Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting

Mateusz, 5 lat temu
Silnik 1.2 Energy TCe 118KM 87kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting 1.2 Energy TCe 118KM 87kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Zakochałem się w tej pięknej, czarnej budzie z czerwonymi wstawkami. Wyglądem powala konkurencję. Każdy się za nim ogląda, a dziewczyny myślą, że jest sportowy mimo, że nie jest to wersja rs :) Jeździ też na tyle dobrze, że lubię sobię czasami pojechać gdzieś przed siebie, tak bez celu. W innych sprawach może i są od niego lepsi, ale w żadnej kategorii nie odstaje za daleko. Takim prawdziwym sprawdzianem była moja podróż nim w 4 osoby do Chorwacji i zdał go rewelacyjnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Żwawy, elastyczny. Zestrojony raczej do przyspieszania niż prędkości maksymalnej, bo maks. moc już przy 4600obr/min. Maksymalna prędkość osiągnięta przeze mnie to równe 200km/h na płaskim. Mały minus daję za turbodziurę do 1600 obr/min. Polecam zrobić chip tuning. U mnie wyszło prawie 150km i jest rewelacyjnie. 8s do 100km/h Vmaks 210km/h bez wzrostu zużycia paliwa za jedyne 1300zł (TC Performance Chip Tuning Reptowo).
5,0
Skrzynia biegów
Jeżeli chodzi o wersję z manualną skrzynią biegów nie mam żadnych zastrzeżeń. Chodzi gładko, precyzyjnie, szybko. Zmiany są raczej krótkie. Sprzęgło łapie szybko i nie szarpie.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy chodzi lekko. Zestrojony raczej do spokojnego manewrowania w mieście niż sportowej jazdy, ale nie przeszkadza przy gwałtownych ruchach. Zawieszenie w tym aucie to dla mnie idealny kompromis pomiędzy komfortem, a trakcją. Na tyle sztywny, że ładnie wchodzi w zakręty, a wygodny tyle ile trzeba.
5,0
Karoseria
Bezapelacyjnie najładniejszy w swojej klasie! Blachy są porządnie ocynkowane, to nie powinny rdzewieć. Lakier dobry. Po 2 latach mam jeden mały odprysk na masce.
Komfort
3,0
Widoczność
Wahałem się między 2, a 3 ale w końcu stwierdziłem, że skoro dla lepszej widoczności miałby gorzej wyglądać to dałem 3 :) Zarówno z przodu jak i z tyłu słupki są grube i pomniejszają pole widzenia. Nie wyobrażam sobię wersji bez czujników parkowania i kamery cofania. Jeżeli chodzi o lusterka, to nie mam się do czego doczepić. Są ok.
4,0
Ergonomia
Jak na mały samochód, to ma wszystko co trzeba i gdzie trzeba. Oświetlenie w środku bardzo dobre. Przycisków i pokręteł mało, co mi bardzo pasuje. Na desce rozdzielczej nawet miękko. Reszta materiałów to raczej twarde plastiki. Skrzypią tylko przy większym nacisku. Bagażnik trochę mało praktyczny, bo nie ma żadnych kieszonek do schowania pierdół. Nie ma też gniazdka 12v z tyłu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzenie latem bez zarzutów. Minuta lub dwie i jest przyjemnie. Grzanie też bez zarzutów. Wentylatorki ciche i odpowiednio wydajne. Za to ogromny minus za to, że przy włączonym trybie auto klima kompletnie nie daje rady z parowaniem szyb. Jak na zewnątrz jest wysoka wilgotność lub mocno pada deszcz, to trzeba ręcznie poustawiać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest wygodnie i sporo miejsca. Regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach. Osoby powyżej 2m raczej niech szukają innego auta. Z tyłu wygodnie jest dla 2 osób tak do 185cm. Wyższe osoby będą zginąć kark przez niski sufit. Na kolana jest wystarczająca ilość miejsca, ale nóg nie wyprostujemy. 3 osoba z tyłu tylko bardzo szczupła lub dziecko.
4,0
Wyciszenie
Silnik na postoju i przy małej prędkości praktycznie niesłyszalny. Do 140km/h można jechać komfortowo. Powyżej tej prędkości robi się głośno, no ale to nie limuzyna. Podczas przyspieszania nie odczuwałem większych hałasów. Zawieszenie pracuje co najwyżej przeciętnie cicho. Elementy wnętrza minimalnie słyszalne na dziurach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali średnio ok 7l/100. W mieście bliżej 8l, a w trasie bliżej 6l. Do Chorwacji i spowrotem w 4 osoby (3000km) wyszło mi 6,6l/100. Serwisowe sprawy kosztują przeciętnie. Elektronikę co jakiś czas trzeba iść naprawić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość dobra, cena dobra to i ocena dobra :)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są. Głównie elektronika. Prawe lusterko w jednej płaszczyźnie nie chciało się ustawiać. Pokazał mi się błąd układu hamulcowego na tydzień. Jak już się umówiłem w serwisie to zniknął i się już nie pojawił. Teraz prawy przycisk do bezkluczykowego otwierania drzwi przestał działać. Co prawda bardzo rzadko go używam, i nie pójdę z tym do naprawy. Możliwe, że kupiłem auto z tą wadą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 118KM 87kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting