Bardzo oszczędny nawet w mieście, o optymalnych osiągach do auta miejskiego, pozwalający na komfortowe korzystanie z auta, nawet podczas podróży autostradą.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów dość precyzyjna (na pewno większa precyzja niż Clio III 1.2 16V), mogłaby mieć krótszy skok. Komicznie wygląda długi drążek.
3,0
Układ jezdny
Auto dość komfortowe, mogłoby się lepiej prowadzić. Z pewnością w tej wersji nie jest stworzone do dynamicznej jazdy.
4,0
Karoseria
Atrakcyjna stylizacja, szczególnie w bogatszych odmianach.
Komfort
3,0
Widoczność
Widok do tyłu przeciętny z uwagi na dość grube słupki C.
3,0
Ergonomia
Przycisk START mógłby być umieszczony w lepszym miejscu, np jak w Skodach w miejscu stacyjki (da się jednak do tego przyzwyczaić).
Dość nieintuicyjne i niepotrzebnie rozbite na dwa panele sterowanie tempomatem.
Poza tym deska rozdzielcza ma wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealne auto nawet na wyjazd na długie wakacje w 2 osoby. Potężny bagażnik jak na te klasę i bardzo obszerne wnętrze.
3,0
Wyciszenie
Zdecydowanie w tym wychodzi budżetowość tego Clio z 1.5 dCi pod maską. Mogłoby być ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W aucie przez rok użytkowania niewiele się działo. Kiedy pojawią się problemy typowe dla 1.5 dCi, ta idylla może ulec zmianie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przez opinie o silniku 1.5 dCi i poflotową przeszłość, ceny są adekwatne do jakości.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika dCi 90KM 66kW
[l/100km]