Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting

Antek, 5 lat temu
Silnik 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Autko prowadzi sie magicznie
5,0
Całokształt
Autko jezdzi jak gokart, jest bardzo wygodne i przestronne jak na swoje małe gabaryty. Tanie w użytkowaniu i rozkochujace w sobie. Silnik nie jest demonem prędkości, ale badzmy obiektywni - nie kupuje sie auta z motorem 0.9 do jazdy 160km/h po autostradach - to autko miejskie, a tam silniczek spisuje sie znakomicie. I nie tylko silnik, bo malutki promien skretu i swietnie zestrojona skrzynia dotrzymuja mu kroku. Mankamentem samochodu sa bardzo szerokie słupki ograniczające widoczność i jedynie dobra jakość wykonania - na bardzo wyboistej drodze plastiki lubią sobie potrzeszczec. Usterki? Rok za pasem, wszystko perfekcyjnie. W tej cenie ciężko jest kupić ciekawsze auto tego segmentu - polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pamietajmy - to 0.9 - nie pojedzie szybciej niz 160, przy wyzszych predkosciach drze sie i pali jak smok - jednak przy 130 zachowuje wysoka kulture jazdy i jak trzeba to przyspieszy. W miescie bardzo dynamiczny. Ma wyjatkowo ladne brzmienie jak na mala kosiarke. Autko bardzo ekonomiczne
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobre przelozenia, chodzi z delikatnym i przyjemnym oporem. Przy jezdzie 90-100km/h niewiele ponad 2 tysiace obrotow. Po redukcji nie ma klopotu z wyprzedzaniem.
5,0
Układ jezdny
Jedna z najmocniejszych stron Clio. Dzieki nisko polozonemu srodkowi ciezkosci autko jezdzi jak przyklejone, ostrzejsze skrety mu niestraszne. Gwarantuje ogrom radosci podczas jazdy gorskimi serpentynami, jak i w miescie - autko zawraca w miejscu w porownaniu np. Do Yarisa
5,0
Karoseria
Wygląda obłędnie. Posiadam biały egzemplarz z czarnymi lusterkami, klamkami i felgami. Agresywna mordka sugeruje znacznie więcej koni niż 90, umyte auto wzbudza zainteresowanie na drodze i długo będzie wyglądać młodo. Światła LED - fenomenalne
Komfort
3,0
Widoczność
Główny mankament samochodu. O tyle co przednia szyba jest bardzo duża i nawet mając 2 metry wzrostu widzi się szybę a nie podsufitkę (ale lusterko wsteczne zaslania mnostwo świata) to na boki i do tyłu jest gorzej. Słupki B i C skutecznie utrudniaja życie i jeśli nie jest się przyzwyczajonym do lusterek (ktore notabene sa bardzo duże) to prędzej czy później tyłem się o coś zahaczy. Warto zainwestować w czujniki parkowania
3,0
Ergonomia
Wszystko pod ręka - osoby nieprzyzwyczajone do Renault mogą się zdziwić obsługą radia przez pilota pod kierownicą, zamiast przy pomocy przycisków - jednak nie jest to złe rozwiązanie. Wszystkie najważniejsze przyciski w zasięgu ręki i obsługiwane bez porrzeby odrywania wzroku od drogi. Osobiście mam radio niedotykowe i patent z uchwytem na telefon w konsoli srodkowej to strzal w dziesiatke. Mankament - jakosc wykonania. Plastikowa kierownica w wesji Life trzeszczy jak sie ja scisnie, konsola srodkowa skrzypi, gdy w uchwycie nie ma telefonu to na wybojach trzeszczy niemilosiernie. Szkoda, bo to bardzo psuje obraz autka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi momentalnie, grzeje trochę wolniej, ale radzi sobie dobrze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z powodów dla których wybrałem ten samochód - mam dwa metry wzrostu i to jeden z nielicznych samochodow segmentu B do ktorych sie wygodnie mieszcze zachowujac poprawna pozycję za kierownicą. Na ogromny plus dwuplaszczynowa regulacja kierownicy od najtanszej wersji, czego nie ma np. blizniacza Micra. Za nami tygodniowy wypad w Bieszczady w cztery osoby i auto spisalo się świetnie - nikt na miejsce nie narzekał. Na wyjazdy w pary - auto idealne.
4,0
Wyciszenie
Autko ciche jak makiem zasiał do ok. 120km/h. Można rozmawiać bez podnoszenia głosu. Szybciej jest gorzej, ale dużo też zależy od opon (ja akurat mam dość głośne) - 140 wzwyz juz moze denerwowac, ale tym autem sie tyle nie jezdzi. Dobre głośniki skutecznie zagluszaja halas
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy 130 km/h na tempomacie - 6.5l/100km. Przy 100 km/h - 5-5.5l . w miescie okolo 6-7l przy dobrym traktowaniu silnika i niezarzynaniu go. Kupujac samochód zdecydowalem sie na pakiet easyservice i byla to jedna z najlepszych decyzji - przez 5 lat mam darmowe przeglądy w całej Europie. OC? Jako, ze to nowe auto popularnej marki z malym silnikiem, ubezpiecznie dla 20latka to jedyne... 460zl za rok. Clio sprawdza się więc idealnie jako jeden z pierwszych samochodów, gdy nie mamy jeszcze zniżek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochod kupiony na wyprzedaży rocznika z pakietem rozszerzonej gwarancji, pieknymi alufelgami i belkami dachowymi za 46 tys zlotych. Cena w porownaniu do oferowanego wyposazenia i wrazen z jazdy jest wręcz świetna - jak na Francuza przystało, jest jednym z najtańszych dobrych wyborów
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok uzytkowania absolutnie nic sie nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez rok uzytkowania absolutnie nic sie nie dzieje

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 Energy TCe 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting