Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting

kamil_Świętek, 6 lat temu
Silnik 1.2 75KM 55kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting 1.2 75KM 55kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,64
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnetrzne jest na prawdę spore
Karoseria : Ładny ponadczasowy wygląd może się podobać.
5,0
Całokształt
Stawiam Piątkę ale z minusem. Auto posiadam od Kwietnia 2018r. Wersja z czujnikami cofania, duzym radiem z ekranem i chyba tyle z dodatkowych gadżetów. Samochód z "starym" silnikiem 1.2 75km. Zakupiony jako demo za cenę 40000zł brutto. Samochód ma całkiem dużo miejsca z przodu, wygodne fotele i dobrze wyprofilowaną skórzaną kierownicę. Prowadzi się pewnie ale o demonie prędkości nie ma co liczyć. Spalanie oscyluje w granicach 6,5-7l /100km cykl mieszany i tu można gdybać mało ? dużo ? dla mnie średnio. Mogło by być mniej ale clio raczej wyrosło w stosunku np. do 2 generacji którą również miałem. Samochód nie jest naszpikowany elektryką, raczej prosty w naprawach i serwisie i zapewne tanim kosztem można dołożyć LPG. Wybrałem go ze względu na cenę, prosty silnik i całkiem duże wnętrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Prosty w obsłudze, nie skomplikowany. 75km to trochę mało szczególnie przy rozpędzaniu się. Na autostradzie jak juz się "rozbuja" to idzie. Najlepsza prędkość przelotowa w granicach 120-130km,przy wyższej już "wyje"
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo ładnie zmienia biegi. 5 przełożeń spokojnie wystarcza. Nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów haczenia ani zgrzytów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze znosi dziury. Jest śreniomiekkie - Np. w scenicu pierwszej generacji auto "pływało" tu już jest bardziej twardo ale o wiele lepiej niż np. w nowym Tipo.
5,0
Karoseria
Lakier ma w granicach 80-100 mikronów, kolor bazowy może się rysować, ja dokupiłem za 2000zł kolor czarny metalik wydaje się OK ale jeszcze bolesnych rys nie miałem. Zabezpieczenie antykorozyjne raczej powinno być OK. Nie bite francuzy nie gniją.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki - OK tył też nawet niezle chodz szyba w klapie jakaś wielka nie jest, ale tylne słupki - Dramat małe okienka są tylko jako gadżet stylistyczny nic wiecej.
5,0
Ergonomia
Nie ma co się rozpisywać. Przyciski na miejscu wykonanie lepsze niż np. w Juke radio dotykowe jest świetne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń jesli chodzi o klimę. Grzania nie miałem okazji sprawdzić :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dam 4 gwiazdki bo ja za bardzo miejsca nie potrafie znaleźć idealnego w tym samochodzie ale jezdzi nim głownie żona, jako pasażer jest OK - nie wymagam regulacji wysokosci fotela po stronie pasażera ale można było by siedzieć niżej - bo ja tak lubie. Ale ogólnie nie jest źle
4,0
Wyciszenie
Nie mam zastrzeżeń jeśli jest głośniej audio jest bardzo dobre wiec wszystko zagłuszy :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis aso - osobna cena, ale w normalnym warsztacie nie wezmą nie wiadomo ile - prosty silnik i cały samochód
5,0
Stosunek jakość/cena
Daje smiało 5 nie jest to tandeta, Plastiki o wiele lepsze niż np. nowe Tipo, a o Dacii nawet nie chce wspominać. Może to juz nie lata 90 gdzie dużo było materiału np. na boczkach drzwiowych ale nie jest źle - nie razi tak bardzo plastik
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Chceck - Sonda na gwarancji na chwilę obecną tyle
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting 1.2 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting