Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio V Hatchback 5d

użytkownik, 3 lata temu
Silnik 1.0 TCe 100KM 74kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,43
11% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Fajne auto dla 2 osób. Ciekawy, nowoczesny wygląd, całkiem żwawy silnik jak na tak małą pojemność, dobre wyciszenie kabiny. Spokojnie można wyjechać w trasę, bo nawet na autostradzie nie męczy hałasem ani dynamiką. Szkoda tylko, że jest jak dla mnie trochę ciasny w środku, co z czasem jednak daje mi się we znaki. Przy wysokim kierowcy i pasażerze, można prawie zapomnieć o tylnej kanapie albo rozważać ją tylko jako miejsce dla dzieci.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobra strona tego auta - mimo niewielkiej pojemności, mocy i momentu obrotowego nie brakuje. Przyjemnie jeździ się po mieście, cicho i dynamicznie, a w trasie również spokojnie można powyprzedzać w razie potrzeby. Prędkości autostradowe do 130-140 km/h osiągalne we względnym komforcie jeśli chodzi o hałas.
4,0
Skrzynia biegów
Działa z przyjemnym oporem i niezłą precyzją, ale czasami mam wrażenie, że ciężko trafić w "ścieżkę" do piątki i ląduję na trójce. Pewnie to kwestia wyczucia. Na plus długie przełożenie czwórki - można na tym biegu spokojnie jeździć z prędkością od 40 km/h do 80 km/h, więc nie trzeba często sięgać po drążek.
4,0
Układ jezdny
Trochę twardsze zawieszenie niż w innych Francuzach, ale bardziej miękkie niż w Niemcach. Dobry kompromis między komfortem a "sportowym prowadzeniem".
5,0
Karoseria
Bardzo ładny projekt, ale wydaje mi się, że jak postawić go przy czwartej generacji to ktoś nieobeznany miałby trudność we wskazaniu, który jest starszy, a który nowszy. Świetnie wyglądają ledowe światła.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu jest okej, na boki i do tyłu przeciętnie. Cofając z miejsca postojowego na drogę trzeba czasem się trochę nagimnastykować, żeby ocenić czy coś nie jedzie.
4,0
Ergonomia
Byłoby bardzo dobrze, gdyby nie parę upierdliwych drobnostek: brak pokrętła do regulacji głośności muzyki (można ją regulować tylko dotykowo na wyświetlaczu), co jest irytujące dla pasażera (bo kierowca ma pilocik pod kierownicą), praca wycieraczek w trybie automatycznym - nie wiem czy to kwestia pechowego egzemplarza, ale mam wrażenie, że pokrętło do regulacji trybu przerywanego (automatycznego) nie zmienia nic i przy deszczu często mam tak, że szyba jest zalana wodą, a wycieraczki sobie leżą, czekając nie wiadomo na co i trzeba albo włączać pojedyncze machnięcie albo tryb ciągły. W takim układzie już wolałbym nie mieć automatycznych wycieraczek, tylko normalnie działające pokrętło do regulacji tempa trybu przerywanego. Trzecia rzecz to słaba możliwość regulacji oparcia i zagłówka - oparcie reguluje się skokowo, a nie płynnie, więc trochę trzeba pokombinować, żeby znaleźć wygodną pozycje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w porządku.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie największy minus Clio. O ile z przodu jest w miarę okej, biorąc pod uwagę segment, tak z tyłu miejsca nam brakuje. O w miarę komfortowym przewożeniu dorosłych pasażerów z tyłu na dłuższych dystans raczej można zapomnieć przy w miarę wysokich ludziach z przodu. Przy wzroście rzędu 180-190 cm i odjechaniu fotelem, na kanapie zostaje miejsce dla małych dzieci i nic więcej. Jeździliśmy trochę niemiecką konkurencją, czyli Polo i Ibizą i tam z tyłu wydawało się być nieco więcej miejsca. Lepiej też to wyglądało wedlug mnie w nowym i20 i Kia Rio. Jeśli jest się singlem albo jeździ maksymalnie w 2 osoby to można na to przymknąć oko, ale nam po początkowym zachwycie wyglądem auta i nastawieniem "jakoś się przyzwyczaimy", trochę jednak tej przestrzeni w kabinie brakuje i na drugi raz wolałbym raczej dołożyć trochę pieniędzy do auta segmentu C.
5,0
Wyciszenie
Chyba największy plus Clio w porównaniu do konkurencji. Jeździłem kilkoma innymi autami segmentu B i w Clio jest naprawdę bardzo dobrze pod tym względem. Nawet sporo powyżej setki można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze spalniem przy oszczędnej jeździe w trasie udaje mi się zejść do 5 - 5,5 litra. W mieście zazwyczaj jest w okolicach 7 - 7,5 przy spokojnej jeździe. Przy dynamicznej jeździe mieszczę się w 8 litrach. Są auta, które w takich warunkach palą mniej, ale mają za to mniejszą moc, więc coś za coś.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest dobrze, auto w środku prezentuje się jak dla mnie sporo lepiej niż poprzednia generacja, wyposażenie jest dobre, oferty też są stosunkowo niezłe w porównaniu do rywali.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się jeszcze nie popsuło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się jeszcze nie popsuło

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio V Hatchback 5d