Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d

Łukasz, 5 lat temu
Silnik 1.2 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,93
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Układ jezdny - auto prowadzi się świetnie i trzyma się drogi jak przyklejone. Ponadto wygląd - auto ma 6 lat ale wciąż wygląda na czasie
4,0
Całokształt
Jestem trochę zaskoczony opiniami, że to auto to ciągłe awarie. Clio kupiłem nowe w salonie w 2013 roku, właśnie wbiłem 120 tys. km i żadnej poważnej usterki nie uświadczyłem. Denerwuje skrzypienie przedniego zawieszenia na wybojach kiedy jest chłodno na dworze (ponoć ten typ tak ma, nie naprawiałem tego) oraz mam problem z dźwignią kierunkowskazu - odbija za mocno, czyli po ukończeniu manewru załącza kierunkowkaz w drugą stronę (nauczyłem się ją łapać przed zakończeniem manewru :) ). Jeszcze słabe uszczelki - trzeba uważać na myjni karcherowej, jak za blisko podjedziemy karcherem to je zniszczymy. Ja tak zrobiłem, teraz mi czasem kropla pocieknie podczas mycia do środka i w aucie jest głośno. Mam silnik 1,2 benzyna 75km. To prosta konstrukcja i tam raczej nie ma się co zepsuć. Olej wymieniam co 30 tys km, teraz wymieniłem rozrząd. Trzeba przyznać, że ten samochód, z tym silnikiem to straszny muł, naprawdę ledwo jedzie, ale to auto miejskie, nie na autostrady. Jeżdżę nim do pracy 30 km trasą w jedną stronę, prędkości na trasie 100 - 120. Spalanie średnie 6,3. Ogólnie można się wkurzać na wiele rzeczy w tym aucie, ale na pewno nie powiedziałbym, że jest awaryjne.
Wrażenia
3,0
Silnik
Strasznie słaby, ale niezawodny. Mógłby mniej palić.
5,0
Skrzynia biegów
Nie zauważyłem problemów
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie, niemal jak auto o zacięciu sportowym.
5,0
Karoseria
Nie zauważyłem problemów
Komfort
2,0
Widoczność
Słaba. Z przodu są grube słupki, czasem trzeba się wychylić, żeby nie walnąć pieszego na pasach :) Z tyłu jeszcze gorzej, szerokie słupki, małe okienko. Polecam czujniki parkowania, chociaż ja nie mam i jeszcze mi się nie zdarzyło nic obetrzeć.
4,0
Ergonomia
Jak na auto tego segmentu, jest nieźle. Z tyłu trochę za mało miejsca i przydałby się podłokietnik w standardzie. Wszystkie przełączniki w miejscach łatwo dostępnych dla kierowcy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest OK
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przydałoby się więcej miejsca z tyłu
2,0
Wyciszenie
Bardzo słabo. Przy 120 jest w kabinie już dość głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis w ASO okropnie drogi, zrezygnowałem po 30 tysiącach. Poza ASO jest niedrogo. Spalanie mogłoby być mniejsze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kosztowało 44 tys pln nowe i uważam, że w tej cenie jest nieźle.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brzęczący wydech (coś się poluzowało), słabe uszczelki, skrzypiące zawieszenie - pierdoły
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio IV Hatchback 5d