Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Grandtour

Maciek z Gliwic pozdrawia, ponad rok temu
Silnik 1.5 ENERGY dCi 90KM 66kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 128 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Clio IV Grandtour  1.5 ENERGY dCi 90KM 66kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,71
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Hmmm… piszę opinię o tym aucie, bo być może komuś się przyda. Sam często korzystam z opinii innych. Kupiłem Clio 1.5 DCI (90KM) Z przebiegiem 32 000 km. Przejechałem nim około 100 000 km na chwilę obecną. Jestem z tego samochodu BARDZO zadowolony. W ciągu pięciu lat użytkowania nie przydarzyła mi się żadna usterka, która by unieruchomiła samochód. Oprócz rzeczy eksploatacyjnych i żarówek nie zrobiłem przy tym samochodzie kompletnie nic. Bardzo ważne jest to, by tankować paliwo Najwyższej jakości. Ja dodatkowo co kilka tysięcy km leję do Baku płyn czyszczący wtryski – żadnych problemów! Olej wymieniam co 10 – 15 000 km. Samochód nie posiada filtra cząstek stałych i dwumasowego sprzęgła. W mieście spisuje się fantastycznie… a w trasie raczej ze soba nie rozmawiamy z uwagi na hałas w kabinie. I teraz największa zaleta mojej czerwonej błyskawicy SPALANIE!! Przy bardzo dynamicznym powrocie z nad morza na Śląsk 170km/h 6.3L/100. Bez komentarza Według mnie, jeżeli ktoś zwraca uwagę na koszty serwisowania albo tankowania, to jest to Świetny wybór zwłaszcza dla kogoś kto się jeszcze uczy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny i w miarę kulturalny jak się rozgrzeje. Wiadomo, w zimę jak zimny to trochę klepie, ale tylko chwile. Ważne, żeby regularnie wymieniać olej.
5,0
Skrzynia biegów
Taka sobie.
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Mój samochód jest w kolorze czerwony Metalik i świetnie się sprawdza. Nie widać na nim brudu a gdy już się go porządnie wypucuje to robi efekt.
Komfort
5,0
Widoczność
Ok
5,0
Ergonomia
Ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
I tutaj duże zaskoczenie: w zimę po przejechaniu około 500 m z nawiewów już leci Ciepłe powietrze… Latem Klima też daje radę bo to przecież malutkie autko więc mało przestrzeni do schłodzenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejskie autko… My jesteśmy drobni, więc mieścimy się bez problemu, ale dla większych osób będzie ciasno.
2,0
Wyciszenie
Lipa na autostradzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części eksploatacyjnych bardzo niskie. Za rozrząd z pompą wody zapłaciłem około 400 zł. Za Kompletne sprzęgło z LUK’a zapłaciłem 450 zł. Tarcze czy Klocki wszystko po 200 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że w tej kategorii renault Clio jest nie do pobicia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stara szkoła: jak dbasz tak masz. Ja staram się bardzo dbać. Leje najlepsze paliwo i regularnie wymieniam oleje i filtry. Jeżeli widzę że coś się dzieje od razu jadę do mechanika, ale to tylko jakieś drobne stuki w zawieszeniu poza tym nic kompletnie się nie działo z samochodem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 ENERGY dCi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio IV Grandtour 1.5 ENERGY dCi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
5,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio IV Grandtour