Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio V Hatchback 5d

Mariusz, 4 lata temu
Silnik 1.0 TCe 100KM 74kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,50
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
Inne : Prowadzenie i układ kierowniczy.
5,0
Całokształt
Nieduże auto, ale sporo oferujące. Moim zdaniem najładniejszy samochód w tej klasie. Wyposażenie ok, bez dopłaty ma wszystkie podstawowe rzeczy, jakich oczekuje się od współczesnych samochodów. Szczególnie podobają mi się przednie światła led (w każdej wersji), cena jedna z niższych na rynku (przynajmniej kiedy go kupowałem). Daje sporo przyjemności z jazdy, czuję się jakby jechało się większym autem, a to tylko niewielka klasa "miejska". Bardzo dobrze radzi sobie w mieście, na trasie nie odczuwa się zmęczenia. Jedynie przy większych prędkościach na autostradzie słychać szum powietrza. Intuicyjna obsługa radia/klimatyzacji - jako kierowca nie można narzekać - lecz pasażer na nierównej drodze może mieć problemy z obsługą "tabletu" sterującego. Ogólnie naprawdę można cieszyć się tym autem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczający do miasta i na dłuższą trasę. Na zimnym silniku wyczuwalne drgania na postoju. System start/stop moim zdaniem zbyt często się włącza, ale można go wyłączyć. Nie ma dużego apetytu na paliwo - średnio ok 5-5,5 l miasto/trasa. Jednak przy większych prędkościach autostradowych spalanie powyżej 7 l to norma.
5,0
Skrzynia biegów
Jest ok, bardzo długi piąty bieg.
5,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemny, lekko się prowadzi. Wydaję się dość precyzyjny, szczególnie na górskich drogach może dać przyjemność z prowadzenia.
5,0
Karoseria
Wygląd wiadomo kwestia gustu, moim zdaniem faworyt w tym segmencie. Jeśli oglądasz się za nim, gdy odchodzisz od swojego samochodu, to znaczy, że dobrze wybrałeś.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność boczna dobra, gorzej z tyłu. Dość ograniczona widoczność z powodu przedniego słupka. W nocy ogromnym plusem są przednie światła led.
4,0
Ergonomia
Sporo miejsca z przodu, łatwo znaleźć wygodną pozycję za kierownicą. Pasażer ma sporo miejsca na nogi. Z tyłu ok. Bagażnik spory, ale minus za wysoki próg!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bardzo sprawnie, jak na tak mały silnik. Szybko można zagrzać wnętrze. Klimatyzacja mogła by działać trochę szybciej i wydajniej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma co narzekać, ale lepiej traktować tylną kanapę jako czteroosobową.
4,0
Wyciszenie
Miasto i trasa zwykła - bardzo dobrze, nie słychać silnika oraz oporów powietrza. Autostrada - tu już zdecydowanie głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Wykonanie całkiem niezłe, ale po ok. dwóch miesiącach użytkowania przy delikatnym ruchu kierownicą czasami, raz na parę dni było słychać pisk ocieranego plastiku/ gumy przy kierownicy. Po kolejnym miesiącu przestało piszczeć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak uwag, oprócz wymienionego chwilowego piszczenia przy kierownicy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio V Hatchback 5d