Fajne auto dla 2 osób. Ciekawy, nowoczesny wygląd, całkiem żwawy silnik jak na tak małą pojemność, dobre wyciszenie kabiny. Spokojnie można wyjechać w trasę, bo nawet na autostradzie nie męczy hałasem ani dynamiką. Szkoda tylko, że jest jak dla mnie trochę ciasny w środku, co z czasem jednak daje mi się we znaki. Przy wysokim kierowcy i pasażerze, można prawie zapomnieć o tylnej kanapie albo rozważać ją tylko jako miejsce dla dzieci.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobra strona tego auta - mimo niewielkiej pojemności, mocy i momentu obrotowego nie brakuje. Przyjemnie jeździ się po mieście, cicho i dynamicznie, a w trasie również spokojnie można powyprzedzać w razie potrzeby. Prędkości autostradowe do 130-140 km/h osiągalne we względnym komforcie jeśli chodzi o hałas.
4,0
Skrzynia biegów
Działa z przyjemnym oporem i niezłą precyzją, ale czasami mam wrażenie, że ciężko trafić w "ścieżkę" do piątki i ląduję na trójce. Pewnie to kwestia wyczucia. Na plus długie przełożenie czwórki - można na tym biegu spokojnie jeździć z prędkością od 40 km/h do 80 km/h, więc nie trzeba często sięgać po drążek.
4,0
Układ jezdny
Trochę twardsze zawieszenie niż w innych Francuzach, ale bardziej miękkie niż w Niemcach. Dobry kompromis między komfortem a "sportowym prowadzeniem".
5,0
Karoseria
Bardzo ładny projekt, ale wydaje mi się, że jak postawić go przy czwartej generacji to ktoś nieobeznany miałby trudność we wskazaniu, który jest starszy, a który nowszy. Świetnie wyglądają ledowe światła.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu jest okej, na boki i do tyłu przeciętnie. Cofając z miejsca postojowego na drogę trzeba czasem się trochę nagimnastykować, żeby ocenić czy coś nie jedzie.
4,0
Ergonomia
Byłoby bardzo dobrze, gdyby nie parę upierdliwych drobnostek: brak pokrętła do regulacji głośności muzyki (można ją regulować tylko dotykowo na wyświetlaczu), co jest irytujące dla pasażera (bo kierowca ma pilocik pod kierownicą), praca wycieraczek w trybie automatycznym - nie wiem czy to kwestia pechowego egzemplarza, ale mam wrażenie, że pokrętło do regulacji trybu przerywanego (automatycznego) nie zmienia nic i przy deszczu często mam tak, że szyba jest zalana wodą, a wycieraczki sobie leżą, czekając nie wiadomo na co i trzeba albo włączać pojedyncze machnięcie albo tryb ciągły. W takim układzie już wolałbym nie mieć automatycznych wycieraczek, tylko normalnie działające pokrętło do regulacji tempa trybu przerywanego. Trzecia rzecz to słaba możliwość regulacji oparcia i zagłówka - oparcie reguluje się skokowo, a nie płynnie, więc trochę trzeba pokombinować, żeby znaleźć wygodną pozycje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w porządku.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie największy minus Clio. O ile z przodu jest w miarę okej, biorąc pod uwagę segment, tak z tyłu miejsca nam brakuje. O w miarę komfortowym przewożeniu dorosłych pasażerów z tyłu na dłuższych dystans raczej można zapomnieć przy w miarę wysokich ludziach z przodu. Przy wzroście rzędu 180-190 cm i odjechaniu fotelem, na kanapie zostaje miejsce dla małych dzieci i nic więcej. Jeździliśmy trochę niemiecką konkurencją, czyli Polo i Ibizą i tam z tyłu wydawało się być nieco więcej miejsca. Lepiej też to wyglądało wedlug mnie w nowym i20 i Kia Rio. Jeśli jest się singlem albo jeździ maksymalnie w 2 osoby to można na to przymknąć oko, ale nam po początkowym zachwycie wyglądem auta i nastawieniem "jakoś się przyzwyczaimy", trochę jednak tej przestrzeni w kabinie brakuje i na drugi raz wolałbym raczej dołożyć trochę pieniędzy do auta segmentu C.
5,0
Wyciszenie
Chyba największy plus Clio w porównaniu do konkurencji. Jeździłem kilkoma innymi autami segmentu B i w Clio jest naprawdę bardzo dobrze pod tym względem. Nawet sporo powyżej setki można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze spalniem przy oszczędnej jeździe w trasie udaje mi się zejść do 5 - 5,5 litra. W mieście zazwyczaj jest w okolicach 7 - 7,5 przy spokojnej jeździe. Przy dynamicznej jeździe mieszczę się w 8 litrach. Są auta, które w takich warunkach palą mniej, ale mają za to mniejszą moc, więc coś za coś.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest dobrze, auto w środku prezentuje się jak dla mnie sporo lepiej niż poprzednia generacja, wyposażenie jest dobre, oferty też są stosunkowo niezłe w porównaniu do rywali.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się jeszcze nie popsuło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się jeszcze nie popsuło
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe 100KM 74kW
[l/100km]