Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio V Hatchback 5d

tomasz, 2 lata temu
Silnik 1.0 TCe 100KM 74kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
3,79
5% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort jazdy i dynamika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Awaryjność i spalanie.
3,0
Całokształt
Po dwóch latach i 25000 km mogę pokusić się już o wiarygodną ocenę. Samochód ma wiele zalet: komfort, dynamika, wielkość bagażnika, odczuwalna jakość wykonania, itd. Ma także jednak jedną poważną wadę - jest awaryjny i drugą trochę mniej istotną - zużycie paliwa. Nie wiem czy to przypadłość egzemplarza którym jeżdżę czy szerszy problem ale w moim przypadku jest słabo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mimo pięciu biegów dynamika jest naprawdę zadowalająca. Przyspieszenie do setki lepsze niż w specyfikacji technicznej. Elastyczność także jak najbardziej OK. Bez problemu i w wysokim komforcie można jechać utrzymując prędkość autostradową lub nawet nieznacznie ją przewyższać. Silnik dość wolno się rozgrzewa. Na trasie spalanie w przedziale 5 - 6,5 /w zależności od jej rodzaju; w mieście 7,5 - 8.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę długie drogi prowadzenia lewarka ale zmiana biegów pewna - nic nie haczy. Przy odpuszczaniu gazu lewarek wpada w lekkie drgania.
5,0
Układ jezdny
W mojej ocenie idealne zrównoważenie pomiędzy komfortem a pewnością jazdy.
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Mała szyba z tyłu ale spore lusterka. Ogólnie jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Obsługa nie nastręcza trudności. Funkcje sensownie podzielone pomiędzy fizyczne przyciski i dotykowy ekran.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima OK - schładza szybko i skutecznie. Ogrzewanie szału nie robi. W mroźne dni musi minąć dobrych kilka minut aby zaczęło grzać. Żałuję że nie mam podgrzewanych foteli.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok. Wygodne fotele, ilość miejsca wystarczająca. Z tyłu miejsce raczej dla dzieci. U konkurencji bywa lepiej. Bagażnik pojemny i ustawny.
5,0
Wyciszenie
Tutaj duży plus. Komfort akustyczny na bardzo dobrym poziomie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie awarie usuwane na gwarancji; trochę się boję co dalej. Koszty paliwa za wysokie; szczególnie biorąc pod uwagę spalanie miejskie - a przecież do tego służ to auto. Relatywnie drogi serwis.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko oceniać: z jednej strony auto bardzo komfortowo i przyjemnie jeżdżące, dające dużą frajdę z prowadzenia a do tego ciche i dobrze zmontowane, Z drugiej strony awaryjne ponad miarę i zdecydowanie za dużo spalające w czasie jazdy typowo miejskiej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Po wyłączeniu migacza nadal pali się jego kontrolka.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Wymiana sprężarki klimatyzacji. 2. Ponadplanowa wizyta w serwisie. Przy 9.000 km zapaliło się check engine. Z tłumaczeń serwisu wynikało że olej wymagał wcześniejszej wymiany. 3. W zimie ręczny zamarzł tak że auto na lawecie musiało jechać do serwisu. 4. Niedomykające się drzwi pasażera z przodu. 5. Nie działa ekran dotykowy, radio i złącza USB. W magazynie brak części na wymianę - czekam od kilku tygodni.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio V Hatchback 5d