Przejechałem 130 tys km przez 3 lata. Samochód bardzo dobry jak na klasę miejskiego auta. Na pewno zwraca uwagę na ulicy, cieszy oko przez wszystkie lata użytkowania. Inną rzeczą jest czy się komuś podoba czy nie. to rzecz gustu. Na pewno się wyróżnia. Użytkowałem go w rożnych warunkach, przeważnie na długich trasach (300-700 km). Jak na tak mały samochód na pewno nie męczył. Trudno tu mówić o jakimś wielkim komforcie. Spalanie całkiem przyzwoite 6,5 l/100km przy prędkości 130 na autostradzie i średnio dynamicznej jeździe na pozostałych drogach. Co mnie zaskoczyło to wielka solidność wykonania wnętrza. Niby na testach pokazują jak wszystko skrzypi ale powiem tak. Ja się z samochodem nie siłuję tylko nim normalnie jeżdżę. Nigdy nic nie zaskrzypiało nawet na kocich łbach. Za to w dwutygodniowej fabii na nierównej drodze od pierwszego dnia coś brzęczy po lewej stronie deski. Widoczność do tyłu słaba. Pozostają lusterka, ewentualnie czujniki. Co mnie na prawdę denerwowało? Automatycznie uruchamiana tylna wycieraczka po wrzuceniu wstecznego. Zimą przy zamarzniętej szybie albo przy suchej ubłoconej szybie kiedy włącza się tylko spryskiwanie szyby przedniej a po wstecznym wycieraczka szoruje po szybie i nic nie można z tym zrobić. Tyle z minusów. I nie polecam do gazu. Zupełnie inna głowica (zawory) niż w starszych wersjach. Instalacja 24 sequence BRC montowana w autoryzowanym serwisie BRC i oceniona jako bardzo dobrze zamontowana w ASO Renault. Niestety po 85 tys. km poszły zawory pomimo ich regulacji co 20 tys. Skończyło się na wymianie głowicy. Nie obniżam za to oceny silnika bo była to jednak ingerencja w silnik benzynowy a nie gazowy. Kupiłem fabię bo chciałem spróbować legendarnej jakości VW ;-) Clio pozostaje w domu jako drugi i niezawodny samochód (gaz został wymontowany). Czy polecam? Dla kogoś kto wozi tylko siebie i nie jeździ na nocne wyścigi - zdecydowanie TAK.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez gazu super. Żadnych innych problemów. Olej wymieniany co 15 tys. Jedynie słaba dynamika trochę przeszkadza. Jak możesz sobie pozwolić to na pewno lepszy będzie 1,2 Tce.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów, żadnego haczenia (co w innych się zdarzało). Na autostradzie przydałby się 6 bieg (przy 130 km/h 4000 obrotów) ale w tak słabym silniku chyba nigdy takiej skrzyni nie będzie w ofercie
5,0
Układ jezdny
Absolutnie żadnych uwag. Pomimo znacznego przebiegu nadal nie wymaga żadnej ingerencji. Bardzo dobre wspomaganie kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dobrze. Problem pojawia się przy cofaniu. Patrzenie w tylną szybę i tylne boczne nic nie da. To są tylko otwory doświetlające wnętrze. Zainwestujcie w czujniki albo kamerę wtedy będzie OK ;-)
5,0
Ergonomia
Generalnie bardzo dobrze. Zmieniłbym tylko umiejscowienie włącznika tempomatu. Poza tym wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze. Po dwóch kilometrach przy -10st już robi się przyjemnie w środku. Odparowywanie szyb super szybkie, zresztą rzadko zdarza się że zaparuje. Przy +35st. trochę trzeba poczekać na klimę. Tu nie ma rewelacji. Osobiście wolę jak mi jest za gorąco niż za zimno więc ta wada jest akceptowalna ;-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie obijam się łokciem o pasażerkę. Nawet w zimowej kurtce wsiadam bez wciskania się na siłę. Bez uwag.
4,0
Wyciszenie
Na postoju silnika nie słychać. Głośno robi się powyżej 120. Trochę przeszkadza. Brak szóstego biegu powoduje wzrost obrotów a za tym hałas. Niestety.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie 6,5 l/100km więc nie można mówić o wielkich kosztach. Poza tym tylko olej, filtry i ... No właśnie. Nic więcej. Tanioszka.
5,0
Stosunek jakość/cena
43 tys. zł na start i potem tylko paliwo i olej. Za nietuzinkowy wygląd, dobrą jakość i niezawodność - chyba niezła cena.