Auto ogólnie bardzo mi się podoba. Jak na Clio, które jednak nie kojarzy się z wypadem to przynajmniej w wersji GT nie ma się do czego przyczepić, a w porównaniu do Clio III czy Citroena C2 to jest to całkiem inna - o niebo wyższa - klasa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ogólnie daję rady choć jeszcze tak z 20 koni brakuje. Ogólnie jest dynamicznie jak już się jedzie, ale niestety ruszanie i dół pozostawia trochę do życzenia.
4,0
Skrzynia biegów
Z jednej strony szybka i faktycznie w porównaniu do c2 vtr inna klasa - zmiany biegów bardzo mało wyczówalne. Tylko jakoś ten dół i ruszanie mogłoby być bardziej dynamiczne - nie wiem czy to wada skrzyni czy silnika, ale powiedzmy od 0 do 30 km/h szybciej szła moja c2'ka na automacie z silnikiem 1.6. Powyżej 30 km/h lepsze jest już Clio.
4,0
Układ jezdny
Troszkę plastikowy - za mocne wspomaganie, choć dużo lepszy niż np w peugeot 208, ale gorszy jak w Fieście. Dużo fajniej prowadzi się w trybie RS - kierownica staje się twardsza. ale wtedy spalanie wyższe.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki - super. Do tyłu jak w czołgu. Moja wersja ma czujniki i kamerę więc problemu nie ma, ale bez chociaż czujników ciężko tym autem tyłem parkować czy z wyjeżdżać.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Pozycja za kierownicą, fotele, sama kierownica moim zdaniem nic lepszego już się nie wymyśli :) (piszę o wersji GT). Tak samo wszystkie przełączniki (oprócz tempomatu) w zasięgu i dość intuicyjnie rozmieszczone.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń w zimę grzeje, latem chłodzi :). Klima automatyczna dobrze dobiera pracę wentylatorów. Jedynie przy pewnej prędkości wentylatorów dochodzi z nich nieprzyjemny gwizd.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, choć fotele mocno kubełkowe (GT) - osoby z szerszym zadem mogą mieć troszkę ciasno. Przy normalnej budowie ciała wszystko OK. Z tyłu jak to z tyłu zawsze ciasnawo, choć jechaliśmy tym autem do Rzymu i z powrotem w 4 osoby i nikt specjalnie nie narzekał.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho, ale zawsze może być jeszcze ciszej...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie tak między 6 a 7 litrów w trybie mieszanym czyli też nie jest źle... Pierwszy przegląd serwisowy z dodatkową wymianą oleju 700zł więc nie jest źle.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z jednej strony jakość wyższa jak się spodziewałem w tej klasie auta, z drugiej strony cena też wyższa jak na ten segment... Ogólnie dostajesz to za co płacisz nic więcej, ale też nic mniej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po prawie 14 tys km i roku użytkowania w ramach gwarancji była wymieniana guma stabilizatora bo zaczęła trzeszczeć niemiłosiernie, naoliwiony zamek bagażnika bo dziwnie pukał w czasie jazdy, zaktualizowano oprogramowanie skrzyni biegów i r-linka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważnych usterek na razie brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika TCe 120 EDC 120KM 88kW
[l/100km]