Zawieszenie
: Stuki przedniego zawieszenia na nierównościach.
3,0
Całokształt
Trudno ocenić jednoznacznie to auto. Stylistyka bardzo ładna, ale jest jeszcze sporo niedoróbek. Poprawy wymaga kultura pracy skrzyni i zawieszenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo cichy, pracuje bez wibracji. Dużo większa kultura pracy w porównaniu do 0,9TCe którym miałem okazję jeździć na jazdach próbnych.
2,0
Skrzynia biegów
Miała być atutem, a okazuje się całkiem przeciętna.
Na zimnym silniku przeciąga obroty na biegach 1-3 do 3 tyś obr/min. Nie wróży to wysokiej trwałości zimnego, nienasmarowanego silnika. Po przejechaniu kilku km ten problem znika i zmiana przełożenia przy spokojnej jeździe następuje przy ok 2.5tyś obr/min.
WIELKI MINUS- szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem! Odczuwalne zwłaszcza przy redukcji z 2. na 1. bieg.
Kolejny WIELKI MINUS - przy gwałtownym przyspieszaniu poprzedzonym hamowaniem ale bez całkowitego zatrzymania samochodu - skrzynia długo się waha i pomimo wciśniętego gazu... nic się przez 1 sek nie dzieje. Bardzo irytujące w codziennych sytuacjach przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, kiedy próbujemy wstrzelić się w lukę pomiędzy jadącymi pojazdami.
2,0
Układ jezdny
Jak już ktoś wspomniał... stuki... stuki... stuki... zwłaszcza w przednim lewym kole.
Układ kierowniczy dość precyzyjny, choć jak na Renault nastawy zawieszenia dosyć twarde.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do tyłu bardzo ograniczona przez kształt tylnej szyby, szerokie słupki C.
4,0
Ergonomia
Włącznik tempomatu na tunelu środkowym a przyciski do jego obsługi na kole kierownicy, bez podświetlenia. Brak podłokietnika, nawet w opcji. Fotele dosyć przyjemne w codziennej eksploatacji, ale trzymanie boczne mogłoby być nieznacznie lepsze.
Lakier fortepianowy bardzo się brudzi - widać każdy palec na środkowej konsoli. W chromowanych obwódkach zegarów i panelu centralnego pięknie odbija się słońce i razi kierowcę.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja zasługuje na kilka osobnych słów. Klimatyzacja manualna - klasycznie 3 pokrętła do rozdziału kierunku nawiewu, jego siły i temp. powietrza. Niestety nastawienie nawiewu na szybę lub na szybę i twarz powoduje automatyczne włączenie klimatyzacji, ale fakt ten nie jest potwierdzany włąceniem się kontrolki AC na panelu. Klimatyzacji nie da się wyłączyć jeśli wybrany jest wspomniany powyżej kierunek nawiewu. Jeśli ktoś nie przeczyta dokładnie instrukcji może zdziwić się wzrostem spalania paliwa spowodowanym działaniem sprężarki klimatyzacji.
Ogrzewania jeszcze nie sprawdzałem w warunkach zimowych - nie wypowiadam się.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dosyć dużo, ale mam wrażenie, że można w klasie B spotkać auta bardziej przestronne - np. Peugeot 208 a nawet nieznacznie starszy Chevrolet Aveo.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na dobrym poziomie. Przeszkadzają szumy powietrza wzdłuż lusterek bocznych i przedostające się stuki zawieszenia po lewej stronie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na dwusprzęgłowy automat szału nie ma. Dokładnych wyliczeń nie robię, opieram się na kompie pokładowym - średnio miasto/trasa (50%/50%) spalanie średnie 5.9l/100km Miasto 7.2l/100km przy ostrym butowaniu 8.5l/100km bez włączonej klimy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w mojej wersji silnikowej i z automatyczną skrzynia jest dosyć drogi jak na segment aut miejskich.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stuki zawieszenia - wg ASO mam omamy słuchowe, oni nie słyszą.
Na plus przedłużona gwarancja do 4 lat za 299zł brutto.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika TCe 120 EDC 120KM 88kW
[l/100km]