Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d

Paweł, 9 lat temu
Silnik TCe 120 EDC 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio IV Hatchback 5d TCe 120 EDC 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto ogólnie bardzo mi się podoba. Jak na Clio, które jednak nie kojarzy się z wypadem to przynajmniej w wersji GT nie ma się do czego przyczepić, a w porównaniu do Clio III czy Citroena C2 to jest to całkiem inna - o niebo wyższa - klasa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ogólnie daję rady choć jeszcze tak z 20 koni brakuje. Ogólnie jest dynamicznie jak już się jedzie, ale niestety ruszanie i dół pozostawia trochę do życzenia.
4,0
Skrzynia biegów
Z jednej strony szybka i faktycznie w porównaniu do c2 vtr inna klasa - zmiany biegów bardzo mało wyczówalne. Tylko jakoś ten dół i ruszanie mogłoby być bardziej dynamiczne - nie wiem czy to wada skrzyni czy silnika, ale powiedzmy od 0 do 30 km/h szybciej szła moja c2'ka na automacie z silnikiem 1.6. Powyżej 30 km/h lepsze jest już Clio.
4,0
Układ jezdny
Troszkę plastikowy - za mocne wspomaganie, choć dużo lepszy niż np w peugeot 208, ale gorszy jak w Fieście. Dużo fajniej prowadzi się w trybie RS - kierownica staje się twardsza. ale wtedy spalanie wyższe.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki - super. Do tyłu jak w czołgu. Moja wersja ma czujniki i kamerę więc problemu nie ma, ale bez chociaż czujników ciężko tym autem tyłem parkować czy z wyjeżdżać.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Pozycja za kierownicą, fotele, sama kierownica moim zdaniem nic lepszego już się nie wymyśli :) (piszę o wersji GT). Tak samo wszystkie przełączniki (oprócz tempomatu) w zasięgu i dość intuicyjnie rozmieszczone.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń w zimę grzeje, latem chłodzi :). Klima automatyczna dobrze dobiera pracę wentylatorów. Jedynie przy pewnej prędkości wentylatorów dochodzi z nich nieprzyjemny gwizd.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, choć fotele mocno kubełkowe (GT) - osoby z szerszym zadem mogą mieć troszkę ciasno. Przy normalnej budowie ciała wszystko OK. Z tyłu jak to z tyłu zawsze ciasnawo, choć jechaliśmy tym autem do Rzymu i z powrotem w 4 osoby i nikt specjalnie nie narzekał.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho, ale zawsze może być jeszcze ciszej...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie tak między 6 a 7 litrów w trybie mieszanym czyli też nie jest źle... Pierwszy przegląd serwisowy z dodatkową wymianą oleju 700zł więc nie jest źle.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z jednej strony jakość wyższa jak się spodziewałem w tej klasie auta, z drugiej strony cena też wyższa jak na ten segment... Ogólnie dostajesz to za co płacisz nic więcej, ale też nic mniej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po prawie 14 tys km i roku użytkowania w ramach gwarancji była wymieniana guma stabilizatora bo zaczęła trzeszczeć niemiłosiernie, naoliwiony zamek bagażnika bo dziwnie pukał w czasie jazdy, zaktualizowano oprogramowanie skrzyni biegów i r-linka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważnych usterek na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika TCe 120 EDC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio IV Hatchback 5d