Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Grandtour

Darioflesz, 4 lata temu
Silnik 1.5 dCi 75KM 55kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 92 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Clio IV Grandtour  1.5 dCi 75KM 55kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
2,50
37% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Układ elektryczny
Zawieszenie
2,0
Całokształt
Jednym słowem, bardzo kiepski wóz. Clio to najmłodszy samochód jaki posiadałem w mojej motoryzacyjnej historii, i zarazem najgorszy. Mnóstwo usterek, komfort żaden, jedyny plus to w miarę przyzwoita uroda tego samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość żwawy jak na swoją skromną moc, przez okres użytkowania (55-92 kkm) nie sprawił problemów,
1,0
Skrzynia biegów
Szarpie przy ruszaniu, trzeba naprawdę się postarać żeby ruszyć płynnie. Z tego co czytałem, to ten typ tak ma.
3,0
Układ jezdny
Przeciętny, niczym się nie wyróżnia ani nie straszy.
4,0
Karoseria
Jedyny plus tego auta to wygląd.
Komfort
3,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Denerwowało mnie sterowanie wycieraczkami. Brak regulacji częstotliwości czasówek w aucie z 2015 roku to skandal. Brak podłokietnika.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W wilgotne dni parują szyby, boczne przednie i tylne, jedynie ustawienie nawiewu na max daje rady, ale w tedy w samochodzie jest wichura.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo ciasne. Może to subiektywna ocena bo mam 193cm, ale gdy ustawiałem fotel w wygodnej dla mnie pozycji, z mną 3 letnie dziecko w foteliku nie było w stanie wyprostować nóg.
1,0
Wyciszenie
Bardzo słabe, przy prędkości 130 słychać szumy i świsty powietrza gdzieś przy uszczelkach jak w dużym fiacie z lat 80. Odgłos silnika też bardzo wyraźny i nieprzyjemny w kabinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie chyba zadowalające, średnia z 30 tys km w cyklu mieszanym 6,2 wg komputera.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dramat. Przez niecałe 40 tys km użytkowania zepsuło się więcej drobiazgów niż we wszystkich autach razem wziętych którymi przejechałem ze 300 tys km. Zacięty fotel kierowcy uniemożliwiał mi jazdę (mam 193cm i zaciał się w pozycji max z przodu więc nie było szans wsiąść. Przestało działać otwieranie klapy bagażnika (woda dostała się do przycisku, konieczna była wymiana bo kombi bez bagażnika to słaba opcja). Przy temp bliskich zera pojawia się komunikat "przebita opona" i nic innego na komputerze pokładowym nie można zobaczyć. Kasowanie błędu tylko po podłączeniu do kompa, i po kilku miesiąca ponowny błąd. Trzeba deaktywować czujniki. Przestało działać radio przy 80 tys km. Awaria lampki w bagażniku - nie gasła po zamknięciu klapy więc po 2 dniach postoju rozładowany aku. Hałasujące wycieraczki, chyba jakiś błąd konstrukcyjny ramion, bo nawet nowe od razu hałasują. Klocki ham. wymienione zimą 2019/2020, przez wiosnę 2020 (lockdown) auto jeździło rzadko, raz w tygodniu trasa 20-30km, w czerwcu coś zaczęło strasznie piszczeć w przednich kołach - okazało się że rozleciały się klocki. Może to nie wina samochodu, ale niesmak pozostał.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio IV Grandtour 1.5 dCi 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio IV Grandtour