Auto jeśli chodzi o wygląd, który jest kwestią gustu, jak dla mnie bije konkurencje. O kupnie tego auta zdecydował nowoczesny wygląd, bezpieczeństwo (najlepszy wynik EuroNCAP w swojej klasie) oraz prosty silnik bez bezpośredniego wtrysku, w którym można zamontować instalacje LPG. Wyposażenie też jest bogate w stosunku do ceny. Konfigurując Peugeota 208 lub Polo trzeba zapłacić minimum kilka tysięcy więcej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Plusy to dynamika, brak bezpośredniego wtrysku. Minusy to wibracje, które na postoju czasem przenoszone są do środka. Może jak poduszki silnika się wyrobią to problem zniknie.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest precyzyjna, ale lewarek wykonuje minimalne ruchy po wrzuceniu biegu. Kto słyszał o skrzyni M32 w Oplach ten wie, że to dobrze nie wróży.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Niska oceny bo oszczędzanie energii jest totalnie nie przemyślane w tym aucie. Stoimy kilka minut a cyfrowe zegary nie gasną mimo tego, że auto jest zgaszone. Po co mi informacje w trakcie postoju. W efekcie czego nie można posłuchać radia dłużej niż 10 minut bo non stop pojawia się informacja, że akumulator zaraz się rozładuje i radio gaśnie, a cyfrowe zegary dalej się palą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Proste w obsłudze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem wysoki 190 i bardzo dobrze mi się nim jeździ.
5,0
Wyciszenie
Proszę porównać na yt Clio z 208 w teście spalania autocentrum przy 140. W Clio lekki szum, a w 208 huczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W aucie raz zgasły wszystkie ekrany podczas jazdu przy przebiegu kilkuset kilometrów. Po ponownym uruchomieniu problem znikł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ma dopiero 3 tys. km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe 100KM 74kW
[l/100km]