Samochód bardzo fajnie się prowadzi, zawieszeniowo dobra konstrukcja bardzo.
Skrzynia na trasie czy na długich odcinkach wydaje się fajna i sprawną ale torach, zwłaszcza tych ciasnych i technicznych radzi sobie marnie.
Ogólnie samochód bardzo paliwożerny.
Wrażenia
3,0
Silnik
Generalnie ok, potrzebuje chwilę żeby się zebrać i tu mogłoby być troszkę lepiej w porównaniu do konkurentów ale i tak jest bardzo dobrze.
Przy 50k km brał mi troszkę oleju już.
1,0
Skrzynia biegów
Przy ujęciu nogi z gazu, samochód nie hamuje silnikiem, dopiero po chwili... Dodatkowi posiada małe ale jednak opóźnienie na naciśnięcie pedału gazu. Przy dohamowaniach do ciasnych partii i redukcji do 1 biegu skrzynia zastanawia się co zrobić pomimo jazdy na łopatkach i potrafi rozłączyć napęd na ponad sekundę albo w ogóle wbić wyższy bieg zamiast zbić na niższy... Duże opóźnienie pracy skrzyni przy jeździe po ciasnych torach.
Mam również wrażenie że duże spalanie jest winą tej skrzyni, przy 50k km rozsypał się mechanizm różnicowy i do wymiany były obie półośki.
Przydałaby się lepsza szpera jak chociażby w Fieście ST z pakietem Performance.
5,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy i zawieszenie naprawdę zasługują na dużą pochwałę!
4,0
Karoseria
Ogólnie wszystko okej, chociaż w trasie dwa razy odpadł mi plastikowy trójkącik który jest przy lusterku. To trochę dziwne.
Komfort
3,0
Widoczność
W moim egzemplarzu światła bazowo świeciły bardzo "krótko", musiałem sobie je ustawić samemu.
2,0
Ergonomia
Mogłoby być trochę więcej miejsca na nogi/ kierownicą mogłaby wysuwać się troszkę dalej. Mogłaby być też opcja jeszcze delikatnego obniżenia fotela bo nawet w najniższej pozycji siedzi się dość wysoko jak na samochód o sportowym charakterze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mogłaby być wydajniejsza trochę ale tak to wszystko ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Standardowo jak na tego typu samochód.
2,0
Wyciszenie
Samochód bardzo słabo wyciszony no ale taki już jego urok. Mnie osobiście w dłuższej eksploatacji to męczyło. Był odczuwalne głośniejszy nawet przy normalnej jeździe w trasie od konkurencyjnych modeli innych marek i to w normalnym trybie comfort.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Byłem częstym gościem w serwisie z uwagi na elektronikę, komunikaty typu:
Skontroluj start&stop
Skontroluj układ wydechowy
Skontroluj... Już nie pamiętam trzeciego
To był standard, samochód wchodził w tryb awaryjny i nie miał mocy. Dodatkowo stukanie "ala" przegub nie do rozwiązania przez serwis Renault w ciągu 4 wizyt, aż ostatecznie wyszło na jaw że chodziło o skrzynie biegów.
Samochód zaczął brać śladowe ilości oleju w silniku.
Zrobiłem nim troszkę ponad 50k km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie super zalety połączone z mega dużymi wadami. Jak na Renault to też widząc co dzieje się z innymi modelami całkiem solidny.
Świetny układ kierowniczy oraz zawieszenie,, hamulce po prostu przeciętne, silnik przeciętny, skrzynia beznadziejna.
Gdyby samochód miał skrzynie manualną i lepszą szpere... To podejrzewam by było naprawdę ekstra, a tak niestety to wszystko psuje. Może automat będzie ok ale musiałby być w przyszłości lepszy.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektronika, elektronika, elektronika... Błędy, tryb awaryjny, odłączanie klemy w Zakopanem przy trasie bo zwariował komputer.... To standard już był i serwis sobie z tym stanem nie radził.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia pod koniec, a silnik zaczął brać trochę oleju.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo 220KM 162kW
[l/100km]