Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting

ROMI57, 3 lata temu
Silnik 0.9 Energy TCe 76KM 56kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 76KM 56kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,21
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Renault Clio IV był produkowane od 2012 do 2019 roku i od samego początku stał się jednym z najładniejszych samochodów w segmencie B. O pięknym i nowoczesnym wyglądzie może świadczyć także fakt, że projektanci następcy - Clio V, w minimalnym stopniu zmienili wygląd zewnętrzny upodobniając go jedynie do samochodów marki. Clio V jest jednak już zupełnie innym, nowocześniejszym i bardziej zaawansowanym technologicznie samochodem, ale i dużo droższym. Clio IV po faceliftingu w 2016 wyglądało jeszcze lepiej i nowocześniej zwłaszcza w kolorze Czerwony Flamme. W 2018 zrezygnowano z wolnossącego silnika 1,2 75 kM o skromnych osiągach i wprowadzono silnik TCE 0,9 montowany od 2012 roku, jednak zredukowany oprogramowaniem z 90 do 76 kM i momencie obrotowym z 135 do 120 Nm. Taki samochód kupiłem z wyprzedaży pod koniec 2018 r - Clio IV 0,9 TCe 76 czerwony flamme w specyfikacji Limited z pakietem Klimat Plus za 48500 zł z oponami zimowymi i muszę przyznać jak na razie jestem bardzo zadowolony. Po 2 latach użytkowania nic złego się nie dzieje, koszty utrzymania w normie. Już niedługo powinny pojawić się samochody z tego rocznika i z 2019 w obrocie wtórnym. Bardzo polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 0,9 TCe 76 jest "słabszą" wersją silnika 0,9 TCe 90, wprowadzoną do produkcji w 2018 r. po konieczności wycofania niespełniającego już norm emisji spalin silnika 1,2 75 kM. Na jazdach próbnych jeździłem Clio z obydwoma silnikami (90 i 76 kM) i nie zauważyłem znaczącej różnicy, a o wyborze słabszego zadecydowała niższa o 3000 zł cena. W mocniejszym silniku występuje mała "turbo dziura", która w TCe 76 jest już niezauważalna. 76 kM to niewiele, ale do normalnej i spokojnej jazdy małym samochodem w zupełności wystarczy, zwłaszcza do jazdy po mieście. Do tego przecież służą samochody klasy B. Silnik ten świetnie radzi sobie w mieście i na krótkich trasach poza miastem. Z moich obserwacji wynika, że silnik ten najlepiej "czuje się" w wyższym zakresie prędkości obrotowej tj. powyżej 2500 rpm, ma wtedy w miarę jako taką dynamikę i niewielkie spalanie. Związane jest to z działaniem turbosprężarki. Poniżej 2000 rpm, zwłaszcza na wyższych biegach, silnik nie ma zupełnie chęci do przyspieszania, a dodatkowo generuje nieprzyjemne wibracje (tak jak każdy 3 cylindrowy). Maksymalny moment obrotowy 120 Nm osiąga od 2500 rpm i wtedy wyraźnie się ożywia, ale bez typowej turbodziury. W miejskim przedziale prędkości, tj. 0-80 km/h dynamika osiągana przez silnik jest naprawdę dobra i włączanie się do ruchu, czy manewry zmiany pasa nie stanowią żadnego problemu. Powyżej prędkości 100 km/h aby uzyskać sprawne przyspieszenie trzeba silnik trzymać już na wyższych obrotach, a przy wyprzedzaniu wskazana jest redukcja biegu na niższy. Przy prędkościach autostradowych 130-140 km/h też daje radę, ale o jakiejkolwiek dynamice możemy zapomnieć, jest to przecież tylko samochód miejski. Jeżeli chodzi o spalanie, to jest zupełnie dobrze. Przy spokojnej jeździe z prędkością około 80 - 90 km/h można uzyskać wynik trochę poniżej 5 l na setkę, a przy prędkościach autostradowych 120 - 140 km/h wystarczy około 6 l na 100 km. Średnie spalanie można także obniżyć odpuszczając całkowicie pedał gazu zawsze gdy jest to możliwe (hamowanie silnikiem z odzyskiem energii).
4,0
Skrzynia biegów
Typowa dla samochodów marki renault. Brakuje 6 biegu, ale nie z tym silnikiem.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze zestrojone nie za miękkie i nie za twarde. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości samochód świetnie trzyma się drogi zwłaszcza w zakrętach. Świadczyć o tym może test łosia z zaliczoną prędkością 78 km/h. Układ kierowniczy jest w miarę precyzyjny z dobrym zmiennym wspomaganiem elektrycznym. Systemy wspomagające ABS, HSA i ESC działają bez zarzutów.
5,0
Karoseria
Jeden z najładniejszych samochodów klasy B, mimo upływu lat nie stracił na świeżości. Świetnie wygląda w kolorze czerwony flamme (po faceliftingu) i na alufelgach 16. W środku niestety morze twardawego plastiku (ale w jakim tanim samochodzie go nie ma). Plastiki są dobrze spasowane, ale od czasu do czasu lubią sobie trochę "pośpiewać". Media Nav Evolution z ekranem dotykowym 7", z radiem i nawigacją, Bluetooth, gniazdem USB i jack, mapą Europy - działa sprawnie, ale aktualizacje map są drogie. Daję 5 gwiazdek za wygląd zewnętrzny.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu jest OK, ale słupki A trochę zasłaniają w ostrych zakrętach. Do tyłu jest trochę gorzej (mała tylna szyba), ale tylne czujniki bardzo pomagają np. przy parkowaniu. Lusterka boczne dobrze spełniają swoją rolę.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu. W samochodach renault multimediami steruje się przez ekran dotykowy lub joystickiem przy kierownicy. Jest to dość wygodne, ale trzeba się przyzwyczaić. Sterowanie tempomatem jest realizowane przyciskami na kierownicy i włącznikiem koło dźwigni hamulca ręcznego. Trochę dziwnie, ale też można się przyzwyczaić. Komputer wyświetla wszystkie podstawowe dane. Wskaźniki są czytelne, a aktualna prędkość jest wyświetlana cyfrowo co bardzo ułatwia jej bieżące kontrolowanie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna (jednostrefowa) działa sprawnie, wentylacja i ogrzewanie OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W pierwszym rzędzie siedzeń jak na klasę B jest bardzo dobrze. Z tyłu jest trochę gorzej, ale nawet 3 dzieci lub 2 osoby dorosłe (do 180 cm wzrostu) pojadą w miarę wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Silnik jest słyszalny w każdym zakresie prędkości, ale nie jest to dokuczliwe do około 130 km/h. Powyżej tej prędkości do odgłosów silnika dochodzi szum powietrza i robi się trochę głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niska stawka ubezpieczenia (silnik 0.9), jak na razie nic się nie dzieje, wymieniłem tylko olej i filtry.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiony w wysokiej specyfikacji, dobrze wyposażony za mniej niż 50000 zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez awarii

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 Energy TCe 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting