Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting

Tomek89, 7 lat temu
Silnik 1.2 75KM 55kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 0 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting 1.2 75KM 55kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Długo zbierałem się do zmiany auta. Poszukiwałem hatchbaka do 50 tysięcy do miasta i rzadziej w trasy. Jeździłem po wielu salonach. Brałem pod uwagę Hyundaia i20, nową Kia Rio oraz Skodę Fabię III. Wybór padł jednak na Renault i nie żałuję. Według mnie Clio deklasuje konkurencję w tym segmencie jeśli chodzi o design. Absolutnie piękne auto, jeszcze w kolorze "czerwony flamme" wygląda obłędnie. Moja wersja jest z 2017 roku, po faceliftingu. Mam go od niecałego tygodnia, więc chciałbym się podzielić swoimi uwagami "na gorąco". Na dalsze analizy przyjdzie czas później. Jak na razie pod względem komfortu, wyglądu, spalania jest bardzo dobrze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy jak na raptem 75 km. W 3 osoby w cyklu mieszanym spalił 6,5 na setkę.
4,0
Skrzynia biegów
Za krótko jeżdżę, aby stwierdzić obiektywnie. Czuć jakby lekki opór przy wrzucaniu biegów. To mi się akurat podoba. W moim poprzednim aucie przy zmianie biegów miałem wrażenie, że lewarek zmiany biegów zatopiony jest w kostce masła. Biegi wchodziły lekko, praktycznie bez żadnego wysiłku ze strony kierowcy.
5,0
Układ jezdny
bardzo precyzyjny, a jednocześnie kierownicą kręci się zaskakująco lekko. Może nie jednym palcem, ale czuć różnicę w porównaniu do Fabii II. Promień skrętu wystarczający do miasta.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest w porządku. Z zewnątrz wydaje się, że słupek A jest masywny i będzie zasłaniał widoczność przy skręcaniu, ale tak nie jest. Na minus należy zaliczyć tylną szybę, która jest mała i niewiele widać przy cofaniu. Taki jest niestety urok aut z tego segmentu.
3,0
Ergonomia
Trochę mało schowków w kabinie. Jedynie jeden mały schowek zamykany i jedna półeczka, która w zasadzie nie wiem na co jest. Jedna mała wnęka na dokumenty też szału nie robi. W drzwiach miejsc na butelki nie ma. Za ręcznym są dwa cupholdery, ale tylko na puszki Redbulii, nic innego, większego, się tam nie zmieści.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten segment auta miejsca jest nader dużo. Mam porównanie z moim wcześniejszym autem, tj. Fabią II. Nie jest to jakaś kolosalna różnica, ale miejsca w środku jest więcej.
4,0
Wyciszenie
Nie mam zastrzeżeń. Za krótko jeżdżę, abym mógł tak obiektywnie to ocenić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwsza dłuższa trasa, komputer zresetowany, około 30 km po trasie, 20 w mieście, 3 osoby, średnie spalanie 6,5 litra na setkę, podejrzewam, że gdybym był sam to zszedłbym do 6 lub poniżej
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko jeżdżę. Auto nowe, więc jakie usterki :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting 1.2 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting