Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d

Andrzej, 10 lat temu
Silnik 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Początkowe obawy co do pojemności i liczby cylindrów zostały rozwiane w trakcie eksploatacji. Autko od 2 tys. obrotów nieźle przyspiesza, trzeba tylko umiejętnie operować biegami i gazem. Ten mały silniczek może dać z jazdy sporo frajdy.
4,0
Całokształt
Autko ogólnie całkiem fajne. Pozytywna ocena dotyczy nie tylko strony wizualnej ale także komfortu jazdy. Na początku obawy budził silnik. Jednak w miarę przejechanych kilometrów obawy rozwiały się. Niezłe przyspieszenie spod świateł a i na trasie wyprzedzanie nie sprawia trudności, poza tym dobrze trzyma się drogi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mały, ale swoje potrafi. Rozgrzany staje się całkiem dynamiczny. Pomimo, że jest to trzycylindrowiec, to kulturą pracy nie odbiega od czterocylindrowca. Wbrew obiegowym opiniom, jest dobrze wyważony, nie wpada w wibracje, może trochę na początku po rozruchu, jak jest zimny, ale w miarę szybko osiąga właściwą temperaturę i już potem jest OK.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest bardzo dobrze zestrojona. Wybieranie jest płynne, bez mocowania sie z lewarkiem.
5,0
Układ jezdny
Może trochę twarde, ale za to dobrze trzyma się drogi. Coś za coś. Drogi mamy coraz lepsze, więc będzie się sprawdzać.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj trzeba trochę ponarzekać. O ile do przodu widoczność jest w porządku, to do tyłu porażka. Czujniki cofania na pewno się przydadzą.
4,0
Ergonomia
Nie ma się właściwie czego przyczepić. Może przełącznik tempomatu i trybu eco powinien być zlokalizowany w innym miejscu, żeby nie trzeba było odrywać oczu od drogi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna sprawdza się zarówno w zimie (choć ta zima była łagodna), jak i w ciepłe dni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu przestrzeni jest wystarczająco. Nie można tego niestety powiedzieć o tylnej kanapie, ale to w końcu autko miejskie.
4,0
Wyciszenie
Jak na pojazd segmentu B jest w porządku, chociaż przy prędkości powyżej 110 km zaczyna być głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszelkie inne niedociągnięcia rekompensowane są rozsądnym spalaniem. Niskie spalanie nie oznacza jednocześnie powolna jazdę, trzeba tylko nauczyć się właściwie operować dźwignią biegów. Do dynamicznej jazdy wcale nie trzeba wciskać pedału przyspieszenia do podłogi.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tym przedziale cenowym, i z tak bogatym wyposażeniem Clio stanowi sporą konkurencję dla innych aut z tego segmentu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co, nie ma i oby tak dalej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio IV Hatchback 5d