelacyjnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wysokie spalanie
5,0
Całokształt
Generalnie bardzo przyjemny samochód. Mój pierwszy nowy samochód z salonu. Do miasta idealny, na trasy w 2 osoby też daje radę. Z tyłu niestety jest nie wiele miejsca. Miałem obawy co do skrzyni biegów x-tronic bo wcześniej jeździłem automatami tradycyjnymi (z biegami) ale chwila przyzwyczajenia i człowiek zapomina że jest tam taki "wynalazek". Jeśli ktoś potrzebuje niewielkiego samochodu i nie zamierza jeździć w 5 osób (albo nawet w trzy) to polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tak małą jednostkę i 90 km w mieście jest całkiem żwawa. Na trasie powyżej 100 km/h zaczyna mieć zadyszkę. Nie zauważyłem też żeby brał olej. Ma 3 cylindry więc na postoju trochę trzęsie. Nie można więcej wymagać od 999ccm i 90 km!
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Wybierając nowe auto miałem jakąś tam kwotę i założenia które musi spełnić między innymi automatyczna skrzynia biegów. Renault proponuje skrzynie bezstopniową i początkowo miałem co do niej obawy. Wcześniej jeździłem automatami tradycyjnymi z biegami, ale po przejechaniu jakiś 10km już wiedziałem co i jak i jeździ się na prawdę przyjemnie. Nie szarpie bo i nie zmienia biegów. Bardzo dobrze jest zestrojony z nią system start stop także nie trzeba go wyłączać, a auto błyskawicznie odpala jeszcze w trakcie puszczania hamulca i rusza.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie! Ma dość twarde zawieszenie, nie jak to kiedyś francuzkie auta. Trasa 300 - 400 km w ogóle nie męczy.
5,0
Karoseria
Wygląda bardzo ładnie wręcz trochę sportowo. Mi się spodobała.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki widoczność jest bardzo dobra, natomiast do tyłu już mocno ograniczone. Bardzo szerokie są tylne słupki za którymi potrafi schować się całe jadące auto. Tylną szyba jest bardzo mała z mikroskopijną wycieraczką. Dobrze ze są czujniki parkowania. Mimo że to małe auto przydają się.
4,0
Ergonomia
Na desce rozdzielczej wszystko jest na swoim miejscu. Przednie fotele są bardzo wygodnie z super wyprofilowanymi zagłówkami i regulowany podłokietnik. Można się poczuć jak w aucie o klasę wyżej. Jak do tej pory znalazłem 2 wady w związku z ergonomią. Pierwsza to brak oświetlenia tylnej części kabiny. W nocy żeby coś na niej znaleźć trzeba używać latarki. A druga to umieszczenie przycisku otwierania tylnej klapy nad samą rejestracją. Nie intuicyjne i często przybrudzone miejsce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super w zimie bardzo szybko zaczyna działać ogrzewanie (chyba jest jakiś dogrzewacz) a latem klimatyzacja szybko chłodzi i utrzymuje zadaną temperaturę. Bardzo spodobał mi się automatyczny system ogrzewania i klimatyzacji. Po włączeni trybu auto system sam włącza i wyłącza klimatyzację w zależności od temperatury na dworze jak również można śledzić siłę nawiewu i aktualną destynacje powietrza. Często w systemach automatycznych nic nie widać poza temperatura po wciśnięciu trybu auto. Plus za bardzo efektywne podgrzewanie przednich foteli!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsce kierowcy jest rewelacyjnie, mam 188 cm wzrostu i co prawda musiałem opuścić maksymalnie fotel kierowcy ale mieszczę się idealnie, na miejscu pasażera, gdzie nie ma już regulacji wysokości fotela czubkiem głowy dotykam podsufitki, a z tyłu za mną już nie usiądzie nikt (całkowity brak miejsca na nogi) a raz próbując zmieścić się z tyłu to już głowa musiała być przechylona także chyba mogą tam podróżować tylko małe dzieci albo laptop. Bagażnik natomiast jest na prawdę bardzo pojemny i myślę że inżynierowie z renault przekombinowali trochę i przestrzeń dla pasażerów z tyłu zabrali dla bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Jak na te klasę jest na prawdę świetnie. Na wolnych obrotach silnik trochę słychać i trzęsie ale to 3 cylindry. Na trasie przy prędkości 140-150 można spokojnie ze sobą rozmawiać nie podnosząc głosu. Jestem miło zaskoczony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto dość tanie w zakupie i eksploatacji ze względu na koszt serwisu, jednak jestem negatywnie zaskoczony spalaniem. Jak ja klasę samochodu jest bardzo wysokie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie zakup clio był zdroworozsądkowy. Miałem kwotę która mogłem przeznaczyć na nowe auto z salonu (pierwsze w życiu) i założenia dotyczące automatycznej skrzyni która musiała być i innego wyposażenia, które w tej cenie musiało się znaleźć w samochodzie. Po przestudiowaniu kilku innych propozycji okazało się że clio w zestawieniu cena - wyposażenie wypadło najlepiej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotychczas tylko raz zawiesił się system multimedialny. Po ponownym odpaleniu samochodu problem zniknął.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się jeszcze nie zepsuło ale auto mam od 3 miesięcy. Zobaczymy co będzie dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe 90KM 67kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio V Hatchback 5d