Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting
Jonasz,
8 lat temu
Silnik 1.2 Energy TCe 118KM 87kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Elastyczny, cichy, pozwalający na dynamiczną jazdę. Układ S&S działa zaskakująco sprawnie.
4,0
Całokształt
Ostrożne cztery gwiazdki, bo dopiero się poznajemy. Samochód robi lepsze wrażenie, niż służbowa Megane 3 - zarówno, jeśli chodzi o wykończenie, wyposażenie (wersja Limited) i prowadzenie, a w porównaniu z Clio 3, to zupełnie inny kosmos ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, cichy
3,0
Skrzynia biegów
To chyba choroba tego modelu bez względu na generację - przy redukcji z wyższych biegów czasem trudno trafić w trójkę.
5,0
Układ jezdny
Dobrze tłumi drobne nierówności. Ma się wrażenie, że samochód jest większy, niż w rzeczywistości przez stabilność, jaką zachowuje przy wyższych prędkościach.
Komfort
2,0
Widoczność
Do tyłu - masakra. Szerokie słupki C i symboliczna tylna szyba.
4,0
Ergonomia
Na razie nic nie przeszkadza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W wersji z manualną klimatyzacją wszystko działa ok - nie ma problemów z odparowywaniem szyb w deszczowe dni (nie wiem jak z chłodzeniem latem), ogrzewanie wydajne, dmuchawa pracuje o wiele ciszej, niż w Clio 3.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tej klasy jest bardzo dobrze - oczywiście szczególnie z przodu.
4,0
Wyciszenie
W czasie jazdy z prędkościami autostradowymi słychać głównie szum powietrza i odgłosy opon.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogę wypowiadać się jedynie o kosztach związanych ze zużyciem paliwa, a tu jest słabo...
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba nie ma lepiej wyposażonego samochodu tej klasy w tej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 118KM 87kW
[l/100km]