Karoseria
: Silnik elastyczny, mocny, bardzo waleczny nie ma różnicy czy jedzie jedna osoba czy trzy, clio tak samo wyrywa do przodu.
5,0
Całokształt
Na dziś najlepsze auto w segmencie B. Piękna linia nadwozia, bogate wyposażenie, mocny silnik oraz dobrej jakości materiały w kokpicie. Do tego Clio jeździ lepiej niż wygląda.
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam Clio z silnikiem 1.2 TCe 120 KM ze skrzynią manulną 6-cio biegową. W mieście silnik petarda :) ciągnie od dołu od ok 2000 obrotów, silnik ma bardzo przyjemny dźwięk, aż chce się go wkręcać na obroty. Powyżej 4000 obrotów auto łapie drugi oddech i dalej idzie do przodu, co mile zaskakuje przy wyprzedzaniu. Na drogach szybkiego ruchu do prędkości ok. 150 km/h auto dobrze przyspiesza, również na wzniesieniach. Ten silnik nie jest demonem oszczędności, jednak daje dużo frajdy z jazdy jest bardzo elastyczny i spala mniej oraz jest dynamiczniejszy niż 1.2 TSI 110 z vw i skody. Przy emeryckiej jeździe clio potrafi spalić poniżej 7 litrów w mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi dobrze zestopniowane, czasem trudno wrzucić 3-ke przy redukcji z 5-ki lub 6-ki. Ogólnie skrzynia nawet precyzyjna, chodzi ciasno, nie jest to typowa francuska galareta jak w peugeocie.
4,0
Układ jezdny
Na równej nawierzchni radzi sobie dobrze, przy gwałtownych skrętach kierownicą i dodawaniu gazu potrafi tył potrafi lekko zarzucić tyłem (z tyłu belka skrętna). Auto nie jest przewidziane na wyboiste drogi, trzeba uważać przy jeździe w koleinach i zmianie pasa.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do tyłu bardzo słaba, ale to standard w dzisiejszych autach. Polecam domówić kamerę cofania. Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra. Plus za duże lusterka regulowane elektrycznie i podgrzewane.
5,0
Ergonomia
Wszystko praktycznie pod ręką. Bardzo łatwa wymiana żarówek przednich świateł. W komorze silnika łatwy dostęp do wszystkiego. Dziwny francuski patent na koło zapasowe nie w bagażniku, tylko pod nim - na szczęście nie miałem okazji korzystać :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłaby być płynna regulacja siły nawiewu powietrza zamiast 4 ustalonych pozycji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ok 190 cm i dla kierowcy jaki i pasażera/ki jest naprawdę super. Mogę ustawić wygodną pozycje za kierownicą, wtedy za moim fotelem nie ma miejsca na nogi lub co najwyżej dla dziecka. Auto świetne dla dwóch osób, dosyć szerokie, ale za to krótkie. Takie uroki segmentu B :)
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie najlepsze w klasie B. Ponadto przy dodawaniu gazu przyjemny dźwięk silnika, prawie jak w hondzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno powiedzieć samochód mam 3 miesiące, na razie bez dodatkowych kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy stosunek jakość/cena. Kupiłem auto w kolorze czerwonym w wersji Limited z bogatym wyposażeniem (navi, bluetooth, audio, elektryka, przyciemniane szyby, światła przecwimgielne, alu, kamera cofania, czujniki parkowania) i ze świetnym silnikiem cenie nieosiągalnej u konkurencji - po rabacie moje clio było tańsze od np. hyundaia i20 1.0 T 120 km w promocji z gorszym wyposażeniem felgami stalowymi i w kolorze białym lub ubogiej skody fabii 1.2 TSI 110 km. Auto świetnie wygląda i świetnie jeździ.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek. Kable, które znajdujące się pod maską wydają się być słabo zaizolowane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika ENERGY TCe EDC 120KM 88kW
[l/100km]